ansmann virus vs graupner flash 3.0 nitro

Dan heb je het snel gelezen.

Als je auto instelbaar is heb je veel nut aan deze materie, is je auto niet instelbaar zullen de wielen links en rechts hetzelfde moeten staan, doen ze dat niet is er iets krom en dat kan ook alleen een kromme velg betekenen....

De basis is achter toespoor met negatief camber, voor neutraal tot iets uitspoor en ook negatief camber, meestal iets meer dan achter.

Ja mijn auto is afstelbaar, heb bij mijn achterwielen 1 stelschroef zitten en bij mijn voorwielen 2 per band.

Donderdag ga ik naar de winkel waar ik hem gekocht heb en wil ik vragen of hun voor mij willen kijken hoe die moet staan en uitleg kunnen geven hoe het moet en waarom.

Mooi om te horen dat je een auto gekocht hebt.
Als je niet offroad rijd is het wel aan te raden om ook een paar straatbandjes te kopen. Er rustig beginnen hoor, dat is beter voor de motor en je leert het rijden veel beter.

Het lekken van een demper komt vaker door vaak door een slecht of kapot rubbertje. Maar als de winkel een nieuwe geeft is dat natuurlijk beter.

De wielen kunnen kaarsrecht staan, maar het is maar net wat je zelf fijn vindt rijden. Zelf heb ik een lichter positieve camber en voor en achter toe-in (het zal wel anders geschreven zijn). Dus van voren zie je dit /--\ (ziet er wat overdreven uit). Bij toe-in voor heb iets meer stuur en toe-in achter gaat de auto wat gemakkelijker rechtdoor.

Ja ben ook van plan straatbanden erbij te gaan kopen maar die kosten 60 euro voor 4 dus dat is even wachten nog.

Ja beter dat ik een nieuwe krijg.

Ja de wielen ga ik aan hun even vragen hoe het moet.

Ik kan je toch echt aanraden om voor geen toe-in maar toe-out te gebruiken. Met name op wat hogere snelheden blijft de auto stabieler.

M.v.g. Mark

Je kunt de wielophanging afstellen zodat de auto stuurt, veert en reageert zoals jij wil en lekker vindt rijden. Als er maar één goede manier was, zouden de draagarmen, vering en demping niet instelbaar zijn, maar gefixeerd.

Het is dus de bedoeling dat je vanaf het startpunt (zoals de auto geleverd wordt) met minimale wijzigingen (die wel links en recht gelijk moeten zijn) zoekt naar een afstelling waarbij jij de auto prettig vindt rijden.

Je koopt een hobby, maar je gaat voor elke instellin/afstelling terug naar de winkel in plaats dat je iets over de materie gaat lezen. Er is zeer veel geschreven over het afstellen van een auto, je moet wel de moeite nemen om je te verdiepen in de materie!

Of een 'normale' wielafstelling voor een offroad; de wielen moeten ongeveer zo staan als start punt voor het vinden van 'je eigen' afstelling:
Voorzijde

\-/
||
||
/-\

achterzijde

kijk maar:

1191251408_THhC2-X3.jpg

Ja ik begrijp dat het een hobby is en ik veel zelf moet doen en uitvinden maar mijn banden lijken niet goed te staan en dat wil ik daar gaan vragen ze staan niet gelijk aan elkaar en de banden staan ook met de onderkant schuin naar buiten en de bovenkant van de band naar binnen dus.

Ook dat is correct. En ook dat kan je zelf afstellen zoals jij het lekker vindt rijden. Je moet gewoon een beetje aan de stangetjes draaien en dan zie je wel dat ze langer of korter worden en dat je daarmee de wielstand veranderd. Als je zorgt dat links en rechts gelijk is, kan je daarmee lekker experimenteren...

ja als eerste zou ik dan die sleutels daarvoor nog moeten halen en laat ze door hun grof afstellen en wil dan zelf verder gaan leren.

Goed plan; het is leuk om verschillende afstellingen te maken, te testen en te gebruiken.
Bij wedstrijd auto's krijg je vaak 'set-up sheets' waarop je dan je eigen afstelling(en) kan noteren. Met deze eigen afstellingen voor verschillende ondergronden/omstandigheden heb je altijd een goed begin punt voor een volgende wedstrijd of bashing...

Wel nee, als je de bouwhandleiding erbij neemt kan iedereen sleuleten aan een modelauto; het is een hobby bedoeld voor mensen vanaf 14 jaar. Als je vroeger ooit met Lego of Meccano hebt gespeelt, dan kan je zeker ook zelf aan je modelauto sleutelen. De auto is niet van glas, kan heel wat hebben en is gemaakt om eraan te sleutelen.

De hobby bestaat ongeveer voor 40% uit het rijden en 60% uit sleutelen! :D

Beste mensen, mijn auto was kapot gelopen en ben terug naar toemen modelbouw gegaan, ik had een storing in de zender en hun wouden niet alles vergoeden dus heb ik 100 euro moeten betalen voor hun showmodel omdat de mijne totall loss was, nu moet hij dus weer opnieuw afgesteld worden en dit wil niet goed lukken, de top loopt nog niet goed en ik moet hem starten met mijn gasschuif een stukje open te houden en als ik hem dan weer los laat valt hij uit. Als ik meteen gas geef met mijn zender terwijl ik de gasschuif met mijn hand open hou nog dan rijd hij wel weg, anders niet. Heeft iemand nog tips? of iemand uit de buurt van veghel/uden die tijd heeft om een keer mee te kijken? Het gaat om de Graupner flash 3.0

Groetjes

misschien eerst vanaf fabriek instellingen beginnen af te stellen ?
of had je dit al gedaan ?...
wel jammer van de auto, misschien is het ook handig om een failsave aan te schaffen.veel succes !.
m.v.g,
manuel.

ja failsafe zit erin heb een 2.4 ghz zender maar die had storing,

Ja heb ik ook al geprobeerd maar ik kan maar 2 schroeven vinden :(

Back