Antenne draad T-rex 450

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
V

Vortex

Guest
Ik heb een T-Rex 450S maar hoe kan ik het beste mijn antenne draad doen..? ik weer alleen dat ie door dat buisje moet maar voor de rest...

Kan iemand mij hiermee helpen..? :?

Ik heb gehoord dat je je antenne zo min mogelijk moet lussen (en dus al helemaal niet oprollen).
Heb zelf vanuit het frame, naar de voorkant van de heli, in het buisje, door het buisje naar achter, en het uiteinde helemaal aan de staartvin (als je het nog snapt), werkt goed.

Heb je mischien foto..? Hoe hij aan de staartvin vastzit..? en welke staartvin..? Horizontaal of verticaal..?

Je kunt ook je antenne door de antenne buis leiden en het restant met krimpfolie of tape aan de buitenkant van de buis bevestigen.

de meeste ontvangers hebben een antenne van een meter lang, ik heb heb bijvoorbeeld ook van de ontvanger naar een rietje. dan naar de tail fin en dan weer met een rietje terug naar de heli. het restant doe ik dan inderdaad ook met krimpkous. heb hem nu op een rietje netjes opgerold zitten, maar dat zou heel slecht zijn toch? hoewel je sommige mensen op helifreak de antenne ook zo ziet hebben, en die raggen er flink mee :D

Alternatief is een verkorte antenne (~ 15cm), maar dat vereist wel een klein beetje handigheid met de soldeerbout.

P1050098.JPG

Bouwbeschrijving (erg simpel...) is hier te vinden.

aviador zei:
de meeste ontvangers hebben een antenne van een meter lang, ik heb heb bijvoorbeeld ook van de ontvanger naar een rietje. dan naar de tail fin en dan weer met een rietje terug naar de heli. het restant doe ik dan inderdaad ook met krimpkous. heb hem nu op een rietje netjes opgerold zitten, maar dat zou heel slecht zijn toch? hoewel je sommige mensen op helifreak de antenne ook zo ziet hebben, en die raggen er flink mee :D
Dat is een elektrisch afgestemd geheel. Antenne niet oprollen, niet op een klosje, niet evenwijdig aan zichzelf terugvoeren.

bedankt voor de uitleg Ron :D
ik denk dat ik amar eens ga voor die ingekorte antenne! ziet er strak uit.

Hoi,

Ik vind het ook nog steeds lastig om de antenne weg te werken. Maar je moet rekening houden met het volgende. (geloof me, ik heb voorheen onzettend last van glitches gehad, weet nu wat ik ermee moet doen)

1. Zorg ervoor dat je ergens een L-vorm maakt van je antenne. Door bijvoorbeeld het laatste stukje te laten hangen. Doe je dat niet door bijvoorbeeld netjes het laatste beetje antenne langs je antennebuis te bevestigen met bv krimpkous of plakband. NIET GOED. L-vorm! Staat ook op de website van Futaba omtrent receivers.

2. Zorg ervoor dat je de antenne zo ver mogelijk van je motor verwijderd, ook van je ESC maar vooral je motor. Komt je antenne van voren, zorg dan voor wat bescherming, zoals bijvoorbeeld een klein stukje fuel tube. Niet alleen voor de motor, maar vooral het fram en de scherpe randjes van je kap.

3. Laat je antenne niet langs je ESC draad lopen.

4. Geen spoel creeren, door een het draad op te rollen en etc.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Boudewijn

Ik was zelf deze tegengekomen en ziet er zeer goed uit, weet iemand een Nederlandse zaak die ze verkoopt? Of misschien interessant om gezamelijk in te kopen?
antennaCloseSmall.jpg

turboaerialo1.jpg

Ik zou toch graag een foto willen zien van iemand met een lang antenna draad die geen glitches heeft...

:D

Mmm.. ik heb een raar probleempje... ik wouy net gaan hoveren.. maar als ik gas wil geven heeft mijn motor nouwelijks kracht... en t lijkt alsof ie glitches heeft ofzo... kan dit komen omdat de accu leeg is ofzo..?

Aawh.. het was de accu jah... maar hoe kan ik eigenlijk weten waneer mn accu op is..?

nou, bijvoorbeeld als je motor er mee stopt.

Je kunt ook een lipo-safe aanschaffen (kost een paar euri) of - en dat is echt een aanrader - een multimeter kopen. Die dingen koop je al bij de Gamma voor een paar tientjes. Dan kun je meten hoeveel spanning de accu nog heeft. Als je 3cellen lipo ongeveer 10,5V overheeft (volgeladen is 12,6V), kun je beter stoppen en de accu opnieuw laden. Lipo's gaan het langste mee als je ze niet meer dan 80% ontlaadt. Als je een lipo leegvliegt loop je het risico dat je hem weg kan gooien omdat ie niet meer te laden is. Als een lipocel onder de 3V komt (dus een 3spack die je voor je Trex gebruikt 9V) dan kan hij onherstelbaar beschadigd zijn.

Ook de regelaars zijn vaak ingesteld op een diepontlaadbeveiliging (leuk woord voor galgje), zodat ie de stroom knijpt als de spanning beneden de vooraf ingesteld waarde komt. Zie daarvoor de gebruiksaanwijzing van de desbetreffende regelaar.

HeliEdje zei:
nou, bijvoorbeeld als je motor er mee stopt.

Je kunt ook een lipo-safe aanschaffen (kost een paar euri) of - en dat is echt een aanrader - een multimeter kopen. Die dingen koop je al bij de Gamma voor een paar tientjes. Dan kun je meten hoeveel spanning de accu nog heeft. Als je 3cellen lipo ongeveer 10,5V overheeft (volgeladen is 12,6V), kun je beter stoppen en de accu opnieuw laden. Lipo's gaan het langste mee als je ze niet meer dan 80% ontlaadt. Als je een lipo leegvliegt loop je het risico dat je hem weg kan gooien omdat ie niet meer te laden is. Als een lipocel onder de 3V komt (dus een 3spack die je voor je Trex gebruikt 9V) dan kan hij onherstelbaar beschadigd zijn.

De liposave die ik gekocht heb staat op "9V", en dat je dus vanaf 9V moet landen (brandt, en niet 10.5V). ik stel me wel voor dat hij dan altijd wel wat onder de 3V per cel gaat. In het boekje staat trouwens dat een cel niet onder de 2.5V mag. Maar volgens jou is deze liposave dus nog steeds gevaarlijk en kans op beschadiging?

Back