antenne kabel trex450

Hallo, ik heb sinds kort een Trex 450 se v2, nu heb ik hierin een ontvanger met + 1 meter antenne kabel. Hoe kan ik de antenne kabel het beste wegwerken. (liefst niet in korten).

Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over het in korten van antenne kabels.

graag jullie ervaringen.

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb sinds kort een Trex 450 se v2, nu heb ik hierin een ontvanger met + 1 meter antenne kabel. Hoe kan ik de antenne kabel het beste wegwerken. (liefst niet in korten).

Ik weet dat de menigen verdeeld zijn over het in korten van antenne kabels.

graag jullie ervaringen.
hej ik heb er ook zo een maar als je hem om het landinsgestel wikkelt dan is er nog gewoon even veel bereik maar toch weggewerkt of je kunt hem ook heel netjes met de staartstang meewerken maar het beste is om het landingsgestel heenwikkelen maar waar zit je antenne (zeer waarschijnlijk vanonder) maar wat voor kant?

MVG willie :rolleyes:

mijn ontvanger zit aan de achterkant. achter de motor tussen het frame. vlakbij de staart buis.
aan de onderkant ;)

Niks verdeelde meningen Frans, iedereen die er iets van weet, zulke mensen noemen wij natuurkundigen en elektrotechneuten, weet dat zowel inkorten als opwikkelen drastisch minder bereik opleveren.
Antenne in rechte lijn is het beste.

Maar je moet ze kwijtraken hé...

Ik heb nu 2 antennes weg te werken ! Maar die zijn gelukkig maar een 3-tal centimeters lang.

Liever een antenne niet kwijtraken dan een heli wel kwijtraken ;)
Zolang je nog niet aan wilde maneuvres toe bent gewoon naar hoek van landingsgestel leiden en voor de rest vrij laten hangen.

Hmm

Dan zou ik denk ik last krijgen van verhakseling door de staartrotor..
Zonder om het landingsgestel te wikkelen heb ik een slordige 30 cm over wat dan vrij hangt.

Ik begrijp je punt wel, het mag nooit een spoel worden, geeft hetzelfde effect als inkorten

Groeten:cool:

Voorkom dat de antenne parallel aan zichzelf loopt en zichzelf kruist.
I.v.m. mogelijke elektrostatische ontlading zou ik hem ook niet dichtbij de staartbuis plaatsen.
Ik leidde de antenne altijd vanaf de ontvanger via een skid (evt. gaatje boren a/d achterkant skid(s)) naar de verticale stabilizer. Onderin de stabilizer een gaatje boren, antenne er doorheen en terug naar de andere skid. Een < figuur.
Ik heb ook wel gezien dat er een elastiekje door een gat in de stabilizer werd gedaan waardoor de antenne niet helemaal naar achteren loopt maar door het elastiekje en terug. Dit als je antenne wat korter is.

Je kunt de draad ook door een rietje voeren. Dit rietje buig je dan in een U vorm, dit geheel bevestig je dan met trekbandjes aan je landingsgestel. Werkt bij mijn Zoom 425 al enige tijd op deze manier.

Back