Er bestaan wel soort gelijke mini-antennes voor modelauto's [merk???] doch de winkelverkoper geloofde er zelf niet eens in, wat moet ik er dan van denken??? Maar je heb wel gelijk, als je het niet probeer dan weet je het ook niet.
Maar wat moet je nu gaan testen en hoe vergelijk je de resultaten??? Ik heb het wel eens meer onder de aandacht gebracht dat vliegers en rijders met modelauto's niet onderhevig zijn aan dezelfde "orde" van "storing", naar mijn inziens!!!
Bij vliegers: testen op beperking zend/ontvangst bereik. Reikwijten testen is nog wel te doen voor vele, zonder geavanceerde hulpmiddelen of technisch kennis/vaardigheden!! [***met uitzondering van indoorvliegen***, kom ik nog op terug]
Storingen bij modelauto's ligt iets wat gecompliceerder ben ik achter gekomen, en stijgt mijn kennis te boven, bv: hoe een goede parameter stellen, hoe deze te registreren zonder geavanceerde apparatuur, welke oorzaken kan ik elimineren, enz??? Een reikwijtentest is zo gedaan en verschilt dus niets met de vliegers, maar vaak ligt daar het probleem ook niet is mij gebleken!! Voorbeeld mijn bereik is nl al verder dan ik mijn auto nog op het gezicht kan besturen [meer dan 200m, helaas geen tele-ogen :wink: ], geen probleem daar dus!!! Er zijn plaatsen op het circuit en ook hierbij mijn thuis waarbij op een afstand van nog geen 10 meter [zelfs minder] het "contact" verbroken/verstoord wordt, met niet eens rijders in de buurt, ra,ra!! Oorzaken komen waarschijnlijk van onder uit de grond vandaan, signalen die in tegenfase op de ontvanger aankomen [***mogelijk hebben indoorvliegers hier ook wel eens last van???***] Storingen vanuit de grond heb je geen vat op, en de ene ontvanger/misschien antenne heeft hier meer last aan dan de ander kennelijk??? Wanneer ik langzaam over deze plek rijdt, totaal geen probleem, ga ik er snel over dan wordt mijn model oncontroleerbaar??? Zou het kunnen wezen dat in een ontvanger, door het snel wisselen van het signaal, het AVR/AVC/AGC zodanig verstoort wordt dat het een puls kan veroorzaken??? De stuurinstellingen bij modelauto zijn soms zo ingesteld, dat een relatief kleine puls, een grote uitslag kan veroorzaken [zijn de stuur-reactie-snelheden bij vliegtuigen minder abrupt???]!! Soms wisselen rijders van plek [+/- 75cm opgeschoven] en dan is de "storing" verholpen, mogelijk het fase-probleem. Maar waarom heeft dit niet iedereen in dezelfde situatie???
Hoe kan ik dit aanpakken, iemand een idee???