Antenne Tracker topic

Vergeet niet de video patch antenne en als je op 2.4G vliegt een 2.4 patch met booster.

Voor je het weet is je verbinding weg daar ben ik wel achter gekomen.

Die patch-antennes heb ik al. Ik gebruik nu een vaste opstelling, maar kom je wat verder links of rechts, dan ben je de pineut.

Taco.

Ah, ik dacht dat je de BEV OSD al gebruikte.

Dan inderdaad voor de ImmersionRC OSD gaan. Alhoewel, ik nu alsnog 2 kisten mee naar het veld neem, waarvan ik de Tiny tussendoor even omsteek.

Inderdaad, doe ik dan ook. Eerst weer bouwen aan een vliegtuig, en ondertussen sparen voor een Tracker-system.

Taco.

Ondertussen is mijn trackertje bijna klaar. Ik heb hem maar tegelijk degelijk gebouwd zodat er een flink aantal antennes en dergelijke op kunnen.

full

full

MVG Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er allemaal mooi uit hoor robbert. Maar ik denk dat de preciesheid nooit zo goed is als mijn tracker :p

@bluefalconholland:
Dat is inderdaad een mooie! Ik vraag me af waar mensen al het materiaal vandaan halen van deze dingen. Dat zal je bij de gemiddelde bouwmarkten niet snel terugvinden (lagers enzo)
Ik bespeur 2 video ontvangers waarvan er eentje aan de yagi antenne zit en de andere aan de patch. Dan zit er nog een patch naast waarvan ik gok dat deze voor je 2.4GHz besturing is aangezien die aan iets hangt wat op een versterker lijkt.
Diversity controller van Oracle, en servo's bestuurd door de antenne tracker van immersion.
Verstopt aan de onderkant een video splitter.
Correct?

Met behulp van een frees en draaimachine heb ik alle onderdelen gemaakt.

Ik gebruik nu zo'n krakkemikkig houten ding van readymaderc, maar ik zou graag ook een wat sterkere willen hebben. Heb alleen geen idee van frees en draaimachines :p
Misschien dat de onderdelen die jij gebruikt ook los te verkrijgen zijn?

(paar alu plaatjes op maat zaken kan iedereen natuurlijk)

Sodeju Robert wat mooi!
Jij hebt ook niet stil gezeten. Fantasisch man! Ziet er echt ontzettend goed uit.

:)

Ik ben heel erg benieuwd. Hebben we binnenkort weer wat mooie spullen om elkaar te laten zien;).

Ik gebruik nu zo'n krakkemikkig houten ding van readymaderc, maar ik zou graag ook een wat sterkere willen hebben. Heb alleen geen idee van frees en draaimachines :p
Misschien dat de onderdelen die jij gebruikt ook los te verkrijgen zijn?

(paar alu plaatjes op maat zaken kan iedereen natuurlijk)

Ik zou de pan/tilt unit niet bepaald krakkemikkig willen noemen van readymaderc. Ik heb er een hele tijd mee gedaan en veel plezier van gehad.

Maar omdat ik heel graag meer dingen aan mijn tracker wil koppelen werd het tijd om inderdaad voor een veel sterkere te gaan.

Of de onderdelen die ik gebruik zo los te verkrijgen zijn betwijfel ik. Belangrijk punt vind ik dat alle bedrading soepel door z'n draaipunt moet kunnen. Vandaar dat ik gekozen heb voor een dubbel gelagerde hoofdas met een gat diameter van 16mm. Gemakkelijk gaan daar alle stekkers doorheen. Deze as wordt wordt via metalen tandwielen vertraagd door een Sail Winch Servo. De as kan een moment over brengen van 30 kilo x cm.

Leuke van zelfbouw is dat je problemen kan oplossen naar eigen inzicht....en het belangrijkste: dingen beter maken dan verkrijgbaar is.

MVG. Robert.

Yep ik heb hem al.
Kijk en huiver

IMG503.JPG

Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk in de video versterker te bouwen.
Ik heb er een accu kabel en 2 servo 5.5V kabeltjes erin gebouwd.
De bec zit ook in de video versterker gebouwd.
Ook een schakelaar om de tracker aan en uit te schakelen.
De stroominput van de videoversterker word nu gebruikt om de ontvanger te voeden.
Dus een video versterker en voeding in 1

IMG506.JPG

Het is wel jammer dat het een beetje aan de grote kant is maar ik heb nu even niets anders.

IMG505.JPG

Op die tracker van Robert mag hij echt trots zijn.
Ik heb gehoplen met toekijken en soms ff wat vasthouden.
Dankzij het gebruik van zijn oude tracker heeft hij zeker de nodige ervaring opgedaan hoe het beter kan.
Ik ben alleen benieuwd hoe de diversity omgaat met een vertikale yagi en een horizontale patch antenne.
Waarschijnlijk komem wij daar in de kerst vakantie nog wel achter als de Camper beschikbaar is.;)

Back