antennedraad door pook??

robert14

Forum veteraan
antennedraad door pook??
hallo allemaal

ik ben op het moment bezig mijn blaster weer helemaal klaar te maken voor 2009. nu zit ik nog met een twijfelpuntje. eerst had ik de antenne bij de romp naar buiten (t.h.v. cocpitkap) en dan met een plakbandje aan de pook. maar dit levert nogal wat weerstand op en aangezien de blaster al niet zo hoog komt moet ik die weerstand natuurlijk weg hebben. kan het ook door de antenne door de pook te doen en dat ie er dan ongeveer 13 onderuit komt? hier te zien op de foto:
fotos0079ul4.jpg

ik weet dus niet zeker hoe dat dan komt i.v.m. storing??

Die pook (staart toch?) is van carbon, niet? Dan kan het niet, want carbon schermt het signaal af. Het zou er op neer komen dat je antennedraad nog maar 13 cm lang is.

Robert,

Misschien dat het zo gaat, maar waarschijnlijk is het beter om minimaal de antenne 30-40 cm vrij achter het kielvlak te laten uitsteken. Dit kan door de antenne te verlengen met bijvoorbeeld dunne koperlakdraad of een 0,3 mm staaldraad. Verlengstuk goed solderen, en bijvoorbeeld goed verlijmen of vastapen, zodat het soldeerpunt niet belast kan worden.

Op je foto te zien, zou je de antenne de laatste 10 cm tegen je de pook kunnen tapen, of is er een mogelijkheid om deze helemaal aan de achterzijde uit de romppook te laten komen?

Peter

oke ik doe het dan wel gewoon op de manier van de koperlakdraad denk ik. geeft dan volgens mij de meeste zekerheid.

Nogal wat weerstand ???

eerst had ik de antenne bij de romp naar buiten (t.h.v. cocpitkap) en dan met een plakbandje aan de pook. maar dit levert nogal wat weerstand op

Robert,

Dit valt reuze mee hoor, sterker nog ik denk niet dat je het merkt met het gooien, maar ik zou me kunnen vergissen......:rolleyes:
Cheers

Bart

Met een antenne die bij de kap de romp verlaat en dan 40cm los hangt merkte ik wel degelijk verschil ten opzichte van een weggewerkte antenne.

een andere oplossing is een 0,3 mm staal draad in je rolroer spleet lijmen en een 1 pool van een servo stekker eraan solderen en aan je antenne deze kun je bij monteren koppelen en je hebt full range en geen weerstand zo had ik het ook bij mijn f3j zwever.

een andere oplossing is een 0,3 mm staal draad in je rolroer spleet lijmen en een 1 pool van een servo stekker eraan solderen en aan je antenne deze kun je bij monteren koppelen en je hebt full range en geen weerstand zo had ik het ook bij mijn f3j zwever.

De meeste F3K kisten hebben een koolstofkous in het aileron voor stijfheid. Ik weet zo niet of de Blaster dit ook heeft maar zo ja dan niet is dat niet de oplossing. Een dunne koperlak draad achter uit de romp werkt ook perfect en heeft nauwelijks weerstand.

de blaster heeft alleen een schuimkernen rolroer zonder koolstof. qua koolstof heeft de blaster alleen de hoofdligger in de vleugel dacht ik. ik ga gewoon de methode gebruiken van de lakdraad.

weet iemand misschien stekkers die goed zijn voor tussen de romp en de vleugel zodat ik niet elke keer in mijn ontvanger hoef te prikken? misschien een idee om een balancer stekker van een 2s lipo te gebruiken (4 polig) ??

Laatst bewerkt:
Er zijn (4-polige) groene Multiplex stekkers die veel gebruikt worden. Zoek effe op het forum, dan vind je vast wel een fotootje.

Kijk effe hier. Fotor gebruikt ze ook.

ik heb namelijk nog een balacer stekker liggen van een 2s lipo dus eigenlijk hoef ik alleen een adaptersteker bij de bestellen, die zijn wel stevig dus naar neig ik naar om eerlijk te zijn.

Back