antennelengte Lexors micro 6 ?

Hallo,
onlangs is er tijdens een crash een stuk van de ontvanger antenne afgerukt ....
Nu weet ik niet meer wat de oorspronkelijk lengte is geweest en heb ik nu maar een nieuwe draad van 90cm gesoldeerd, kan ik hem altijd nog inkorten.
Ik weet dat de antenne korter was dan gebruikelijk, ik kon hem gemakkelijk kwijt op een kleine heli (thunder tiger mini titan).

Het is een (ikarus) Lexors micro-6 35MHz ontvanger (single conversion narrow band)

Dit is hem : Lexors Micro 6 - M.Dausmann Modellbau

Hopelijk heeft iemand het antwoord .... alvast bedankt !

bas

Laatst bewerkt:
Ik heb een MZK Sexta ontvanger, altijd gedacht dat die uit dezelfde "fabriek" komt als de Ikarus Lexors ontvangers, maar 100% zeker weet ik dat niet :confused:
Mijn Sexta ontvanger heeft een antennelengte van 100cm.

of je kan zo'n antenne plaatsen die de oorspronkelijke inkort, zo van die statische of staafantennes..

ja, daar zit dan een spoel in die het ingekorte stuk van de antenne compenseert, echter om dit te bepalen/berekenen heb je wel de oorspronkelijke antennelengte nodig ;-(

@frank,
de antenne is zeker geen 1 meter geweest, ik kon hem zonder op te wikkelen in de mini titan kwijt, en je weet hoe klein die is.
Ik heb hem nu dus op de dezelfde manier gelegd en op gevoel op dezelfde lengte ingekort, dan kom ik uit op 70cm . Hopelijk is dat voldoende, ik vlieg met de mini titan toch nooit ver weg ....

Mooi, probleem opgelost ;)

Naar aanleiding hiervan ben ik maar eens begonnen om van alle mij bekende ontvangers de antennelengte te noteren.
Altijd handig bij crashes, je weet maar nooit :)

Aanvullingen welkom, ik zal eens een lijst maken......................

Laatst bewerkt:
Back