Dat dacht ik ook Eric. Op rcgroups is hierover veel ervaringen met elkaar gedeeld. Inverted diff kan het effect hebben dat je niet veel up hoeft te geven met je hoogteroer bij indraaien van een bocht. Fijne weet ik ook niet, maar bijvoorbeeld een 18 mtr fullsize zwever, wat mijn ervaring is, is toch anders dan 1,5 mtr. Special painter vliegt nu met -als ik het juist heb- met 100% iverted diff op thermiek stand. De rest is normaal.
Bijvoorbeeld rcgeorge van de rcgroupforum vliegt met zijN Concept 3:1.
Klopt idd, maar ik vlieg wel met een rudder erbij

wat de algemene aërodynamische reden precies is achter de differentiatie op de ailerons is weet ik niet, maar mijn gedachte komt neer op 2 dingen;
1. bij het draaien wil ik dat de binnenste tip zakt
2. dat de buitenste tip minder weerstand heeft ivm de hogere snelheid tov de binnenste tip. Verder had ik er nog niet over nagedacht.
