Anti-vonk accustekkers?

Hallo.

Toen ik een tijdje geleden dit foum zat te lezen kwam ik een bericht tegen (met foto's) dat ging over de stekkers die gebruikt worden om de accu aan te sluiten op de esc. Het ging toen over dat type dat vonk-vorming tegen ging, er zaten meen ik een paar weerstandjes aan de zijkanten gesoldeerd. Toen ik het las dacht ik "handig, moet ik even opnieuw lezen als ik zo ver ben dat ik stekkers moet kopen", maar nu heb ik al een paar keer gezocht maar kan de thread niet meer vinden. Ik heb op diverse steekwoorden gezocht, maar het kan zijn dat het onderwerp toevallig in een heel ander bericht als off-topic naar voren kwam, dat zie je wel vaker, en dan heb je het niet zomaar teruggevonden.
Als iemand toevallig weet welke stekkers ik bedoel dan hoor ik het graag, en waar je ze kunt kopen e.d.

Groet, Jan.

Nee joh, dat komt uit een vliegtuigforum, en daar kom ik uit principe niet :D. Maar serieus: hier heb ik al heel wat aan, zal dat eens rustig doorlezen, maar het artikel wat ik onlangs had gelezen was dus in een of ander onderdeel van het heli-forum. Ik meen dat die stekkers met weerstand gewoon standaard te koop waren, dus dat je zelf niet meer hoeft te solderen. Ik meen dat een van de reactie's (die met de foto's) daar over ging, al weet ik dat niet zeker meer.

Groet, Jan.

www.elektromodellflug.de (iiiiieeeew, vliegtuigen :))
-> Elektronic Test
-> Antiblitz AVS en Antiblitz Jeti

En de fabrikant van de AVS maakt ontzettend mooie regelaars, de motoren lopen er heel mooi op, kijk/luister maar eens naar de video's van de Gee Bee racer. Meer video's onder Referenzen/Projekte: vliegtuig, shovel, mensdragend, heli, solar-boat-racer (Nederland), ...
SLS-Sinusleistungssteller!

GB2012.jpg
RL01.jpg

Nederlandse SolarBoat tijdens E-Elfstedentocht
video's
http://www.sinusleistungssteller.de/FuriaOne2012.html

Furia2012_01.jpg

Laatst bewerkt:
de jeti anti blitz. Richtprijs ca 12 euro. Ik gebruik de 5.5mm variant met grote tevredenheid. Weet alleen niet waar online bestellen, k haal ze bij de lhs.

Hallo.

Ik heb afgelopen weekend (Oldie-treffen) die Jeti antiblitz gemonteerd gezien in een heli, ziet er wel compact uit, moet ik zeggen.
Het is overigens nog steeds niet datgene wat ik hier ergens op het forum gezien heb, ik zoek me een breuk, maar tot op heden niet gevonden, maar we houden vol. Zoals ik schreef, soms staat een onderwerp zijdelings vermeld in een ander onderwerp (off-topic noemen ze dat geloof ik in het frans), en dan zoek je nog even. Het fotootje dat in m'n geheugen staat was een stekker met twee kleine weerstandjes er in het langs zijdelings aan vast gesoldeerd.

Groet, Jan.

Dit heb ik lang gebruikt.
MAAArrrrr..... uiteindelijk bleek dit niet perfect.

Weerstanden gingen regelmatig kapot en ik moest erg dikke weerstanden gebruiken die het vermogen van de eerste klap aan konden.

Nu gebruik ik EC5 connectors zonder anti-spark.
Het rare is dat de vonk minder groot is als je beide polen tegelijk aan sluit.
Vroeger had ik zonder een ant-spark een enorme "knal" en nu kleine vonken.
VEEL VEEEL makkelijker en de connectors blijven ook beter zitten.
Geen ge-etter meer.
:p

Laatst bewerkt:
Wat ik heb gemerkt is dat wanneer de soldering op beide draden goed en van gelijke dikte is, dat er dan eigenlijk nooit een harde knal en vonk ontstaat bij het tegelijk aansluiten.

Goede connectoren is zeker het halve werk en mijn voorkeur gaat bij de grotere heli's ook uit naar EC5's. Op kleinere heli's het liefst XT60's. :)

Via een weerstand gebruik ik al lang, net voor de - pool gemonteerd. Zijn 0.5w weerstanden van iets van 6 ohm oid. Te klein begeven ze het. Ik kan ec stekkers niet gebruiken ivm met serie koppelen edg. Vonken doen ze dan iets minder maar nog steeds wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back