anti vonk weerstand 6s

ik had een vraagje weet iemand mischien wat voor een weerstand ik zou moeten gebruiken voor het voor komen van een vonk als ik de accu aansluit,
is voor een 6s 5000mah accu op een align 100A regelaar

Mvg Frank

ik had een vraagje weet iemand mischien wat voor een weerstand ik zou moeten gebruiken voor het voor komen van een vonk als ik de accu aansluit,
is voor een 6s 5000mah accu op een align 100A regelaar

Mvg Frank

33 Ohm, 0.5W
Ik heb zelf ook van die pakketten.
En dat gaat goed, met die weerstanden.
Succes.
:bye:

Waarom zou je een weerstand gebruiken.
Castle Creation geeft zelf dit aan voor hun regelaars.

3. When I plug in my high voltage battery pack (4s-12s lipo, 12-20 NiMH) into my Phoenix HV or Phoenix-125, etc. controller there is a large spark. Why?
The spark is your friend. If ever you plug your pack into your controller and you don’t see the spark, contact tech support at support@castlecreations.com or (913) 390-6939 begin_of_the_skype_highlighting (913) 390-6939 end_of_the_skype_highlighting and send the controller in for repair. Your capacitors will need to be changed. NEVER fly if you do not see the spark, especially with high voltage applications! The higher the voltage, the bigger the spark should be. Remember, the spark is your friend!!!

ik zeg... lekker laten vonken.

Bij 6s zou ik me nergens zorgen over maken. Pas bij 10s zou ik er wat aan doen.
Ik heb ook niks in mijn T-rex 500 zitten.

Dat verhaaltje van CC... Tja, voor je esc is het is niet erg alleen brand je bij hogere spanningen gewoon een deel van je connector weg. En men vind het niet zo prettig, een vlamboog tussen de vingers.

Er zijn 2 redenen waarom je het niet zou moeten doen, persoonlijk vind ik de redenen waarom het wel te doen winnen.
Je regelaar kan een andere spanning zien en auto calibrate cellcount (die imo toch uit moet) kan verkeerd ingesteld worden. vooral bij te hogere weerstanden.
En je weet niet of je condensatoren stuk zijn bij aansluiten. Als je condensatoren stuk zouden zijn zie je geen vonk, net al je met de anti vonk weerstand geen vonk ziet. (daar doelt CC op)

O dan laat ik het wel lekker zitten met die weerstand! Vind het wel fijn als Ik kan zien of er wat mis is iedergeval bedankt voor de info
mvg Frank

Back