Antieke Multiplex zender

• Topicstarter Topicstarter Pjoeter
  • Startdatum Startdatum
@Corien, Je heb me bekeert, ik ga 'm oppoetsen.... ben je nu weer blij?

Maare ik weet nog niet of dit dingetje met een modificatie uit te breiden valt. 8O :?
1 kanaaltje erbij zal al geweldig zijn, liefst 2 natuurlijk. :wink:

Of ik zoek iets anders, een 2e hands f14 zender of zo. :)
Voor een krappe beurs :wink: :wink:

Pjoeter zei:
Maar eh....5 minuten is toch langer geworden..... :?
Als je met je buik over de grond moet kruipen voor zo'n $#$% ( censuur ) veertje. :? 8O :P :P

Sorry ik vergeet gewoon dat dit soms wel eens langer kan duren. De eerste keer dat ik dit moest doen duurde ook veel langer.

Pjoeter zei:
Maare ik weet nog niet of dit dingetje met een modificatie uit te breiden valt. 8O :?
1 kanaaltje erbij zal al geweldig zijn, liefst 2 natuurlijk. :wink:
Uiteraard kan dit. Maar ja, met een krappe beurs... :roll: . Kijk eerst maar eens of je 'm wel gaat gebruiken...

Hoe moet ik dit aanpakken, ik zie op de print maar 4 aansluitpunten, links van die rij "stekkerdoosjes" is nog ruimte om er 2 bij te solderen.
maar dan, volgens mij ben ik er dan nog niet klaar mee. 8O
Wat zou dan zo'n ombouw ongeveer kosten aan materiaal?
Als ik hem ga gebruiken.. :wink:

Benodigdheden hiervoor:

Algemeen:
één bevriende elektronicus, die het wonder voor je gaat verrichten.

Print:
één IC, 2 condensatoren, 2 stekkers en 2 draadbruggen.

Per uitbreidingskanaal:
één 2- of 3-positie schakelaar, 3 weerstanden, 1 kabel met stekker.

Nb. zonder (hobby-)elektronicus ga ik niet uitleggen hoe het moet. De ervaring heeft geleerd, dat het té gemakkelijk is om rookwolken te produceren bij dit soort activiteiten.....en dan wordt daarna zo'n brok nostalgie natuurlijk weggemieterd :evil: .

Je mag het proberen, maar eh moet die zender nu uit staan met solderen? :wink:
Ik zal eens in mijn vriendenkring kijken en anders ff op mijn werk. 8)

Volgens mij kun je die zender voor dit soort werk beter effe opsturen naar de service dienst. Die weet precies wat waar moet en erg duur zal hij wel niet zijn. Waarschijnlijk zelfs goedkoper dan die vriend van je, zeker als het daar misgaat.

@ corrien,
Ik heb ook nog een 4ch robbe (eco) zender, deze is voltooid verleden tijd ( wellicht te reparen ).

Kunnen daar mischien de onderdelen inzitten die ik nodig heb? :?: :?:

O jee, een Eco 4 :!: :!: :!:

Heb ik ook nog.....van mijn vroegere vaarmaat. Heb ik nog een video van, dat het manneke (opa Willem Tuit; hij is 81 geworden) in de Hennie Huisman Surprise Show in Madurodam mocht varen. Gewapend met deze zender liet hij toen zijn trots (de Lauwerszee) per ongeluk zinken. Kreeg toen welgeteld 50 gulden schadevergoeding... Kan ik nog zeer emotioneel van worden...Moet die zender toch maar eens gaan oppoetsen en een EREPLAATS in mijn hobbyruimte toebedelen.

Maarre, nee, in zo'n zender zit niets bruikbaars. De onderdelen voor de Europa Sport zullen trouwens - afgezien van de schakelaars en stekkers - bij elkaar nog geen 2 euro kosten...

Enne, als je Theo Coenen's advies wil opvolgen, moet je snel zijn. Ná februari is er voor dit soort hobby-werk geen tijd meer, tenzij je natuurlijk het gewone uurtarief wil betalen.

@ Jan.
Ik haal het ook niet in mijn hoofd om mijn ecootje open te halen.
Dit dingetje heb sinds mijn 14e, is nog een cadeautje geweest van mijn vader. :) :)
Ik heb daar al van alles meegedaan, gevaren gereden, en heel ff mee gevlogen. 8)

Weet je toevalig zo'n service punt van Multiplex te zitten in het noorden? :P

@ Jan Als ik dit goed lees dan zit jij in die brance, en dan ben jij de ondergetekende / en bovengenoemde ?
Zie kopie.

Voor 1 keer dan:
Jan van Mouwerik
Technische dienst
Robbe/Multiplex/Simprop/Graupner en andere merken
Slot de Houvelaan 30
3155VT Maasland
Voor vragen:
ma t/m vr. 09.00-17.30 en za. 09.00-12.00: 010-5913594.

Ps Pjoeter is pseudoniem voor

--Fokko--

Ps er zijn niet veel die zeggen dat het noorden bij nederland hoort. :wink:

:oops: Gratis reclame :oops:. Overigens vallen de € 0,11 tamelijk langzaam in het noorden...

@ Jan.
Wij zijn in het noorden wat "nuchter" aangelegd, niet dat we wat "langzamer" zijn maar we kijken wat langer de kat uit de boom. :P

PS heb jij het nog druk? :wink:

Laat ik het dan weinig oplettend noemen :wink: :
Corrien zei:
Ná februari is er voor dit soort hobby-werk geen tijd meer, tenzij ...
Einde discussie, voor verdere vragen kan er telefonisch kontakt worden opgenomen (dit forum moet hobby blijven en niet te veel op werken gaan lijken).

Gelijk heb je, tijd van leven en een tijd van werken... :wink:
Als ik morgen thuis ben dan doe ik wel een belletje..

Groetn ut grun. :wink:

Back