apache

hoi,

deze week heb ik op national geografic een docu gezien over de bouw van de apache en was zeer onder de indruk wat deze heli in het echt allemaal kan.

nu ben ik eigenlijk op zoek naar een kit van deze niet al te klein en liefst eentje op turbine, is er iemand die weet dat het bestaat?

gtjs
wim

hoi francis,

ja dat is hem maar een beetje te klein maar toch al bedankt

johan,

dat is idd ook zeer mooi maar welk merk verdeeld zoiets he

gtjs
wim

Hey Wimpy,

vandaag was het schaalhelidag in Hulten (nabij Tilburg).
Ik heb er de mensen ontmoet die de Indy helis apache invoeren.
In de onderstaande link lees je alles over deze meeting en vind je ook mijn fotoverslag.

interessepeiling-heli-schaalmeeting-9

Zondag in Willebroek vertel ik je er alles over...

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt door een moderator:

De apachekit die Starwoodmodels aanbiedt is, denk ik, te vergelijken met de kit van Indyhelis.
Echter, de Apache van Indyhelis is de AH-64A en die van Starwoodmodels is de AH64D.
Een soort upgradeversie dus. Visueel zijn er heel wat verschillen tussen de beide types. Ondermeer de avionicabakken zijn bij de D-versie veel omvangrijker en de D-versie heeft ook die dikke paddelstoel boven de hoofdrotor.
Het model van Starwoodmodels in ontworpen door de Engelsman Len Mount en die heb ik nog nooit in het echt gezien. Maar op de vele prentjes ervan die op het net te vinden zijn ziet dat model er ook mega cool uit.

Heligroeten,

Nick

De romp van Indy Heli's is een kleine 2.10 lang. Die van Len Mount (nu Starwood) zo'n 1.82. Doordat een Apache vrij smal is, is de plaatsing van een mechaniek soms lastig. Een benzine mechaniek (Vario) gaat makkelijker in een Indys, dan in een Len Mount. Toch ga ik dat met die van Len doen, al wordt het een hoop gepruts, zeker als hij deelbaar (staartstuk) moet worden. De details op de romp zijn bij Len veel beter uitgewerkt, zoals zijn reputatie betaamd.

Vr.gr.,

René

Back