aparte bec met lipo of 6,6V LiFePo receiver pack?

Ik heb zonet de Savox 1350 servo's besteld om te gebruiken op de swash van mijn HDX500SE.

Ik vlieg hierop met een CC ICE 100 regelaar die 5A bec levert.

Nu vraag ik mij af of een apparte bec nodig is om deze servo's te voeden.

Ooit werd mij vertelt, toen ik met een 4A bec vloog dat het wel nodig zou zijn als ik overschakelde op digitale servo's op de swash.. :rolleyes:

En natuurlijk hoor ik ook graag ervaringen over de Savox 1350 servo's :yes:

Grt Dennis

Laatst bewerkt:
Tja is lastig te zeggen.
Op mijn protos (500size, 425bladen) met BLS153 servos gebruik ik de 3A BEC van de YGE60 regelaar. Deze heli is FBL wat meestal een hoger stroomverbruik betekent door de servos.
Tegenover staat wel dat BLS servos van futaba energiezuinig zijn.
Ook valt er natuurlijk te twijfelen over de Bec van de CC, is die wel echt 5A continu?

Je kunt alles aansluiten en op de werkbank eens flink roeren met de sticks en wat servos tegenhouden en dan met een Voltmeter (of logger) checken wat je Bec doet onder belasting.

Metingen op mijn 600size heli hebben uitgewezen dat het bec amperage gemiddeld 2,5A is en piekt op 5,5A.
Dus afhankelijk van de kwaliteit van je bec kun je die gerust gebruiken.

in de gegevens van de CC staat 5A bec, of hij dat continu aanhoudt valt nog te zien inderdaad..
De enigste manier zal meten zijn zoals jij zegt, ik kan wel aan een amperetang geraken denk ik. Als het goed is krijg ik morgen de servo's binnen, het gaat wel een grote vooruitgang zijn na de hs82'ers die ik nu heb

Bedankt

savox 1350

Deze savox 1350 vraagt inderdaad 5 A en 6V spanning. Als je dat niet doe, dan zal de spanning snel terugvalt en gaat blinken. Ik heb de savox inderdaad vervengen met BLS servo's van futaba

Toen ik aan het rondkijken was voor een Ubec en een lipo kwam ik hier bij uit.
Een LiFePo pakket.

Deze ontvangeraccu geeft 6,6V maar nu vraag ik mij af of dit wel goed is voor je elektronica. Ik weet wel dat een volgeladen 5S Nicad pakket ook naar de 7 volt toe gaat, maar ik ben toch niet zeker.
Zijn er mensen die deze gebruiken?

Grt

ik heb net de savox servo's geinstalleerd en de handleiding van de CC ICE 100 erbij genomen.

daar staat dit in:

BEC%20usage.JPG

het is dus duidelijk dat ik niet moet riskeren om de bec van de regelaar te gebruiken.

Om te beginnen kan ik toch ook gewoon een 4 cellen nicad pakket gebruiken he?

Grt

Back