aparte / extra subgroep voor v-flybar ?

een aantal zaken zowel bij de (bijvoobeeld) trex 600 nitro als 600 elektro zijn precies hetzelfde waarom niet alles bij elkaar en dan een sub groep voor de motoren.

Plus een gezamenlijk hardware draadje waarbij alle hardware en afstel zaken die zowel voor elektro als brandstof gelijk zijn. Lijk me zeer overzichtelijk , ik zoek nu tussen de brandstof heli’s ook voor oplossingen omdat een boel hetzelfde is tussen die 2 met uitzondering van de motor. (aandrijf forum)

Wat is immers het verschil tussen de swash of staart bij bijvoorbeeld de Trex 600 electro en Nitro het zijn zelfs de zelfde onderdelen dus de kans is groot dat hierbij de zelfde problemen kunnen optreden .Ik ken een aantal mensen die nooit in het brandstof draadje kijken ze hebben immers electro dus door het samen voegen van deze twee wordt het alleen maar duidelijker, dan hou je een appart deel over voor de FP en coaxiaal waarvan de besturing (vaak ook rtf) geheel anders is.

De Logo serie, de Ikarus serie, zijn toch echt elektromachines die niets tussen de brandstoffers kunnen betekenen. De gebruikte elektronika is wel hetzelfde, E. helies hebben hun eigen problemen net zoals brandstoffers dat hebben. Daarom kun je die beter gescheiden houden lijkt mij.

Dat zijn i.d.d. electro helies, maar zo kan ik de hele Electrolijn van andere fabricanten ook opnoemen.
Ik zie geen spatje verschil tussen Logo, ikarus en alle andere merken op het gebied van electro.
Wat is hier bijzonder aan?

Verder is er technisch weinig anders dan de Krachtbron die gebruikt wordt en de daar bijbehorende voorzieningen in het frame.
Veel draadjes die ik lees in het brandstof gedeelte kan je zo in het electro gedeelte zetten.
Op bijv. de D3D/F3C wedstrijden vliegen electro en brandstof machines vrolijk door elkaar, en de piloten en toeschouwers wisselen allerlei leuke weetjes uit met elkaar.
Waarom zouden we het hier anders doen en de tweedeling in stand houden terwijl we precies dezelfde interesses hebben en de meeste benodigde technische kennis hetzelfde is.

Verder zijn er ook piloten die zowel electro als brandstof vliegen, en piloten die overstappen naar electro.
Voor de heli hobby in Nederland in het algemeen is het m.i. beter om iedereen bij elkaar in een sectie te krijgen.

Laatst bewerkt:
Die tweedeling is gedaan om het forum overzichtelijk te houden, niet om 2 kampen te maken. Elektrovliegtuigen staan ook apart, terwijl alleen de aandrijving verschilt toch ? Ik vlieg elektro en brandstofhelies en ben van mening dat de verschillen zich niet beperken tot de aandrijving, alhoewel het steeds meer naar elkaar toe groeit. Je kunt natuurlijk ook een poll opzetten ;)

Dan zien we na een week wel hoe er over gedacht wordt toch ?

Ik zeg ook niet dat het zo gedaan is om twee kampen te creeren??
Ik wil best een poll posten, maar waar moet ik hem zetten?
In het brandstof of electrohelie forum ;)

Eric

Scherp ! ;) Neem van mijn aan, ze worden beiden gelezen. Het is hier begonnen, dus gewoon hier toch.

Back