APC Prop

N betekent smalles blad .

Je hebt ook nog NN zeer smal en W voor weites blad .

Ik vlieg op mijn 4 zenoahs de G-Sonic van Graupner in 16 x 8
En op de 26er de G-sonic 18 x 6

Mvg johan

N = Narrow = smal blad, zoals johan al zegt.

G-sonic props zou ik links laten liggen, tenzij je club niet zoveel moeite met geluid heeft. Ze maken namelijk fors meer lawaai dan gelijkwaardige APC props. Ze leveren soms wel iets meer vermogen op.

G-sonic props zou ik links laten liggen, tenzij je club niet zoveel moeite met geluid heeft. Ze maken namelijk fors meer lawaai dan gelijkwaardige APC props. Ze leveren soms wel iets meer vermogen op.

Ik heb dat al eens bij Hobbyinn gehoort .( hij verkoopt er daarom geen)

Mijn mening is dat het gewoon de beste prop voor een ZG-20 is .
En ik heb er 4 stuks van , alle met de G-Sonic en die maken bij normale toeren niks meer lawaai als een APC .

Een APC is niet gelijkwaardig want die kost 2x zoveel .

Mvg Johan

Bedankt voor de info.
Ik had het zelf kunnen bedenken n = narrow :rolleyes:

De vraag was namelijk omdat in de handleiding van TC voor de 20cc duidelijk staat, gebruik een 17x8N vandaar.

Bert

Technisch gelijkwaardig. 2x zoveel is niet waar, maar ze zijn wel duurder inderdaad.

Alle G-Sonics die ik gezien heb, maakten lawaai, dat is ook de ervaring van zo'n beetje iedereen die ik er over gesproken heb, er is ook een reden dat Dennis ze niet verkoopt.

Qua model zijn veel props 100% identiek, bv. een 18*10 APC is 100% gelijk aan de G-sonic 18*10 qua ontwerp, het verschil is dat de G-sonic lichter is (scheelt best veel) maar ook van een slapper materiaal gemaakt is, wat de reden zal zijn dat ie lawaai maakt.

Als je een G-sonic prop koopt, controleer dan even de asmaat. Graupner wil ook nog wel eens een veel te groot gat in hun props zetten, wat je dan met vulbusjes moet vullen. Erg naar als je met je nieuwe prop thuiskomt en dan terug moet naar de winkel voor een busje :)

Er is nu ook een G-sonic pro serie, die zijn zwart en mss van stijver materiaal, en nog steeds goed betaalbaar.. die heb ik nog nooit geprobeerd, maar het klinkt iig goed..

even dit draadje opnieuw ophalen want een nieuw starten is zinloos.

ik heb hier enkele G sonic props liggen, oa een 11x7. deze voelt zwaar aan en is denk ik idd geschikt voor een methanolmotortje, maar worden deze props ook gebruikt op een electro setup? en zoja wat kan het gevolg zijn door het gebruik van deze props op een electro setup?
(meer amps,power,toerental,...)
groeten chris

Brandstofprops zijn steviger geconstrueerd om klappen van verbranding op te vangen. Kun je gerust op elektro gebruiken maar door hun dikte zal het rendement wat lager zijn.

Back