APM2.6 met Sonar MB1240 (EZ4)

Hoi, ik dacht...... met sonar vliegt de quad mooi strak en houdt hij laag bij de grond, minder dan 5 meter, strak de hoogte. Maar ik merk er in de lucht helemaal niets van. Als ik de sonar test via de terminal-optie doet hij het prima. De APM lijkt de input van de sonar echter helemaal niet te gebruiken om hoogte te houden.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
:-)

Laatst bewerkt:
Ben zelf geen APM kenner maar ik vond dit op het internet:
misschien heb je er wat aan

En waar ik ook aan dacht: misschien moet je in de apm ergens instellen dat hij voor hoogte houden de sonar moet gebruiken ipv de baro

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je. Dit filpje kende ik en heb de Sonar precies zo aangesloten. Het gekke is dat hij het via de terminal/test/sonar prima doet. Alleen doet hij tijdens de vlucht niets met de sonar. De waarden voor sonarrange en sonarvoltage blijven in missionplanner onder flightdata/status op 0 staan.

De hij test wel goed, maar doet in de besturing van de APM niets.

Nee, helemaal niets. Volgens de telemetrie/logs sonarrange en sonarvoltage 0 terwijl hij goed test via de terminal/test/sonar.

Jouw sonar is niet het aanbevolen type dat op de wiki staat.
Zonder exact het juiste type wordt het heel moeilijk om de sonar perfect werkend te krijgen.

De EZ4 is juist wel aanbevolen. Bovendien werkt hij prima, alleen doet de flightcontroller niets met de input.

Back