Apogee 36" als eerste zelfbouw

Bedankt voor de link. ben echter vandaag al geslaagd.
Bij vissportwinkel oud deel van een hengel gekocht. 8mm taps to tot 5mm CF buis. Voelt best wel stijf, en lekker licht. stukje dyneema vislijn 10kg voor de servobesturing, en verschillende aansluitstukjes voor de vacuum pomp.

Hoop dat China post een beetje op schiet, heb een druksensor gekocht op e-bay voor de automatische afslag van de pomp. Is wel ergens een topic over hier op het forum.

Als ik nog meer mimi's ga maken dan zal ik die skyshark buis eens proberen.

Bedankt voor de link. ben echter vandaag al geslaagd.
Bij vissportwinkel oud deel van een hengel gekocht. Voelt best wel stijf, en lekker licht. stukje dyneema vislijn 10kg voor de servobesturing, en verschillende aansluitstukjes voor de vacuum pomp.

Hoop dat China post een beetje op schiet, heb een druksensor gekocht op e-bay voor de automatische afslag van de pomp. Is wel ergens een topic over hier op het forum.

Als ik nog meer mimi's ga maken dan zal ik die skyshark buis eens proberen.

Ben vandaag goed bezig geweest. Pomp is nu bruikbaar. 2,5 liter reservoir en kraantjes allemaal aangesloten. Trekt vacuum tot 0.2 bar. niet slecht :)
Na uitzetten drop het vacuum in een minuut naar 0,3 bar. Lijkt mij acceptabel.

Eerste set staart mallen zijn klaar en heb ze direct geprobeerd. 2e poging geeft al een bruikbaar deel. Vorm/dikte is prefect egaal, mooi glad. Wel wat schuimhaartjes op het oppervlakte maar is weg te poetsen. Dit is al een 25cm breed deel, de Mimi vleugeldelen zijn even breed.

Nog even wachten op de automatische afslag voor de pomp en ik kan gaan baggen :D

Topic titel mischien maar aanpassen naar " eerste zelfbouw schuimkern DLG", als ik de vergelijkende reacties over de Mimi lees gaat de apogee er echt nooit komen.

Fotos van pompje en staart kern deeltje nu maar even gepost. Mijn Brirdplane DLG had een reparatie aan de staart nodig, maar heb in plaats daarvan een schuimen staartstuk gemaakt om meteen mijn technieken en materialen een test te geven. Wou de staart toch al wat groter hebben. 24 uur wachten op de epoxy (oventje is nog niet klaar) en heb een erg mooi resultaat! 25% lichter dan de balsa delen. Heb genoeg aandachtspunten die ik de volgende keer beter kan doen maar het deel is bruikbaar en heb hem meteen maar gemonteerd. Lekker handig natuurlijk een paar gaten ik de vleugelfolie geprikt met het verwijderen van de oude staartdelen, celofaantje er in geplakt omdat ik geen oracover heb en toch echt mijn vliegtuigje mee wil hebben op vakantie. Wat een *** werk zeg. had net zo snel een hele vleugel uit schuim kunnen maken. Covering film is echt niet voor mij weggelegd.

DSCN8155.jpg (786 x 590 pixels)
DSCN8156.jpg (786 x 590 pixels)
DSCN8158.jpg (786 x 590 pixels)
http://foto.modelbouwforum.nl/GK
DSCN8159.jpg (786 x 590 pixels)
DSCN8160.jpg (786 x 590 pixels)

Ben stiekem wel blij met het deels transparante vleugel. zal er wel kicke uit zien in vlucht.

Hoop snel een testgooi te kunnen doen. als ik ff wacht komt de zon al op :P

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb een electrische druk sensor gekocht. Die werkt echter niet zonder aanstuurelectronica,

De mechanische die jij noemt kan een eenvoudig alternatief zijn, maar het is mij niet erg duidelijk in welke onderdruk reeks die nou werkt.

-rasmus

Back