Apprentice S, a dream to fly

Beste allemaal, wil hierbij graag mijn ervaring delen met het vliegen van de Apprentice S met SAFE TECHNOLOGIE
Er is altijd wel iets supers te vinden op Youtube, uiteindelijk kunnen ze je daar veel wijs/lekker maken voor een product. Wel vliegen met de Apprentice S is inderdaad zo makkelijk als dat velen en Esky laten zien. Niets aan af te dingen, wel is het nodig goed de servo's te nullen en de roeren te controleren op neutrale stand. Klaar om te vliegen, in drie stappen naar een betere vlieger en dan nog altijd de paniek knop ter beschikking voor als het fout gaat.
Klein min puntje de spinner cone, controleer deze op goed vast zitten, ik was hem na de eerste vlucht kwijt. Dikke plus is het batterij verbruik, als je rustig aan doet is 15 tot 20 op een lipo geen probleem.
Heb inmiddels een uur en dertig minuten gevlogen ben ben naar het intermediate level, zoek een rustige dag uit en heb vertrouwen in het vliegtuig, neem iemand ervaren mee en je hebt een heerlijke vlieg ervaring. Heel voorspelbaar vlieg gedrag en voor later een full aerobatic trainer.
Succes en hoor graag ook jullie vliegervaringen.

Ik ben een beetje huiverig geworden om wild te vliegen. Ik heb wat verhalen gehoord over dingen die altijd zomaar mis kunnen gaan en als er dan mensen in de buurt zijn................

Ook een instructeur cq. een ervaren iemand is niet makkelijk te vinden, ook niet op de Club waar ik lid van wil worden.

Wel afgelopen Vrijdag even stiekem op een industrieterein gevlogen. Het waaide wel stevig en dat viel erg tegen. Het landen en opstijgen is in beginnersmode een eitje en ook met die wind ging dat toch goed.

Binnenkort een bevriende boer eens vragen of hij een weiland ter beschikking wil stellen. Als de eigenaar van een stuk grond je toestemming geeft is er (mits je verzekerd bent) niets aan de hand.

En mijn verzekering dekt gewoon net als de meesten tot 20 kilo vlieggewicht.

Misschien binnenkort ook mijn ervaringen hier.;)

full
Ik ben het er helemaal mee eens mijn spinner is er ook afgevlogen tijdens de vlucht.
ff goed controleren voor dat je de lucht in gaat.
Hier nog een foto van de 2 apprentice links op de foto met alles er op en er aan en recht de gewone basis apprentice.

Laatst bewerkt door een moderator:
De boer vond het prachtig. En gaf graag toestemming om zijn land te gebruiken.

Er was 1 klein probleempje. Het gras was te hoog. :(

Dus maar eens kijken of ik hem net zoals in het filmpje van Horizonhobby ook met de hand kon lanceren.

Dat viel ook nog niet echt mee maar na een paar mislukkingen heb ik het nu toch voor elkaar. :grin:Gelijk m'n beide accu's maar naar 29% gebracht en weer een ervaring rijker. Nu kan ik bijna net zo vaak als ik maar kan of wil gaan vliegen.
Binnenkort maar eens wat meer op de intermediate-stand vliegen, dan kan de lol echt beginnen.;)

Goed te lezen Wim dat het goed gaat, het is een geweldig toestel. Ben ook vanplan eens een lokale boer aan te spreken en eens bespreken of het mogelijk is om op zijn land te vliegen. Hier in het groene hart van Nederland is zo veeeeel plek!!!!!!!!!
Wil de boer ook wel aanbieden het gras de maaien, als we maar kunnen vliegen.
Heb inmiddels de data link binnen quanum 2.4 Ghz. Mooi om life je lipo in de gaten te houden, even binden en klaar. Hoop binnenkort het systeem te kunnen testen.
Gr George.

Idd Vlammy, dat is ook de hele bedoeling om het vliegtuig heel te laten landen en dan met de tijd zelfvertrouwen opbouwen en dan zelf proberen te landen!!

Ik heb al een perfecte plek gevonden hier in Arnhem.. ik woon in een nieuwbouw wijk waarbij er op dit moment word gebouwd op een groot blok (iets van waar alleen bestrating ligt en erom heen staan hekken.. maar ik kom daar vaker met mijn E-maxx om daar lekker te bashen en nu dus om te vliegen... genoeg landingsbanen en daarachter alleen maar natuur, is bij elkaar zeker meer dan 2hectare :D

Vandaag het landen eens geoefend. De wind stond dwars over het stuk land en nam aardig toe bij de laatste landing.

Gevolg; de Apprentice in de sloot.:( Hij werd gegrepen door een windvlaag en had toen net iets te weinig snelheid om op m'n bedoelde plekje te landen.:mad:

Daarvoor al 3 nette touchdowns gehad.;) Electronica is gelukkig niet nat geworden. Alleen wat water uit het accucompartiment. De accu was iets nat maar hangt gelukkig alweer aan de lader.:D

Het is geen aanrader om in de sloot te landen maar er overkomt hem dus niet gelijk van alles.

Eigenlijk is de sloot-test wel geslaagd. Maar ik maak er geen gewoonte van hoor.............:)

Mazzel dat het een droge is. Gelukkig had de mijne iets minder snelheid. Hij hing bijna stil en toen ik hem liet dalen gooide de wind hem gewoon terug. En plons. De spetters kwamen boven de rietstengels uit:oops:

Ik heb nu ook een Phoenix V4 simulator in bestelling staan en dan ga ik me eens flink handig met die joysticks maken.

Ik ben de sticks niet gewend na al die jaren met een stuurwieletje en een trekker. Met zo'n zender was het geen kunst geweest, maarja met zo'n zender kun je nu eenmaal geen vliegtuig besturen.

Ik heb een probleem of ik kijk niet goed.. ik snap echt niet hoe ik mijn meegeleverde 3S lipo kan opladen met de bijgeleverde lader.. En de lader die ik erbij kreeg kan ik alleen gebruiken als ik die op mijn auto accu aansluit............... Ik heb zelf een Maxxtrax lader en heb elke connector draadje er wel bij alleen laat nu die E-lite lipo niet passen op 1 van die.. Wat doe ik verkeerd ?

Heb dus 2laders en kan ze allebij niet gebruiken voor deze lipo

Je kunt in ieder geval de orginele gebruiken op de auto-accu.:)

Maar wil je thuis op het lichtnet laden zal je met een omvormer moeten werken. Die kun je bij iedere modelbouw-winkel wel kopen. Je kabeltje met de knijpers kun je dan aanpassen om ook op de accu op een club en thuis (op het lichtnet) te kunnen laden.

De Phoenix V4 simulator is nu ook geinstalleerd en daarin vliegt de apprentice net zo als in het echie.

Had er niet veul verwachtingen van maar het is echt een leuk programma.

Ook al met een 3D Max gevlogen, en die is ook leuk.

De F16 krijg ik wel de lucht in maar bij de eerste bocht gaat het al mis.

Lekker oefenen dus.........;)

Even een update van mijn kant, gisteren avond was het weer prima weer en de Apprentice uitgelaten in de advanced en experienced mode. Eerst met de Statos wat duim oefeningen gedaan, daarna take off met de Apprenctice met de bedoeling eens een stap verder te gaan.
Hoogte gepakt en over in de experienced mode, helemaal los dus en geen rol yaw en pich limitaties meer. Wat wel een fijne gedachte is, is dat de panic switch altijd blijft werken! Een paar charmante loops waren werkelijk een eitje, barrel rols, geweldig, moeiteloos, inverted zonder al te veel hoogteroer correctie prima!!! kortom, een geweldige avond.
Nog even een opmerking over het batterij verbruik, het komt maar niet op lijkt het. Ga het de volgende keer maar eens uitproberen, denk als je rustig omgaat met het motor vermogen, makkelijk een halfuur in de lucht kan blijven. 3S 11.1v 3200 mHa. Gr George

Ik hou dit draadje even goed in de gaten, ben in overweging de Apprentice S aan te willen schaffen en te leren vliegen. Ik overweeg eerst vlieglessen bij een instructeur te proberen (als ik er één kan vinden), is het in jullie ervaringen nodig of kan dit vliegtuig ook zonder veel ervaring gevlogen worden?

Als je de ruimte hebt (en onderschat het niet want je hebt echt HEEEEL veel ruimte nodig) dan zou je best alleen kunnen proberen.. neerstorten is zowat niet mogelijk met dit vliegtuig(mits je dit op beginner mode hebt staan) maargoed er zullen best mensen zijn die het niet eens met mij zijn omdat je dingen verkeerd kan aanleren... Ligt er een beetje aan wat jouw doel is... Wil je wildvliegen of wil je echt vliegen in banen en een 8 etc kunnen maken. Wilde vliegen heb je niemand voor nodig als je een beetje aanleg hebt en een beetje een Rc achtergrond hebt (zodat je weet wat lipo accus zijn hoe te gebruiken en niet dat je ze leeg trekt etc)

Ik heb sinds vanmiddag ook een Apprentice S bij de vloot, ik heb hem aan mijn DX8 gebonden en beide schakelaars op de ontvanger op off laten staan, via de f-mode schakelaar in de o stand en het gas op + 25% dan gaan de servo’s aan het werk om het vliegtuig in de juiste positie te brengen, alleen in de volgende twee standen gebeurt er vrij weinig, ik weet dan ook niet goed of alles naar behoren werkt.
Iemand hier ervaring mee hoe dit te testen is?

Jan

Hoi Jan, even kort, als je een drie standen schakelaar op je zender hebt kan je drie modus schakelen; beginner, intermediate en expert. de 3D stabilisatie en de "paniek knop" blijft altijd werken in alle drie de standen. Om te testen of het hulp systeem goed werkt; zender aan, lipo aansluiten, ontvanger aanzetten en kist met rust laten! NIET bewegen, vlak op de grond tot dat de flight control check klaar is. hou de kist goed vast en geef even meer vermogen als 25%. Nu moet de stabilisatie in werking zijn. pak de kist oop en beweeg hem rond de top, dwars en langs as. je zal zien de re roeren contra bewegen om te corrigeren. de twee modus voor expert mode, limiteren de bank, roll en pich agle. Veel succes en vlieg plezier!

Back