AR Drone versie 2.0 Wifi Quadricopter topic

Er is al een prima draadje van deze quadricopter: http://www.modelbouwforum.nl/forums...rone-wifi-quadricopter-topic-new-post.htmlpic met bijna 450 reacties.
Dit draadje gaat echter over versie 1 en die heeft wel wat verschillen met de nieuwe versie.
Daarom is het hopelijk wel nuttig de gebruikers van de AR Drone versie 2.0 samen te brengen.
Ikzelf heb slechts twee dagen deze quadricopter en heb er twee vluchtjes (met succes) mee gedaan en voel me wel een beginneling op dit gebied.
Laat uw bevindingen maar komen...!!

Groetjes,

Jos

Ik heb nu een paar vluchten binnen & buiten gemaakt, maar het vliegt echt wel leuk zo'n ding. En na de laatste software update heb ik ook geen last meer van vertraging in de beeld overbrenging en hij lijkt ook wel sneller/beter te stabiliseren als je de knoppen los laat. Kortom ik ben positief verrast door de Drone 2.0 :)

Ik kan alleen nergens vinden hoe je hem een Flip kan laten maken, ik heb het wel in de instellingen aangezet, maar zie tijdens het vliegen daar geen knop voor. Wie weet hoe je dat kunt doen ?

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen nergens vinden hoe je hem een Flip kan laten maken, ik heb het wel in de instellingen aangezet, maar zie tijdens het vliegen daar geen knop voor. Wie weet hoe je dat kunt doen ?

@EJS
Op bladzijde 135 van de manual staat het uitgelegd: eerst Flip inschakelen in setup, om uit te voeren tweemaal op het scherm drukken.
Zal wel lukken, ik heb het nog niet gedaan (te veel wind de laatste tijd).

Groetjes,

Jos

Bedankt voor de uitleg en verwijzing naar de handleiding, zal het binnenkort is uit testen ;)

Ik heb vandaag ook de glijlagers vervangen voor kogellagers en de props gebalanseerd, maar dat is ook nog een hele verbetering mag ik wel zeggen. Echt een aanrader om te doen...

Laatst bewerkt:
Heb vandaag 4 lipo's leeggevlogen: 1 originele en 3 lipo's 1300 mAh (Turnigy nano-tech) . De laatsten hadden meer vermogen en natuurlijk ook een langere vliegduur.
Het is wel moeilijk om het filmen te starten of om een foto te maken, je moet een beetje geluk hebben!
Zijn er nog gebruikers van deze versie 2 die bevindingen hebben?
Groetjes,

Jos

Ik hoop vandaag mijn Drone 2.0 in ontvangst te nemen. Wie weet of er een complete oplossing verkocht wordt om het apparaat geschikt te maken voor bv een Spektrum stickzender?

edit: en hij is binnen. Wat een geinig ding zeg!

Laatst bewerkt:
Geinig he. Zelfs met wat wind. Wie weet of er in Nl shops zijn die een update verkopen zodat je een Spektrum zender kan gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja bevalt erg goed. Zelfs met wat wind vliegt hij prima. Heb wel de Ball Bearings upgrade bestelt. Zijn er op het forum niet meer mensen die hiermee vliegen? Of is deze niet zo populair?

Geen idee. Absolute besturing bevalt me wel het beste. Heb inmiddels wat extra onderdeeltjes besteld waaronder de ball bearing update. Ben benieuwd.

Dronetec quadmod pro besteld. Eens kijken hoe dat vliegt met de Spektrum.
Merk niet echt verschil met de ball bearings....

Rustig alweer een tijdje hier. Ik heb een 1.0 en 2.0 versie gekocht. Bij de 1.0 was een motorstoring, maar een nieuwe 2.0 motor besteld en werkt keurig en probleemloos. Is volgens mij ook standaard dezelfde

Back