AR(T)F deel-forum

jan brilman

Forum veteraan
Ik krijg binnenkort een ARTF-doos binnen.

Waarom hebben we daar geen eigen deelforum voor?

Ik kan me voorstellen dat mensen die ARTF's in elkaar knutselen allemaal telkens tegen dezelfde aard problemen aanlopen, die een eigen deelforum rechtvaardigen . . .


jan.
 
Ik krijg binnenkort een ARTF-doos binnen.

Waarom hebben we daar geen eigen deelforum voor?

Ik kan me voorstellen dat mensen die ARTF's in elkaar knutselen allemaal telkens tegen dezelfde aard problemen aanlopen, die een eigen deelforum rechtvaardigen . . .


jan.
Het is hier al zo kalm... en in het electrosubforum is het alleen maar HK schuim
 
Maar, als jij daar vragen over hebt of iets wilt delen, mag dat gewoon tussen het bouw gedeelte hoor ;-)

Persoonlijk denk ik dat het bij arf met name zal gaan of ze wel, of niet opgewassen zijn tegen hun taak..
Lijmverbindingen (houtbouw) moeten altijd even gecontroleerd worden, en je zal altijd even een beetje moeten controleren of alles recht en zuiver is.
Schuim heeft nog wel eens de neiging tot overmatige buiging, flutter etc. Juist dat geeft ook dat een toestel maar 1 seizoen meegaat ipv vele

Is ook een beetje bouwers/vliegers inzicht..
 
.
Eigenlijk denk ik dat nog meer sub fora tot alleen maar meer onduidelijkheid en versplintering leidt Jan...
En het is inderdaad ook zo dat het op het mbf een stuk minder druk is dan vroegah het geval was...
Gewoon lekker je verslag hier in bouwverslagen/vliegen zetten.
Ik denk dat je dan het grootste bereik hebt!

Voorbeeldje over te veel sub forums in mijn ogen:
Mijn Fokker T.VIII W (G), waar plaats je die?

Het is een watervliegtuig, dus onder de subgroep Watervliegen?
Het is een schaalmodel, dus onder de subgroep Vliegende Schaalmodellen?
Er zitten twee viertakt motoren in, dus onder de subgroep Brandstof vliegtuigen?
Ik maak er een verslag van, dus onder de subgroep Bouwverslagen - Vliegen?

Veel plezier met de bouw van je nieuwe kist!
Is het een ARTF Piper Cherokee?
Ik ga het in ieder geval weer volgen.

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, Ramses . . .

Is het een ARTF Piper Cherokee?

Nee, een ARTF Beechcraft Bonanza . . .

DSC08599-500x322.jpg


http://shop.pichler.de/Beechcraft-Bonanza-US-Version-1560mm_1


jan.
 
.
Spannend! Altijd leuk
Erg mooi model ook inderdaad!

Groeten, Ramses
.
 
Mijn Fokker T.VIII W (G), waar plaats je die?

Het is een watervliegtuig, dus onder de subgroep Watervliegen?
Het is een schaalmodel, dus onder de subgroep Vliegende Schaalmodellen?
Er zitten twee viertakt motoren in, dus onder de subgroep Brandstof vliegtuigen?
Ik maak er een verslag van, dus onder de subgroep Bouwverslagen - Vliegen?

Ja, daar heb je wel een punt.

Lijkt of er niet een indeling met elkaar uitsluitende klassen te maken is. :frustie:

Vroegah ;) op school leerden wij werken met 'Venndiagrammen' . . .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Venndiagram

Dat zouden hier dus vier elkaar deels overlappende cirkels worden; de Fokker staat (drijft) in het midden . . .

5931075_orig.png


jan.
 
De Bonanza is binnen! :banana:

Maar wat hebben ze gestuurd?
beechcraft-bonanza-1560mm.jpg

Er zijn dus welgeteld twee (2) typen, ik geef duidelijk aan 'US Version'. en wat sturen ze . . .

@#$%^&*! stelletje . . .

Heb nog gebeld of ik 'm morgen Prowing misschien kan omruilen.

Nein, das geht leider nicht . . .

Ik wordt hier zo moe van . . .

Wordt vervolgd.


jan.
 
De goede versie van de Bonanza is binnen (tenminste daar ga ik van uit), maar hij staat (ongeopend) te koop.

Zie aldaar.


jan.
 
Omdat uit die test van Model Aviator blijkt dat het gewoon een wolf in schaapskleren is, tenminste: wel goed vliegend, maar vrij snel.

Een 'dynamischer Warbird' noemen ze het daar.

Niks voor mij, vliegt te snel, denk ik.

En ik wil rustig kunnen ver bouwen aan de Stearman (en de Birddog . . .)

Overigens ben ik er gisteren achter gekomen dat die . . . bij Pichler @#$%^&*! weer de foute versie (rood wit blauw) opgestuurd hebben . . .


jan.
 
Dus je hebt nu 2 witte waarvan er 1 nog geleverd moet worden die echter al te koop staat als zilveren??
 
Nee, die eerste witte heb ik uiteraard (ook) teruggestuurd.

Iemand die reageerde vroeg de inhoud van de doos te fotograferen.

Zodoende . . .


jan.
 
Eh . . .

Ik heb de doos geopend en het is de US version, maar dus in een red white and blue doos . . .

Schiet mij maar lek. :hammer:


jan.
 
snel vliegen is een kwestie van gas geven, heb ik wel eens gehoord :D
langzaam vliegen zou dan een gebrek aan gas nodig hebben..

enigste belangrijke vraag, stallt hij ook bij een wat vlottere snelheid?
 
enigste belangrijke vraag, stallt hij ook bij een wat vlottere snelheid?

Daar doet het artikel, wat bij die test in dat filmpje hoort, vast uitspraken over.

Maar heb het nog niet.

Maar wat je daar aan vliegen ziet, ziet er niet bepaald 'scale' uit . . .


Ooit ga ik met de Birddog verder. :thumbsup:

Meer mijn ding . . . :)


jan.
 
Back
Top