ar636 ontvanger programmeren

Discussie in 'Model elektronica' gestart door bartje, 17 aug 2014.

  1. bartje

    bartje

    Lid geworden:
    26 mei 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Emmen
    Hoi medeleden,

    Ik heb hier een Spektrum AR-636 ontvanger liggen die ik wil herprogrammeren.
    Dit moet via de Iphone. Ik heb een 4-polige stekker voor de audiopoort van de Iphone en genoeg stekkertjes voor in de AR-636. Weet iemand de aansluitgegevens?

    Thanks
     
  2. tukker64

    tukker64

    Lid geworden:
    6 sep 2013
    Berichten:
    35
    Locatie:
    goor/westerhaar
  3. bartje

    bartje

    Lid geworden:
    26 mei 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Emmen
    Bedankt Tukker!
     
  4. bartje

    bartje

    Lid geworden:
    26 mei 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Emmen
    Dit is toch niet wat ik zoek............Ik wil zelf een kabeltje maken en zoek de soldeergegevens om de stekkertjes aan elkaar te solderen!
     
  5. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Veghel
    Dat zal je niet gaan lukken. Er zit vast een stukje elektronica in dat de geluidspulsen van de telefoon omzet naar data voor de ontvanger... zo slim zijn ze wel bij spektrum.
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    In die "kabel" zit een pulsvormer en ontstoring. Dit is een stukje elektronica dat er voor zorgt dat de geluiden die de telefoon uitstuurt worden omgezet in nette pulsen die de computer in de ontvanger kan gebruiken. Zo maar namaken is voor iemand zonder kennis van de elektronica en de nodige onderdelen niet makkelijk.
    Dit heeft niets te maken met "slimheid" van Spektrum maar is een noodzaak. Die pulsvormer heb je niet nodig als je de ontvanger op een computer aansluit. Die telefoon aansluiting is een extra hulpmiddel en om de geluiden in bruikbare signalen om te zetten heb je dus die pulsvormer nodig.
     
  7. bartje

    bartje

    Lid geworden:
    26 mei 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Emmen
    Duidelijk......dan gaan we maar een kabeltje bestellen!

    Thanks
     
  8. Zenithson

    Zenithson

    Lid geworden:
    26 dec 2014
    Berichten:
    2
    Ik heb een AR636 ontvanger. Alles werkt goed ook het programmeren. Echter in de handleiding staat drie gyro modes. Off, Rate mode and heading hold. Hoe stel dat in?
    Als je het model nl beweegt, wordt er niet automatisch gecorrigeerd.

    Wie helpt mij, bij voorbaat dank
     
  9. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Het kostte mij slechts 3 minuten om dit op het www te vinden. Een betere uitleg dan de fabrikant geeft kan ik niet geven. Ga naar: http://www.spektrumrc.com/Technology/AS3X.aspx
    Het is in het Engels hopelijk is dat geen probleem. Men heeft ook een reeks filmpjes op die site gezet waarin alles stap voor stap wordt uitgelegd. Daarmee moet het te doen zijn lijkt mij.
    Succes.
     
  10. Zenithson

    Zenithson

    Lid geworden:
    26 dec 2014
    Berichten:
    2
    Dat heb ik ook bekeken! Maarvkan geen instelling vinden voor heading hold.
    In iederbgeval bedankt voor je reaktie.
     
  11. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Met deze functie kan je geen heading-hold of zo iets kiezen. Met deze functie kan je bepalen welke schakelaar die functie bedient. Standaard is dat de HOLD schakelaar maar je kan een andere schakelaar kiezen via de F-Mode functie.
     

Deel Deze Pagina