Arducopter van Roysfoto

De 30 cm grote propellers, met verschillende aanpasringen.
2h563r9.jpg

en hier enkele gemonteerd op de motoren.
De kabels moeten nog beter weggewerkt worden, maar zoals van Emil zal het wel niet worden ;-)
15zslz.jpg

Ahzo! Stene, nabij Oostende dus! :D
Als je quad klaar is kom ik graag eens langs om te kijken, Oostkamp is niet zo ver! ;)

Maar even een vraagje.
Vanwaar heb jij je props?
Als ik mag afgaan op de foto's gebruik jij dezelfde motoren als ik. Wat ik enorm lastig vond aan deze motoren is de dikke prophouder, die is dikker dan bij m'n vorige motoren.
Probleem is dat ik alle 1047 props mag uitboren en een klein beetje moet afzagen, anders passen ze niet op de propellorhouder...
En ja, manueel uitboren en afzagen, moeilijk om ze volledig recht en in balans te krijgen.

Daarom even de vraag vanwaar jij je propellors hebt.
Bij jou zitten blijkbaar stukjes om de prob aan te passen aan verschillende houders, wel handig.

Ja, klopt ;-)
Uitboren zou niet erg goed zijn voor de balans had ik al gelezen.
Maar bij deze props zitten verschillende pasringen, die je kan kiezen zodat ze licht spannend op de as passen.
Komt van Jdrones thailand.
Dit zijn ze; ac1245comp Propeller set, 12x45 EPP Style, Composite
4 $12.00 $48.00

En de motoren;Turnigy 2217 20turn 860kv 22A Outrunner

Spec.
Kv: 860rpm/v
Operating Current: 6A ~ 17A
Peak Current: 17A
Suggested prop: 11x4.7 E-prop
Suggested Battery: 1700~2200mAh 3S1P
Weight: 71g
Dimensions: 27.6 x 36mm
Shaft Size: 3.175mm

Kit includes full accessories, including gold bullet connectors, prop saver, mount, spare rubber rings, shrink tube and screws.

Het totale gewicht is nu 917 gr, zonder brains en lipo.

Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit man!
En vliegen doet het ook, missie geslaagd toch ???

Enne, hij vliegt niet beter of minderr met "niet net weggewerkte kabels" hoor ;)

eb ook even een abootje genomen ondanks hij bijna klaar is.
Maar ik heb even een vraagje, wat kost zo'n geintje nou?

Keep up the good work.

Gert-Jan

Voor het moment ben ik 588 euro kwijt, alles inbegrepen , uitgezonded de ontvanger en zender, voorziening voor foto's maken, enz.., ,en nog wel een kleinigheid voor draadjes bij., en drank man...;-)

Vandaag verder gewerkt aan roy zijn copter en het zou normaal zijn eerste vlucht moeten zijn Maar . . .

Als ik de motortjes Arm en doe de throtthle omhoog is er 1 motor die niet direct mee gaat , bij een hogere throtle gaat deze dan mee , maar krijg de copter nie omhoog , op een gegeven moment kantelt deze
zie filmpje

[media=youtube]BU26zj3ZLJQ[/media]

Iemand een idee ????

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem met de motor die achterblijft lijkt te zijn opgelost . Heb de esc gekalibreerd via de CLI .

Is effe van de grond geweest maar deed echt gek met als resultaat een kapott prop.

Weet er iemand een goed gids voor pid afstelling

ik zal straks ff kijken wat de pid waardes ongeveer zijn standaart p is 4 meen ik dat is veelste hoog rond de 1.5 of lager .
de staart mag wel hoog zijn kwa pid.

Back