ARF

• Topicstarter Topicstarter Alex4tune
  • Startdatum Startdatum
A

Alex4tune

Guest
Ik zou graag een ARF vliegtuig kopen op benzine maar wat moet je daar nog bij kopen ?? :?: :?:

alvast bedankt gr Alexander

helpen ze je daarmee in de winkel of geven ze het mee en moet je het meer thuis of bij een club uitvogelen??

gr alexander

Hoi,...
je bent op een MODELBOUWforum.....
kort samengevat,... ja
je zult veel zelf moeten doen in het begin met hulp van anderen.

Srry han dat ik z'n grote fout maken maar ik zit vooral op deze forum omdat ik rc vliegen leuk vind en daar zo snel mogelijk aan wil beginnen !! en niet eerst alles in elkaar zetten .

gr alexander

ik hoop dat ik het red met mijn geld van mijn verjaardag :D anders moet ik weer sparen net als vorig jaar ( niet helemaal gelukt , oeps ) . Als mijn vliegtuigje helemaal in elkaar zit dan neem ik hem mee naar een club ik denk ik daarna een proefvliegles neem ergens.

gr alexander

ok
een hele andere vraag : met welk vliegtuig ben je zelf begonnen?? mischien kan ik dan ff kijken of dat ook een handige keus is voor mij !

gr alexander

Dag Alexander,

De bouwwerkzaamheden aan moderne ARF kisten vallen reuze mee. Bovendien zit er een duidelijke fotohandleiding bij de huidige modellen.
Voordeel van een club is dat je naast dit forum, een groep mensen hebt die enigszins in de buurt wonen en je bij kunnen staan, eventueel zelfs "hands on"kunnen helpen.

Wat heb je nodig (uitgaande van een ARF toestel):
Vliegtuig
Motor
Zender/Ontvanger set met 3a4 servo's en zender+ontvangeraccu
Brandstof en startspullen (gloeiaccu,startvinger,pompje)
Laadapparaat + laadkabels
Reservepropellor en gloeiplug
Epoxy en secondelijm
Iets wat ik vast nog vergeten ben...

2e voordeel van een club: diverse enthousiaste mensen die je het vliegen willen leren. Laat je voor je wat gaat kopen ook door de club van je keuze adviseren. Je zult diverse verschillende meningen horen, zul je zelf de nuttigste info uit moeten filteren.

Welk model heb je in gedachten?

Gerben

PS het is geen benzine, maar Methanol

Ik heb een arising star (beginners model) ARF gekocht en daar zat wel alles bij: Model ,tankje,landingsgestel,wielen,pushrods enz.... Dus het enige wat er nog nodig was,was de besturing de motor en de zender en dan nog start benodigd heden. Ik kan nu vliegen en ben meer geintreseerd in andere modellen,ik heb de besturing en de motor eruit gehaald om in een ander model te steken. Hij staat hier nu in de weg en mag de deur uit voor 75 € ,Ik heb er ongeveer 3 maanden mee gevlogen.
Ik zal ook wel een topic open doen bij TE KOOP met een foto .

Greetzz

Veel handige info
zelf denk ik een colibri of een charter te kopen
maar ik weet niet precies wat een servo en epoxy nou is ??
En denk dat ik me bij een club bij wateringen (als je weet waar dat licht )of zoetemeer ga aanmelden. En hoeveel gaat dat allemaal ongeveel kosten ?? bij quartel zeiden ze in de 600 euro is dat waar??

Waar mensen mee begonnen zijn en wat aan te raden is kan nog wel enigszins uiteen lopen.
Ben zelf met een Westerly begonnen, zou ik je niet aanraden.

Mijn favoriet in ARF uitvoering momenteel:
Calmato van Kyosho

De Robbe Charter is sinds kort ook als ARF verkrijgbaar. Hoop ik binnenkort meer van te kunnen zeggen, het ziet er op het eerste gezicht iig goed uit.

Gerben

je moet is op het zoekknopje duwen bovenaan en dan eerst zoeken op colibri en dan op charter en dan zal je denk ik erachter komen dat de charter een betere keuze is :wink:

Alexander,

Leuk dat je zo enthousiast bent.
3 tips:
lees het hele beginnersforum door.
als je iets niet kent eerst de zoekfunctie gebruiken.
niet te snel achter elkaar posten, worden draadjes erg rommelig van.

Epoxy: 2 componentenlijm. Ken je misschien van de Bison dubbele injectiespuit. Lijm bestaande uit 2 componenten die je samen mengt.

Servo: het stuurmotortje wat je roeren beweegt.

ARF: Almost Ready to Fly. Betekent dat het model gebouwd en met folie bespannen in de doos zit.
Bij mijn weten is de Colibri niet in ARF uitvoering verkrijgbaar. Is sowieso niet een model wat je zou aanraden.

Gerben

Wil zelf nog even terug komen op wat een servo en wat epoxy zijn en is het waar dat een beginnersvliegtuigje in 600 euro is???

gr alexander

heb je 2 servo's nodig voor alle 2 de roll roeren en in voor het achter roer??
en bedankt voor alle info en ik ga ook even naar de calmato kijken :D

Back