ARF

• Topicstarter Topicstarter Alex4tune
  • Startdatum Startdatum
Alexander,

Hier als aanvulling van eerder geplaatste lijstje wat schattingsprijzen erbij:
Wat heb je nodig (uitgaande van een ARF toestel):
150 Vliegtuig Kyosho Calmato
125 Motor
200 Eenvoudige Zender/Ontvanger set met 3a4 servo's en zender+ontvangeraccu
50 Brandstof en startspullen (gloeiaccu,startvinger,pompje)
30 Laadapparaat + laadkabels
10 Reservepropellor en gloeiplug
15 Epoxy en secondelijm
25 Iets wat ik vast nog vergeten ben...

Vrij ruime schattingen. Doe een zoektochtje over het net en bel eens met een winkel van je keuze om tot wat exactere prijzen te komen.

Informeer ook bij je locale club. Soms is een viertakt motor bijvoorbeeld verplicht. Dan wordt de post motor wat hoger.

Gerben

Zoals ik je al verzocht: niet te snel achter elkaar posten. Morgen is het toch zondag ;-)

4 servo's voor een calmato (model met rolroeren).
Gas
Hoogte
Richting
Rol

Gerben

Bedankt voor alle informatie ik heb alleen nog 1 laatste vraag wat zijn gyro's want daar heb ik ook wat over gehoort of zit dat niet bij een
beginvliegtuig??
( hele handige prijslijst :D bedankt )

gr Alexander

Een gyro is een stabilisatiehulpmiddel.
Veel gebruikt bij heli's
Weinig gebruikt bij vliegtuigen.

Gerben

@ dennis v Banning

HA HA HA die is goed, maar wel een beetje "over the top". Die colibris vallen nogal zwaar uit hé :D

Ik heb de ARF Charter zien vliegen - Wel met een electromotor - Lijkt dik in orde om mee te beginnen en als ik mij niet vergis viel de prijs goed mee (...maar dat is natuurlijk relatief....)

hoi Alexander

je kunt tegenwoordig voor 299 euro een nieuwe complete set vliegklaar kopen met zender en zelfs de brandstof erbij.

maar aan kwalitijd hangt wel een prijskaartje goedkope modelen is de folie meestal niet van een hoge kwalitijd en zit er niet goed op of de delen passen niet helemaal goed
ik dacht goedkoop te zijn en ik was uiteindelijk 570 euro kwijt en ik had ook al een hoop spullen ligen
en doe het bouwen het liefst ook onder begleiding van een club dan komt die zeker door de keuring

Alex4tune zei:
En denk dat ik me bij een club bij wateringen (als je weet waar dat licht )of zoetemeer ga aanmelden.

sinds wanneer heb je bij Wateringen een club? vergeet die zoetmeerse club maar; die nemen alleen leden uit Zoetermeer aan
'ben niet voor niets begonnen met wildvliegen met een Easystar

Back