Armortek Centurion Mk 6/2 (1/6)

Vandaag was ik bezig aan de elektronica toen plotseling bleek dat één van de twee hoofdmotoren niet werkt.
Ik dacht eerst dat het een elektronisch probleem was (verkeerde aansluiting) maar toen ik de motor rechtstreeks aan de accu's koppelde weigerde hij nog steeds alle dienst en dit terwijl de andere motor er lustig op los draaide.
Plezant hoor!!!
Een kleine meting toonde mij dat de stroomvoorziening wel degelijk tot in de koolborstel doordringt maar daar eindigt dan ook alles. Er is geen leven in te krijgen.

Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar Gill en Mark van Armortek en ik wacht nu hun antwoord af.

De motor met serienummer 2013012500051 (de rechtse) is degene die weigert z'n werk te doen:

motoren_zps5a40d114.jpg



Het zal mij maar weer eens overkomen! :roll:
 
Droop??
Als je kans ziet meet het anker door.
Ieder spoel in de motor heeft een lamellen paar dus het probleem moet snel gevonden zijn met jou kennis.
Je kan eens proberen om het anker iets te verdraaien en dan weer proberen.
Start hij dan wel op dan weet je het zeker dat er 1 spoel(of meerdere toevallig) defect zijn.
Wil je dit niet ivm garantie dan zeg ik afwachten wat Armotek zegt.

Mvg Roy
 
Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, Roy maar zoals je zelf zegt durf ik i.v.m. met de garantie de motor niet zelf te openen.
De koolborstels uitmeten was geen probleem maar voor de rest ga ik nu eerst het antwoord van Armortek afwachten.
 
Je kan eens proberen om het anker iets te verdraaien en dan weer proberen.
Start hij dan wel op dan weet je het zeker dat er 1 spoel(of meerdere toevallig) defect zijn.
Wil je dit niet ivm garantie dan zeg ik afwachten wat Armotek zegt.

Mvg Roy

Ik denk dat je gelijk hebt, Roy.
Als ik de as een klein beetje met de hand verdraai, dan wil hij weer gaan draaien om er dan daarna terug de brui aan te geven:


 
Laatst bewerkt door een moderator:
In dat geval is er inderdaad een ankerwikkeling defect. De motor stopt dan steeds precies op deze wikkeling. Duidelijk een geval, waaraan je zelf niet gaat sleutelen.
 
I'll keep you posted guys.
Dat mag je wel zeggen, Johannes.
Met mijn Sd.Kfz.222 heb ik ook de nodige miserie meegemaakt en blijkbaar herhaalt de geschiedenis zich. :(


Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn mail. Dus ben ik nog steeds in afwachting van... .
Ik heb hen het probleem voorgelegd en heb hen ook de youtube-link van het filmpje opgestuurd.

Hopelijk moet ik niet al te lang wachten op een antwoord... ... .

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte...
 
Ik heb al antwoord gekregen van Gill:

Hello Luc

Mark has looked at your mails and the information and he says that we will need to have the motor returned to us to check, we will of course either repair or replace as appropriate.

Please can you return to

Armortek Limited
... .... ... ...

First class service as usual! :) :)
 
De class zou nog meer first zijn mochten ze jou direct een nieuwe motor toezenden zonder binnenkomst van het defecte exemplaar af te wachten, bij een kit van duizenden euro's!
 
Daarbij jouw bouwberichten zijn toch de ultieme reclame voor Armortek Droop het Erika bouwbericht is waanzinnig vaak bekeken...laat die Tommy's dat even mee laten wegen bij hun service :)
 
Ach, voor mij is het nog steeds een 1ste klas service hoor.
Gill en Mark hebben me al zo dikwijls uit de nood geholpen en me gratis dingen opgestuurd.
Dat ze nu eerst de defecte motor willen hebben, begrijp ik ten volste en ik ben al heel blij dat ze niet beginnen met 'Je zal wel iets verkeerd gedaan hebben'.

Ik heb ten volste het vertrouwen in hen en ik ben heel zeker dat ik hier heel gauw een nieuwe motor van hen zal ontvangen.

Voor mij blijven Gill en Mark hét voorbeeld voor veel andere verkopers wat klantvriendelijkheid betreft. ;)
 
Ik zeg perfect opgelost en idd wat ik dus al vermoede.
Verbinding tussen collector en spoelen(onderbreking) geeft zelfde effect als defecte spoel;)
Je kan binnenkort weer lekker knutselen Droop:cool:

Mvg Roy
 
Back
Top