De IDF tanks dragen achteraan, aan de zijkant van hun koepels (meestal aan hun turret basket) ook nog eens de peloton- en tankmarkeringen.
Dit gebeurt via een canvas doek waarop de markeringen zijn aangebracht (zie onderstaande foto).
Deze markeringen heb ik vandaag dus ook op mijn Shoshana aangebracht:
Om te beginnen heb ik een witte doek op een balkje gespannen. Om te vermijden dat de daarop aangebrachte verf later zou gaan uitlopen heb ik eerst met witte verf een basis aangebracht.
Eens deze droog was heb ik dan met plakletters de IDF-markeringen aangebracht om dan daarop alles met een zandkleur af te dekken. Om enige nuance te creëren heb ik de zandkleur ietsje donkerder genomen dan de kleur van de tank.
Mijn drooginstallatie. Primitief maar het werkt!

Eens de bovenlaag goed droog was hoefde ik enkel de plakletters met een fijn pincetje te verwijderen.
Het resultaat. Dankzij de witte grondlaag is de verf niet onder de plakletters gekropen.
Nu hoefde ik enkel nog maar de juiste afmetingen op het doek over te brengen...
... en na enig knipwerk verkreeg ik dan de gewenste canvas doeken mét de nodige markeringen.
En zo hoort het dus te zijn.
En uiteraard vinden we dezelfde markeringen aan de andere kant van de turret basket terug.
Rosie... euh... Soshana begint meer en meer op een echte IDF Sho't Kal te lijken. Joehoe!!
Wordt vervolgd,