ARRMA granite dikke pret!!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door ardmuijlwijk, 22 mrt 2023.

  1. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Hallo allemaal, topic even verplaatst, handige tip van mede forummer.

    Zoals de titel al vermeld, ben ik sinds kort weer actief met een rc auto, vele auto,s gereden, nitro, benzine, en electra, in de loop van vele jaren geleden.

    Dus helemaal nieuw met auto,s ben ik niet, en was weer eens tijd om de tussen liggende tijd maar te vullen met rijden, omdat varen momenteel nog niet gaat.

    na vele filmpjes en info opgezocht te hebben ben ik voor een arrma granite gegaan, na aardig wat upgrades en aanpassingen heb ik het geloof ik wel aardig op een rijtje.

    De granite is een gemakkelijke auto die zich verbazing wekkend goed laat rijden op de weg, want dat vind ik dan toch het leukste ben ik inmiddels wel achter. Snelheden van 80 per uur zijn goed haalbaar, grip van de d-boots banden zijn goed genoeg te noemen, auto laat zich heel gemakkelijk corrigeren als je over de scheef gaat, zodat de auto toch goed schade vrij is te rijden.

    Na een paar sessie,s rijden, ben ik dan ook meteen over gegaan naar aluminium upgrades, voor betere afstelling mogelijk te maken, het orginail met alle ruimte op onderdelen is nu niet echt een aanrader.

    de shock bevestigingen, de wielhubs voor en achter, de afstel armen, zijn naar aluminium geupgraded, en dat is dan ook gelijk merkbaar in de afstelling, feit dat de afstelling nu veel beter gaat vertaalt zich dan ook meteen naar beter rijgedrag, niet dat daar veel mis mee was, maar goede investering geweest.

    Ook zijn de banden vervangen voor wegbanden omdat ik toch alleen maar op de weg rijd.

    Ook is de wielie bar verhoogt doordat deze te laag zat ging het redelijk moeizaam om de wielie stand te kunnen volhouden. De auto kan nu iets verder naar achteren leunen, en zodoende word het makkelijker om de wielie makkelijk te kunnen regelen, eerst was het goed te horen dat de orginaille wielie bar constand de grond te vlug raakte, en op snelheid kun je dan niet nog meer gas geven om de wagen weer in de wielie stand te krijgen.

    De body heb ik verstevigt zowel binnen als aan de buitenkant om schade rijden zoveel mogelijk te voorkomen, en het geheel functioneert prima.

    Servo is inmiddels ook maar verbeterd, de originaille kan het niet aan, en had moeite om terug naar het midden te gaan.

    Ook heb ik inmiddels de voorwiel aandrijving verwijderd met alle toebehoren, de gaten die dan naar voren komen zijn gedicht, zodat het allemaal schoon blijft aan de binnen zijde.

    Dat was het even momenteel, bij nieuwe ontwikkelingen is dat hioer te lezen, gr.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Begrijp ik het goed dat je dan van vierwiel-aangedreven naar achterwiel-aangedreven hebt geconverteerd? Als je nog ‘ns een filmpje wilt schieten, zou leuk zijn…
     
  3. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Klopt, maar heb inmiddels dat weer terug gebouwd naar 4 wiel aandrijving, was niet normaal meer mee te rijden, ik kon er wel aardig mee driften, dat was dan weer een voordeel, maar niet datgene waarvoor ik de aanpassing had gedaan, de achterbanden hadden gewoon geen grip meer, constand wielspin, bij wielies doen was het een slechtere uitkomst, dus alles weer terug gebouwd, en nu gaan de wielies weer als voorheen.
     
    eric_laermans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina