Arrma Kraton v5 6s, reageert niet meer.

Om die reden vroeg iemand om voor zijn 2 auto's aluminium chassis braces te maken. Tot zover ik weet heeft hij geen last meer van gromme tussen-assen.
148954177_2189813484482221_3732573231984656631_o.jpg

• Like
Reactions: Cnn
Die zien er goed uit.
Je kan zo een handeltje beginnen

Dat zegt iedereen. Probleem vandaag de dag is dat iedereen denkt dat het een kwestie van tekenen is en een CNC apparaat het wel uitspuugt.

Probleem 1: je moet een voorbeeld hebben voordat je het na kunt maken, sommige mensen snappen dat niet
Probleem 2: Ik heb geen CNC maar met de hand bediende machines. Dat betekent iedere handeling uitdenken en hoe in te spannen. Voor iedere brace ongeveer 2 uur werk (met bijkomende mallen).

• Like
Reactions: Cnn
Dat zegt iedereen. Probleem vandaag de dag is dat iedereen denkt dat het een kwestie van tekenen is en een CNC apparaat het wel uitspuugt.

Probleem 1: je moet een voorbeeld hebben voordat je het na kunt maken, sommige mensen snappen dat niet
Probleem 2: Ik heb geen CNC maar met de hand bediende machines. Dat betekent iedere handeling uitdenken en hoe in te spannen. Voor iedere brace ongeveer 2 uur werk (met bijkomende mallen).
Ik ben de laatste die dat zal denken.
En om hetgeen ik zei, is nog eens om te benadrukken wat goed werk je levert.
Natuurlijk wist ik niet hoe je het zou maken, maar chapeau dat je dit kan, zeker met handmachines...
Dat is spijtig genoeg stilletjes aan vergane glorie aan het worden.

Ik ben de laatste die dat zal denken.
En om hetgeen ik zei, is nog eens om te benadrukken wat goed werk je levert.
Natuurlijk wist ik niet hoe je het zou maken, maar chapeau dat je dit kan, zeker met handmachines...
Dat is spijtig genoeg stilletjes aan vergane glorie aan het worden.

Het geeft ook meer eer van je werk....
Hier nog een leuk topic van iemand die denkt dat er vast wel iemand is die een ding voor weinig CNC freest. Uiteindelijk heb ik de opdracht aangenomen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1881341

Amai, knap hoor!

Leuk dat je dit kan. Ik weet dat je dit ook met een bovenfrees zou kunnen doen, maar ik denk dat je na elk stuk je freesmes kan weggooien.
Als je dit zou laten maken door iemand met een CNC machine, ben je algauw wel wat geld kwijt.

Verspanen blijft een relatief dure aangelegenheid, zeker bij kleine series of enkelstuks.
CNC is prachtig, maar nog steeds relatief kostbaar voor thuis. En je zult moeten investeren in CAM software, CAD (3D), maar bovenal je dit ook meester maken.

Dit is nog het echte ambachtelijke handwerk, prachtig!

Thuis of industrieel. Cnc freeswerk is maar interessant wanneer het over meerdere stuks gaat. Laat maar eens kost berekenen. Voor 1 stuk betaal je vaak pakweg 10 keer zoveel per stuk als stukprijs per 20 of 100 of zo.
Laserwerk, waterjet, 3d printing heeft dat veel minder maar toch. Is altijd interessant in mijn job.

Back