Art-tech heli

Beste Heli vliegers.

Zijn er mensen hier die mij iets meer kunnen vertellen over hun ervaringen met de Art-tech Falcon 3D Brushless 6kanaals electro Helikopter, complete set.

Het lijkt mij een leuke heli om mee te beginnen, uiteraad na de nodige uren/dagen achter de simulator.

Ik hoor het wel....

nee als je even goed het forum door leest dan zie je dat er een aantal namen steeds voorbij komen..
voor de rest is er weinig ervaring bij andere heli's naar mijn mening
miss kan je ook een link plaatsen:) of een foto der is altijd wel iemand die er wat van weet...

suc6 groeten bas

Als je goedkoop wilt heli vliegen, kies dan een heli uit de Walkera/Dragonfly series.
Veel meer support en vekrijgbaarheid.

Als je voor een RTF-heli wilt gaan in die prijsklasse, zou ik eerder kijken voor een Walkera 60....De huricane ken ik verder niet, maar van Walkera weet je in ieder geval zeker dat de onderdelel goed verkrijgbaar zijn.

ja de onderdelen zijn goed te krijgen maar wakaras kwaliteit is gewoon echt slecht..

vermijd altijd een doos met walkara er op

Ja maar art tech is net zo'n chinees namaak bedrijf zoals walkera.
Dus verwacht maar geen goedde kwaliteit. Als je goedde kwaliteit wilt, geef je 3x zo veel uit.

volle yoghurt zei:
ja de onderdelen zijn goed te krijgen maar wakaras kwaliteit is gewoon echt slecht..

slecht dat lijkt me overdreven :? je zou kunnen zeggen minder kwalitatief of minder goed. maar slecht nee dat niet. en i denk dat er wel meer mensen zijn die dat kunnen bevestigen.

en zo,n walkera heli is een ideale heli als je een RTF heli wilt voor een klein bedrag. niet iedereen heeft namelijk een geldboompje in de tuin :D

volle yoghurt zei:

En heb jij wel zelf ervaring met Walkera dan?
Als je de naam al niet (eens) goed kan lijkt het me sterk dat je er persoonlijk ervaring mee hebt, en dat je de mensen die toevallig een negatieve ervaring hebben, na-papegaait.

Ik heb zelf twee helikopters van walkera en een minititan, tuurlijk de kwaliteit van de minititan is beter maar daar is de prijs ook naar..
Maar de walkera's zijn ook goede heli's (vooral het ontwerp van bijvoorbeeld de DF4-1)... en de electronica werkt goed.. en dat voor het geld.

TrexzNL zei:
volle yoghurt zei:

Als je de naam al niet (eens) goed kan lijkt het me sterk dat je er persoonlijk ervaring mee hebt, en dat je de mensen die toevallig een negatieve ervaring hebben, na-papegaait.

Ik heb zelf twee helikopters van walkera en een minititan, tuurlijk de kwaliteit van de minititan is beter maar daar is de prijs ook naar..
Maar de walkera's zijn ook goede heli's (vooral het ontwerp van bijvoorbeeld de DF4-1)... en de electronica werkt goed.. en dat voor het geld.

ja een vriend van mij die heb een df04
en het is een onvoorspelbare (crashbestendig):P onding.
je kan hem laten hoveren maar als je snelheid gaat opbouwen dan ben je hem kwijt...
een andere zender past er niet eens op....:S
ik weet dat ik veel dingen fout schrijf omdat ik dislectisch ben.
ik zal er voortaan op letten..
ik denk dat er altijd een menings verschil is..:)
maar laten we het wel vriendelijk houden.
groeten bas

een 04 is onvoorspelbaar mede door zijn lichte gewicht en voorstuwwing (FP) en een andere zender kan er ook wel op hoor maar dan moet je weer een andere ontvanger er in doen enzo :D

volle yoghurt zei:
TrexzNL zei:
volle yoghurt zei:

je kan hem laten hoveren maar als je snelheid gaat opbouwen dan ben je hem kwijt...
ik weet dat ik veel dingen fout schrijf omdat ik dislectisch ben.
ik zal er voortaan op letten..
ik denk dat er altijd een menings verschil is..:)
maar laten we het wel vriendelijk houden.
groeten bas

proficiat, dat onvoorspelbare is nou heli vliegen... dat heb je nou niet bepaald met een co-axiale helikopter, hé?
Daarom is een df 04 ook een ideale heli.. omdat je daarna gemakkelijk op een cp heli over kan stappen.

en waarom zou je een zender die minstens even duur is als de heli zelf met een 04 willen gebruiken? :roll:

volle yoghurt zei:
TrexzNL zei:
groeten bas

dit ligt toch echt aan je vliegtalent.. met een df04 is prima rond te vliegen, zelfs stallturns kunnen er goed mee. persoonlijk vind ik het echt een topheli.
de df36 is lekker stabiel en sloom, de df60 is wat sneller en feller (voor 3D beter geschikt) en daarboven staan dan weer de titan en t-rex.
alles naar zijn prijs, maar dat maakt niet walkera slecht.

Volgens mij bedoelt hij meer dat het totaal anders vliegt zodra je op snelheid bent. Stallturns bijvoorbeeld heb ik nog niet gezien (ben wel geinterreseerd als je er een filmpje van hebt).

Het komt vooral omdat hij inderdaad erg licht is. De grotere Corona bijvoorbeeld vliegt al stukken beter.

Knap dat iemand al een menig vormt over een merk, gebaseerd op 1 model van 1 vriend, en dan nog van een heli die € 94,- kost, inclusief zender (dit terwijl de DF04 dé ideale leerheli is).....Tssss, kinderen ......Doodmoe wordt ik van die papegaaien, zo stellig een mening verkondigen, totaal op niks gefundeerd.

De Art-tech Falcon 3d is een rip-off van de trex.. het verschil zit hem wel degelijk in de totale constructie van de machine. Ik moet na iedere vlucht sessie toch alles even nalopen of alles nog op zijn plek zit. Ze zijn redelijk crashbestendig alleen de staart servo wil wel eens gaan schuiven :( sommige onderdelen laten soms gewoon los :(
(flesie loctite is geen overbodige luxe ;) )
maar als tie gaat dan vliegtie egg lekker strrak. Zeker een aanrader voor beginners aangezien je blijft tweaken steek je er wel snel veel van op ;)
onderdelen zijn vrijwel binnen 3 dagen te realiseren. (dit is mijn eerste heli bytheway, geen spijt hoor)

Hoi,

Inderdaad hier ook geen neg. opmerkingen over de Walkera. Ikzelf ben ook begonnen met een df04. Nu, een klein jaartje later, vlieg ik met een LOGO10. Was ik direkt met de LOGO begonnen, dan had ik waarschijnlijk de hoop op vliegen met heli´s snel opgegeven. De Walkera is spot goedkoop voor wisselstukken, dus als je al eens schade, hetgeen in het begin (veel) voorkomt, is dit voor een prijsje gefixt. Bij een kleine chrash van de LOGO was ik al snel 100euro kwijt. Dus algemeen genomen is de Walkera zeker een goede beginners heli, en dan zeker de fix pitch. Het voordeel is ook dat je met zo een goedkopere heli al eens iets meer durft te ondernemen.

Zie efkens een foutje. Ik bedoel dat als je met een DF04 crasht, het al moet lukken dat er schade is, en als deze er is is het meestal maar een gebroken pinnetje op de rotorkop. Dus meestal met een paar euro der vanaf. Dus mijn besluit is dat de Walkera een zeer goede en goedkope heli is om het vliegen te leren, en dit zonder dat een eventuele instructeur nodig is.

Back