Niet zo raar. De meeuwen hebben nu jongen en die beschermen ze. (De jongen zijn die met een wit met bruin verendek)
Weer 99,9% rtf kant en klaar quads, 80% weet de bestuurder niet precies waar die zich bevind in het luchtruim tov zijn omgeving, 15% heeft geen controle omdat ze niet kunnen vliegen, 4,99% accu leeg. Percentages blijven ongeveer het zelfde.
Als dat ready to fly/kant en klaar spul verboden zou worden zouden alle problemen grotendeels zijn opgelost.
En voor dat we weer een vergelijking met pleziervaart krijgen. Toen daar de ongelukken met jetskiën te hoog werden hebben ze niet de overlastgevers ongemoeid gelaten maar ALLEEN bij snel varende boten (zij die de overlast gaven) een vaarbewijs verplicht gesteld. (In ons geval zouden dat helikopters zijn) Langzame boten zijn vaarbewijs vrij gebleven en niet verbannen naar alleen de vereniging. Maar die geven dan ook bijna geen overlast. (Dat zijn over het algemeen zeilboten en dan moet je enige kennis hebben om daar mee van de kade te komen en terug, in ons geval draagvleugel vliegtuigen) Vreemd dat er toen geen problemen waren om de handhaving uit te leggen wat minder dan 15 meter is en langzamer dan 20 km/h is. Bij twijfel kunnen ze natuurlijk altijd even per portofoon de hulpofficier van justitie vragen hoe het precies zit. Dat is al jaren de standaard als een agent het niet zeker weet.