as typhoon 15/13

gait

PH-SAM
ik heb een langere as nodig in mijn typhoon 15/13. Deze as is 3.17 mm doorsnede maar waar is dit soort materiaal te krijgen? De standaard as is ca. 6 mm te kort.
Kortom wie kan mij vertellen waar ik zilverstaal van 3,17 mm kan kopen.

Laatst bewerkt:
Zilverstaal is veel te zacht, ik gebruik zelf een uitstootpen (voor een spuitgietmatrijs), net als Batt-mann en Rolf Strecker.
Deze pennen zijn hard (62RC) en taai en zijn alleen door te slijpen en niet te knippen net als Zilverstaal.
Batt-mann verkoopt wel metrisch en de maat die jij zoekt is Engels namelijk 1/8 inch, die heb ik nog wel een paar liggen van 200 mm lang, ik heb er zelf ongeveer € 10,- per stuk voor betaald omdat het niet een standaard pen is in Nederland.
De pennen die ik heb liggen zijn een paar duizendste groter dan het asje in de Typhoon, ze zijn heel eenvoudig dunner te maken door de pen in een boormachine te spannen en met een fijn schuurpapiertje met wat olie kleiner te schuren.

zilverstaal ,wij noemen het stub ) kan je niet doorknippen met een tang, je hebt het waarschijnlijk over iets anders (automatenstaal ,wij noemen het etire )
ik gebruik al lang dit materiaal, je kan er zelfs draaibeitels uitmaken, (wel behandelen )
ook zouverenstaal kunnen gebruikt worden , dit is te koop in de modelbouwwinkels )

@allen,
dank voor jullie reacties.
Ik dacht dat zilverstaal het materiaal is waarvan de as is gemaakt,maar blijkbaar dus niet. Het was mij duidelijk dat de as zo hard is dat deze alleen door te slijpen is.
De oplossing: mijn oude speed 600 opgeofferd voor de as. Deze past prima!

Back