AS3X technologie

Ik heb gisteren een UMX Beast met AS3X technologie aangeschaft, nou vind ik het zeer prettig vliegen maar dat is omdat het een klein vliegtuig is en met dit systeem kun je met een redelijke wind tot windkracht 3 a 4 vliegen, dus dat is in dit geval zeer prettig vliegen.

Nou lijkt me dat dit systeem een opmars gaat krijgen mbt het modelvliegen, maar is het dan niet zo dat de charme van het vliegen er een beetje van af gaat.

Voor de wat grotere modellen vind ik persoonlijk dat ik dit systeem niet nodig is, er moet wel een beetje spanning blijven.

Nou ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.

groet Ruward.

Vvjs4pfIODI[/media] 3d AS3X.AVI - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
heel leuk, maar ik zou je zender in het vervolg wel aan laten staan, het zou niet het eerste model zijn wat er volgas vandoor gaat.

Ik vind het voor zo'n klein kistje wel een mooie oplossing.
Daarbij is zo'n systeem nog steeds geen garantie om moeilijke figuren te kunnen vliegen.

Jammer natuurlijk dat het er weer niet voor Futaba is ;)

Ik vind het mooie technologie. Het stelt de kleine schuimpjes in staat om met enige wind te vliegen waardoor ze meer een vervanger worden voor de iets grotere kisten, daarnaast maakt het moeilijk te vliegen kistjes toch toegankelijk.

Ik zie het niet in alle kisten komen, enkel de kistjes waar de windgevoeligheid een groot issue is of waar het het vlieggedrag echt ten goede komt. Zelf overweeg ik bijvoorbeeld de UMX Gee Bee aan te schaffen en de komende micro Quad, waar dit systeem in zit. Daarentegen: de Stryker 180 die ik heb vliegt prima bij windkracht 3 en ik zie daar niet direct een toegevoegde waarde voor het systeem.

Back