ASG-29 Royal Model

Ik zal het antwoord maar even geven.
Nee, een signaalversterker is niet nodig.
Nog wel even een klein tipje.
Voor de connector tussen de vleugel en romp kan je het beste de MPX hochstromstecker gebruiken, de groene 6 polige.
Alle minnen en alle plussen bij elkaar solderen en dan heb je nog 4 punten over voor de pulsen.
Dan 1 kant (meestal de rompkant) niet vastzetten.
Dus de stekker lijm je dan vast in de vleugel en de bus laat je los bungelen uit de romp.
Mocht je vleugel dan per ongeluk toch wat loskomen dan mis je niet meteen de verbinding tussen ontvanger en servo's.

GJ
Ik heb het anders gedaan.

Bij de set die ik over genomen heb zaten van die kabels bij van powerbox met rs322 connectoren. Er komt nu 20cm kabel uit mijn vleugel met stekker eraan.
In de romp op de radioplaat komt de andere helft te zitten. Die zitten daar op vast geschroefd.
Dus vleugels monteren en kabels naar binnen in de romp, dan op de stekker drukken op de radio plaat.

jara3y6e.jpg


In de uitsparingen aan de zijkant komt de contra stekker te zitten.

De vleugel:
aqevedyg.jpg
 
Ja, dat is ook een goede oplossing, zo zit het ook in mijn ASG en mijn JS1.
Maar altijd zorgen dat je vleugel iets los kan komen zonder je verbinding te verbreken.

GJ
 
Kluifje.

Doe je nog wat tussen de vleugels in de romp aan de voorkant?
Anders kan bij een wat hardere landing de vleugel de romp kraken.
 
Ja tussen de neuslijsten zeg maar.
Anders kan de rand bij de cockpit daar kraken bij een hardere landing.
Ik deed daar vaak een koolstof buis van ongeveer 10 mm of gewoon een spant er tussen.
Even met wat ingedikte epoxy en strookjes mat gewoon in de romp lijmen.
Dus geen gaten in de romp maken.
 
Update!

Eindelijk de juiste spinner en tussenstukje. Ben wel tevreden met het resultaat. De romp word een beetje ovaal dus beter als dit word het niet.
nuzape5e.jpg


ypepazum.jpg


a3yqumu6.jpg


Liggers in de romp tussen de vleugels gemaakt voor versteviging. Ook voor later een cockpit in te monteren.
5u6avune.jpg


5yvepyza.jpg


Gaten gemaakt voor kabels.
ypaqava6.jpg


Kan ik een multiplex multilock gebruiken voor de vleugels vast te monteren?
Waar kan ik dat het beste maken? Voor of achter de vleugelpen?
 
Laatst bewerkt:
Na lange tijd eindelijk weer een update over de opbouw van de zwever. Lange tijd weinig aan gedaan, maar we gaan weer verder!

Radio plaat gemaakt:
6bb3b5deedfaa2bfe5eeb48fa81933e4.jpg


153159d40dca370dcd3662b77dcf6df5.jpg


Omdat de lexaan kap erop gelijmd moet worden heb ik eerst een cockpit dashboard gemaakt:

Eerst een scharnier verzonnen zodat hij mooi schaal open kan:
f13af7a737b62b0833f803007656cca8.jpg


0ea461707880ff69d74e2fa84186236e.jpg


977e01c220e3caae7cd55dbcf95b3bf2.jpg


64cb4065708215e1e19280277ed3643a.jpg


Het resultaat:
34fcfb6dbb551f280b0492a3bc8f4106.jpg


0fce339fe0702c7ee58a228c4a31d32b.jpg


14d998c0bf4758067d4ae44e92c96dc2.jpg


Servo's netjes ingebouwd met zo min mogelijk speling:
480367d9f83a878d04f2d6e34342aeca.jpg


4cd3e10cf20b57f64aecedfa45b406b3.jpg


06ae802ecb0e88f943225b2e919cd9b2.jpg


Ik ben tevreden met het resultaat! Vanavond verder met de cockpit kap uitsnijden en het cockpit dashboard verven.
 
Alleen wel even witte klappropbladen aanschaffen hè, zo'n mooi model met een zwarte klapprop kan écht niet. ;-)
 
Haha! Ja klopt! Daar word aan gewerkt. Zo ga ik het in ieder geval niet laten. De planning is nu dat ik eerst ga vliegen en daarna de romp ga spuiten. Dan ben ik de naad op de romp ook zo goed als kwijt. Dan neem ik ook de prop en de canopy mee.

Gisteren model gewogen. Vliegklaar kom ik op 6kg. Het zwaartepunt is ook goed. Misschien nog iets gewicht in de neus.

052dab6e7b904a70311da52b506ce327.jpg
 
Back
Top