ASH-26 bouwverslag hij heeft gevlogen update 03-11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou het vanmiddag vliegweer zijn?
In een miezerregen heb ik er niet veel zin in
 
Hij heeft gevlogen en vliegt super.
Het zwaartepunt moet nog wel naar achteren.
Daarom hebben we maar 1 kort vluchtje gemaakt en omdat het zo nat was maken we thuis het zwaartepunt in orde.
Maar hij vliegt in iedergeval lekker.
Doordat hij weinig V stelling heeft stuurt hij ook lekker strak vind ik.
Maar dat kan nog wel heel anders worden als het zwaartepunt naar achter gaat.
Hij stijgt heerlijk nu hij zo'n stuk lichter is.
En Berrie voor jou nog een foto van de rode onderkant.
HPIM3756.JPG

HPIM3760.JPG

HPIM3764.JPG

Ik heb ook nog een kort filmpje van de eerste start, maar ik weet niet hoe ik dat op het internet moet krijgen :cry:
 
Van harte :D
En de foto's, waar zijn die....? (niet onbeleefd bedoeld, ik leef al zo lang met je mee dat ik erg nieuwsgierig ben)
 
PH_AJH zei:
Van harte :D
En de foto's, waar zijn die....? (niet onbeleefd bedoeld, ik leef al zo lang met je mee dat ik erg nieuwsgierig ben)
Ze staan er ondertussen bij.
Wie kan mij helpen een filmpje op youtube te zetten?
Het is 2.5 mb en een kort filmpje
 
Van dat karretje hebben we inderdaad al erg veel gemak van gehad.
Gooien gaat bijna niet en zo kan je alleen starten.
Nu hij zoveel lichter is gaat het nog veel makkelijker de startsnelheid is nu veel lager.
Eerst ws het veel lastiger toen hij zo zwaar was je kon bijna niet sturen.
Nu ruk je hem gewoon los.
Ik deed nu nog voorzichtig omdat het de eerste start was.
Je heb alleen het karretje op het veld staan maar dat mag een ander weghalen als ze er last van hebben :P :wink:
Landen deed hij ook lekker.
En als het zwaartepunt naar achteren is gebracht kan hij nog veel langzamer vliegen.
Ik denk dat ik de vliegaccu (ongeveer 900 gram) 2 cm naar achteren breng.
Dan leg hij gelijk op het plek waar ik hem eerst gedacht had.
Maar ik vlieg de eerste vlucht graag met een te voorlijk zwaartepunt als te achterlijk.
Nu kan ik ongeveer schatten waar hij moet komen.
Dan kan ik op het veld altijd nog met de ontvangeraccu rommelen voor de fijn afstelling.

Verder is het op het voorjaar wachten op warmer weer dan de romp spuiten en de stickers er op plakken.
Want nu lijkt het nog nergens naar, het zicht doet ook wat toch :wink:
 
Toppie Bert! Je hebt zeker wel een dikke knuffel van je broer gekregen!?

Het was niet echt weer dat je direct voordeel hebt van je rode onderkantje, maar dat je broer daar op termijn blij mee zal zijn weet ik wel zeker!


Weer een project plat! Op naar de volgende :)
 
@ Bertus!

Dat ziet er allemaal goed uit!
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Ik ga binnenkort starten met mijn vleugels voor de Nimbus4 romp.

Over het karretje :lol:
Hele handige dingen, hoewel ik op onze club al meerdere kapotte F16 neuzen enzo heb gezien omdat het ding nog op het veld lag bij de landig :lol: :lol: :lol: .

Keep'm going!
 
Handig, zo'n karretje. Lijkt op de dollies die soms gebruikt worden bij de start van een deltavlieger op sleep achter een ultralight.
Ik heb overigens ook wel eens een grote electrozwever zien starten met een stuk elastiek. Veel heb je niet nodig - als-ie maar één meter van de grond komt kan de motor aan. Maar helemaal in je eentje lukt dat waarschijnlijk niet...

Bart
 
Hey Bart mijn grote electro zwever schiet ik ook weg met een elastiek.
Maar zo kan je makkelijk alleen opstijgen.
Ik heb trouwens vandaag de accubak ook naar achter verplaatst ivm het zwaartepunt.
Nu maar weer wachten op beter weer.
 
Mag dit draadje van mij op slot want alle foto's zijn helaas weer weg.
De zwever is trouwens te koop.
Voor diegene die interesse heeft kan mij een pb met zijn mail adres sturen.
Hij gaat voor een erg schappelijke prijs weg.

[media=youtube]YHLewu_iMEE[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan dit draadje nu zelf op slot doen, omdat het verziekt is, vanwege de verwijderde foto's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top