Als ik ook even mag reageren op de verdunde epoxy.
Ik heb daar ook mee gewerkt maar vond dat erg tegenvallen.
Het hechte slecht op het balsa.
Ik heb er een tunnelbuis mee gemaakt maar toen ik de buis rond boog kwam de mat hier en daar ook los.
Een beetje verdunnen kan geen kwaad maar 50% vond ik te veel.
Verder vond ik het er niet veel lichter van worden want er trekt ook veel in het balsa wat met dikke epoxy veel minder gebeurd.
Het zal zeker te maken hebben met mijn ervaring met deze werkwijze maar ik was er niet weg van.
Verder begrijp ik dat je de zwever licht wil houden dan kan je hem straks verzwaren als dat nodig is maar ook licht vliegen.
Ik kan je bij deze zeggen dat als hij te licht is niet erg lekker zal vliegen.
Ik denk dat hij het lekkerste vliegt als hij rond de 14 a 15 kilo weegt.
Anders steekt hij voor geen meter.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen maak het stabilo wel stevig want ik denk dat het best wat krijgt te verduren.
Ik zou het zeker niet "veel" slapper maken om wat gewicht te besparen.
Als er flink wat lagen epoxy over het balsa komen maakt het natuurlijk weer niet uit.
Verder zou ik kiezen voor het model te spuiten en niet te folieën ik vind dat bij grote zwevers er altijd zo goedkoop uitzien.
Dus een lekkere laag glasmat over de vleugel plamuren en spuiten.
Zelf zou ik er denk ik voor kiezen om de laag glasmat dermate dik te maken dat je het schuim er later met tinner uit kan gieten.
Je heb dan een mooie sterke holle vleugel die ook veel minder kwetsbaar is tijdens transport enz.
Ik heb daar ook mee gewerkt maar vond dat erg tegenvallen.
Het hechte slecht op het balsa.
Ik heb er een tunnelbuis mee gemaakt maar toen ik de buis rond boog kwam de mat hier en daar ook los.
Een beetje verdunnen kan geen kwaad maar 50% vond ik te veel.
Verder vond ik het er niet veel lichter van worden want er trekt ook veel in het balsa wat met dikke epoxy veel minder gebeurd.
Het zal zeker te maken hebben met mijn ervaring met deze werkwijze maar ik was er niet weg van.
Verder begrijp ik dat je de zwever licht wil houden dan kan je hem straks verzwaren als dat nodig is maar ook licht vliegen.
Ik kan je bij deze zeggen dat als hij te licht is niet erg lekker zal vliegen.
Ik denk dat hij het lekkerste vliegt als hij rond de 14 a 15 kilo weegt.
Anders steekt hij voor geen meter.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen maak het stabilo wel stevig want ik denk dat het best wat krijgt te verduren.
Ik zou het zeker niet "veel" slapper maken om wat gewicht te besparen.
Als er flink wat lagen epoxy over het balsa komen maakt het natuurlijk weer niet uit.
Verder zou ik kiezen voor het model te spuiten en niet te folieën ik vind dat bij grote zwevers er altijd zo goedkoop uitzien.
Dus een lekkere laag glasmat over de vleugel plamuren en spuiten.
Zelf zou ik er denk ik voor kiezen om de laag glasmat dermate dik te maken dat je het schuim er later met tinner uit kan gieten.
Je heb dan een mooie sterke holle vleugel die ook veel minder kwetsbaar is tijdens transport enz.