de vleugelverbinder
Hiervoor worden de CF verbinders gebruikt zoals voorgesteld in # 231
Vervolgens heb ik een soort van beugels gemaakt van enkele lagen Kevlar gecombineerd met CF. Niet optimaal deze combinatie maar de kevlar is bedoeld om uitscheuren te voorkomen en de cf eigenlijk alleen maar voor het volume. (en de kleur )
Op de flanken van deze beugels zijn alu hoekprofielen van 15 x 15 mee gelamineerd voor extra steun!
Deze beugels worden met stalen bouten gemonteerd op een spant wat opgebouwd is uit 5 lagen 2mm triplex, met tussen elke laag 200 gr/m2 CF

.
Hieronder wordt nog een keer de functie van die alu hoekprofielen duidelijk. De kop van de bout steunt de flank van de beugel zo nog een keer extra af !
In principe treedt er namenlijk maar één kracht op en dat is buiging, vertikaal, in het midden van de spant (wanneer alles vastgeschroefd is natuurlijk!) Hiermee wordt het toale oppervlak wat deze krachten moet opnemen substantieel vergroot !
Wat ik wel nog wil doen is de op de vertikale vlakken een laagje dun rubber plakken (0.6-0.8 mm). Dit zal een minimale mate van flexibiliteit geven maar vooral de verbinder zelf verhinderen te verschuiven. (op de vlakken tussen beugel en spant en op het brede vlak naar de verbinder toe dus rubber plakken op de beugel)
Dit is dus de konstruktie waar ik uiteindelijk voor gekozen heb. Een beetje anders als anders maar vlgs mij moet dit voldoen aan alle belastingen. Bewust heb ik gekozen voor stalen bouten overigens. Wat dat betreft ben ik miscchien te nuchter (of fatalistisch) maar wanneer de belasting zo groot gaat worden dat daar iets mis gaat heb ik vermoedelijk andere problemen die stukken groter zijn (of nog meer stukken)
Wanneer er iets misgaat verwacht ik het weakpoint, breekpunt of whatever je het ook noemen wilt op de bovenhoek (90 graden) van de beugels. Geen enkel GFK, CFK of kevlar laminaat vind dit namenlijk een prettige vorm.......