Ik heb tweedehands een ASH26 zwever van 6 meter spanwijdte gekocht met een GFK romp en GFK vleugels. Het toestel is hoogstwaarschijnlijk eerst wit geweest, dan blauw overspoten (geen idee met welke lak), dan overspoten met oranje 2K-lak. De cockpitkap is van binnen uit gespoten met Tampya verf om een cockpit te voorzien van gefumeerd glas.
Ziet er niet uit ;-)
Ik zie twee opties:
1. Hem oranje laten en met wat oranje retoucheren waar er wat problemen met de verf zijn. Ik heb wat verf mee gekregen.
2. Hem helemaal mooi zetten in wit en de kap terug transparant maken.
Ik ben benieuwd naar de werkwijze om hem naar wit en een transparante kap te brengen.
1. Schuren en zo ja, machinaal (met welke machine) of handmatig. Welke grid en welk type schuurpapier gebruiken?
2. Met wit overspuiten? Dus de vierde laag dan ;-) Moet daar dan eerst een specifieke dekkingskleur onder?
3. Chemie (bijv. Aceton) gebruiken om de romp te impregneren en daarmee de verf af te bijten? Al lees ik op deze rubriek daarover wat - mijns inziens - tegenstrijdige opinies.
4. Krijg ik die fumé-verf op één of andere manier uit de cockpitkap en zou die er dan nog netjes kunnen uitzien.?
Iemand die me een werkwijze kan suggereren en ook wat kan inschatten naar welke tijdsbesteding ik dan kijk?
Alvast bedankt!
Bart
Ziet er niet uit ;-)
Ik zie twee opties:
1. Hem oranje laten en met wat oranje retoucheren waar er wat problemen met de verf zijn. Ik heb wat verf mee gekregen.
2. Hem helemaal mooi zetten in wit en de kap terug transparant maken.
Ik ben benieuwd naar de werkwijze om hem naar wit en een transparante kap te brengen.
1. Schuren en zo ja, machinaal (met welke machine) of handmatig. Welke grid en welk type schuurpapier gebruiken?
2. Met wit overspuiten? Dus de vierde laag dan ;-) Moet daar dan eerst een specifieke dekkingskleur onder?
3. Chemie (bijv. Aceton) gebruiken om de romp te impregneren en daarmee de verf af te bijten? Al lees ik op deze rubriek daarover wat - mijns inziens - tegenstrijdige opinies.
4. Krijg ik die fumé-verf op één of andere manier uit de cockpitkap en zou die er dan nog netjes kunnen uitzien.?
Iemand die me een werkwijze kan suggereren en ook wat kan inschatten naar welke tijdsbesteding ik dan kijk?
Alvast bedankt!
Bart