Ask-18 van roke

Oké het ligt nu in de kamer en het begint al te drogen dus het zal wel goed komen.
De vorige epoxy was nog van het gulden tijdperk de nieuwe doet het beter.

Mengverhouding in gewichts% is anders als in volume%. Op de goede epoxy's staan ze beide. 100:40 zie ik vaak als gewichts%.

Mijn huidige epoxy heeft als gewichts% 100:38. Met een weegschaal die 0,1 gr aankan is het geen enkel probleem om 2 gram met 0,7 gr plus 1 druppel te mengen, en dat heeft bij mij nog nooit een plakkerig resultaat opgelevert.

Temperatuur verhogen versnelt het proces aanzienlijk. grofweg elke 10 gr meer een halvering van de uithardings tijd. 24 uurs epoxy bij 60 gr komt dus uit op 24 x 0,5 x 0,5 x 0,5 = 3 uur. En dan is het eindresultaat nog beter ook.

Mijn weegschaal werkt maar op 2 gram nauwkeurig dus het is iedere keer weer spannend.:p:p

Het servo bakje is mooi geschuurd en de servo zit er in.
Hij moet aan de onderkant nog netjes op maat gezaagd worden zodat de hoogte en de hoek klopt.
Foto-WJBNAKJP.jpg

Het vast zetten zal ook met epoxy met glas vezels gebeuren.
Het gewicht in de neus is geen enkel probleem dus kan hij goed vast gezet worden.
De sneepkoppeling moet altijd zijn werk kunnen doen.

De stoel heeft nu ook aan de bovenkant een matje.
Morgen zullen we wel zien wat het geworden is.
Nu kan ik even niet meer verder.

Laatst bewerkt:
Daar moet ik nog aan beginnen.
Maar daar zou ik nog mee kunnen vliegen volgens mij.
Het stabilo moet ook nog onderhanden worden genomen want de pennen duw je zo te ver.
Het is nog een aardige operatie bij elkaar.
Maare zaterdag ga ik een mooie sleepkist halen, niet voor mezelf maar ik mag er wel achter.
Het wordt een hele mooie schaal 1 op 3.5 hij moet electro worden.

Ja ik vind het echt een prachtige kist.
Hij is wel heel wat moderner dan het ouder barrel van een ask-18 maar ben toch trots dat ik er achter mag hangen.

Ja, ik heb er ook nog aan gedacht, maar Frank en jij waren me voor.
Het modek is voor mij een soort jeugdherinnering.
Toen ik een jaar of 10 was heb ik ooit eens een Graupner Jodel zien vliegen in Duitsland, toen besloot ik dat ik ook een modelvliegtuig wilde.
Gerben kan er vast wel een leuke betaalbare electro aandrijving bij bedenken.

Gefeliciteerd, en goede reis dan!

GJ

Hey Dirk bedankt die ga ik kopen.
Dan kan de vrouw de keukenweegschaal weer terug krijgen.:D

Ik kon het vanavond niet laten en heb toch geprobeerd het achterschot van de cockpit in de oven te bakken.:p
Het is niet gelukt.:nooo:

Ik heb er nu nog een laag depron op gemaakt met een nieuw laagje epoxy.
Hij zal nu wel sterker worden ook nu hij dikker is.
Nu ga ik er niet meer aan knoeien tot hij hard is.;)

Gert Jan.
We hebben bedacht om er dezelfde setup in te zetten als mijn piper en kunnen dan makkelijk wisselen in geval van nood.
Hij zal ondanks dat hij zwaarder als mijn piper nog makkelijk kunnen slepen.

Gerben wat zou jij er dan inzetten?
Gert Jan haha zoek jij maar eens lekker voor me.
Maar hou er dan ook de verzendkosten bij in de gaten. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar alle gekheid op een stokje ik wil het bakken alleen maar doen om het harder te laten worden (enne een beetje sneller;))
Het ligt nu op de vloerverwarming te harden.
Bertus,
Ik snap niet helemaal waarom je in een ruim-4-meter kist het stoeltje en zo niet gewoon van triplex en balsa zou maken? Zo heel veel zwaarder is dat nou ook weer niet.....

Ik heb daar maar eigenlijk maar 1 verklaring voor en die is heel simpel.
Ik wilde ook wel eens met depron aan de gang.

Goede vraag Bertus, over de motor.
Een 20x10 met 4kw zoals je nu vliegt lijkt me niet het meest efficient, eigenlijk zou een wat grotere diameter beter zijn. Vandaar het idee voor een lagere kv. Maar welke motor, die dan ook nog een beetje betaalbaar is, geen idee...
Als het iets meer mag kosten wellicht een grote Scorpion (als ze nog te vinden zijn..) of AXI.

Gerben

Gerben, welk KV en diameter zat je dan aan te denken?
Dymond heeft tegenwoordig ook dikke motoren en de AXI's zijn ook redelijk betaalbaar.
Zou de Jeti F3A motor niks zijn, geared binnenloper?

GJ

Even tussen door als jullie adviezen hebben over de motor vind ik het niet erg dat het in dit draadje gebeurd hoor.
Gert Jan ik denk dat je rond de 150-170 kv moet zitten. en niet boven de 200 euro.

Vandaag bij de action grijze verf en kwasten gehaald.
Als alles er in pas kan ik de binnen boel grijs verven.

Ik wilde ook wel eens met depron aan de gang.
hihi okay dan snap ik het :-)
Ik had in mijn ASW20 ook alles van depron. Ik had de piloot met de gordels aan zijn stoel en het geheel (dus tot en met de stuurknuppel) was één geheel. Zat met klitteband op de bodem vast en kon ik er in één keer uithalen om de accu te wisselen.

120904_ASW20001.jpg

Ik had er echter geen glasvezel overheen, ging eigenlijk prima zo.
En ook geverfd met gewone acrylverf.

120925_ASW20001.jpg

Back