ASP 30 FS op een Bixler

ALS... je maar onthoudt, dat je in bijna dezelfde tijd van fröbelen... zelf een mooie kist uit balsa optrekt :-) Haha...

Denk dat DAT erg meevalt.... Die kleine viertaktjes maken gewoon heel weinig geluid, tenminste, met de 52 krijg ik (ja, ik vlieg stiekum ook wel eens wild) van vrijwel iedere passant het commentaar dat het ding zo plezierig klinkt....
Vlaanderen is wel een stukje dichter bebouwd en voorzien van nog meer azijnpissers dan bij jullie hoor.. (jammer genoeg)

Zoals het al geopperd wordt. Een sportkistje van 110-130 cm vleugel of een trainertje van 140-150 cm span zal het prima doen met dit motortje.

Vlaanderen is wel een stukje dichter bebouwd en voorzien van nog meer azijnpissers dan bij jullie hoor.. (jammer genoeg)

Ja, maar toch.... Kan me niet voorstellen dat zelfs in België men zich aan dit stoort:

Mischien aan die irritante telefoon op de achtergrond.... maar dat motorgeluid?

In Melkwezer (B) word het vliegen met ASP FS aangemoedigd! :beer:
ASP%20sound_zpssrvuide6.jpg

Laatst bewerkt:
Prima club, al is het jammer dat ze andere merken buitensluiten....

Bert, in België stoort men zich aan alles... speelpleinen, luchthavens, kromme tenen, taalwetten, fijn klinkende motortjes, mensen die hun werk doen, mensen die hun nek uitsteken en daar de vruchten van plukken, joggers, oude mensen die ooit de maatschappij lieten draaien enz... het is echt niet normaal meer.

Succes met de keuze van een toestelletje voor dit fijne dingetje!

Nou kan je daar heel flauwe opmerkingen over maken, maar het is gewoon jammer dat het blijkbaar zo gaat in België.
Hier zijn overigens ook meer dan genoeg problemen v.w.b. geluid....

Nu heb ik redelijk mazzel, maar voor vleugeltjes te vliegen moet ik ook goed 30 km rijden naar een kaal veldje zonder ook maar de geringste faciliteit (op een vergunning na...)

Nou... sparen voor een viertakt dan maar alvast....

(en ik ken hele leuke truukjes met een viertakt... :D)

Verbaasd me niet, wat jij allemaal met motoren toch kan uitsteken;):thumbsup:. En even off topic, maar ik dacht misschien de romp te herdoen en te sparen voor een asp .52

Denk dat die romp herdoen een goede zaak is, want op de foto's zag het er niet geweldig uit.
Die 52 zal je Calmato wel trekken, denk ik....

Inderdaad, die Kyosho is een Magnum (dus een ASP...)

Niet bepaald....

Wél een afgeleid ontwerp, maar duidelijk afwijkend in maatvoering en vormgeving van de onderdelen...
(vergelijk de tuimelaars maar eens, bijvoorbeeld...).

Heb me overigens laten vertellen dat Magnum en ASP wel uit de zelfde fabriek komen, maar niet 100% identiek zijn. Maar dan gaat het vermoedelijk om details zoals wel of geen spie tussen as en propmeenemer en dergelijke.

Invoerkosten en transport kunnen nogal oplopen... dan is het echt niet zo goedkoop meer. En heb je uiteindelijk voor het zelfde geld een prachtige duurzame Saito .56! En die past prima op de trainer.
Dan wat dat betreft beter HK Europ-waherehouse in de gaten houden, voor als het scherp moet.

Kweenie.... De ASP 52, inclusief "baffled muffler", ontsteking, bougie, tank, optoswitch, ontvangerschakelaar, motordrager en twee props en nog wat klein grut zoals extra headshims, was bij JustEngines nog steeds goedkoper dan een kale OS viertakt van dezelfde cylinderinhoud.... Ruim goedkoper zelfs....

Het ding loopt prima, al kan ik er qua duurzaamheid nog niet veel over zeggen: het ding heeft nog maar ergens tussen de 15 en 20 draaiuren...

Ik bedoel... als het uit de USA moet komen... kan het nogal oplopen.
Belgie is zeer streng meende ik vernomen te hebben.

Back