ASP 52 4 takt ervaringen

allemaal bedankt voor de tips en informatie.
ben bang dat ik de 75 db niet met deze motor ga halen.
dus heb ik mijn zin gezet op een ASP 4-takt verbrandingsmotor FS 52 AR.
iemand toevallig hier ervaring mee, of van het merk?

op zig wel, het is niet duur voor een 4T, maar het is ook geen os of saito...

als je zo stil moet zijn, waarom geen electro?

Ik ben bezitter van deze motor, ik kocht hem bij de servoshop in the UK voor 89 pond. prima motor in combinatie met mijn zelf gebouwde uitlaat prima apparaat. Start erg makkelijk, goede betrouwbare motorloop. Ik heb hem in een seagull PT-19 zitten. Je zou ook kunnen overwegen een ASP 61 heeft dezelfde buitenmaten als een ASP 52, heb ik ook goede ervaring mee in een super air van Black horse. In combinatie met een sterling uitlaat van Just engines geen geluid maar muziek uit de pijp. Erg stille combo en bij Just engines ook te koop in een koop met korting.

Verder klinkt viertakt ook veel echer. Half gas vliegend baffeld het mooi door de lucht met zat power. (12X6 op 9800 toeren). Verder ruikt het ook lekker en als je je kloffie uittrekt weet je dat je gevlogen hebt.:D

Ik heb via dit forum vorig jaar van iemand een nieuwe ASP FS61AR overgenomen en die bevalt prima. Ik heb bij het eerste vliegtuig waar hij op zat er wel een Perry VP-20 pomp op gezet, want mijn tank lag wat te laag en de motor stond rechtop.
6987684017_6b69417957_z.jpg

Het tweede vliegtuig waar hij op zat, daar lag de motor horizontaal, en was de Perry pomp niet nodig.

Laatst bewerkt:
Back