ass prop balancer krom

Ik heb voor kerst :xmas: (onverwacht) een mooie en handige prop balancer gekregen.

Propbalancer.jpg

Nu is de ass die je moet gebruiken tussen de mageneetjes krom en de kegeltjes om de prop te klemmen uit balans :(
Dit schiet dus niet echt op.

Nu heb ik een perfect uitgebalanceerd hand prop balancertje
imagemagic.php

maar daar is het assje dus van te kort om tussen de twee magneetje van de houder te klemmen.

Nu ben ik even wezen googelen of ik een ander langer assje kon vinden maar tot nu toe zonder geluk.

Wie o wie kan mij helpen met het vinden van een assje met een m3 schroef draad en een lengtje van +/- 98mm. met het liefst aan twee kanten een scherp puntje.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Om het probleem op te lossen zijn er nog andere opties:

1. Contact met de leverancier. Misschien kan die een nieuwe as zenden.

2. De kromme as zo veel mogelijk vlakken. Op een glasplaat kan je controleren of de as vlak is.

Bedankt voor de tips,

maar de as is krom dat zie ik met het blote oog en idd door hem over een platte ondergrond te rollen.

Ik zou eens een mailtje naar rc-addicts kunnen sturen.

Waarom gaat niemand terug naar HK als daar vandaan iets geleverd is wat niet goed is?

Dwarsweg 35
Zaltbommel
5301 KB
Tel: 0418-712026

Ondeugdelijk apparaat geleverd; recht op inruil. De winkel waar het apparaat gekocht is, dáár heb je een overeenkomst mee. Die moet dus ook voor vervanging zorgen.

Dwarsweg 35
Zaltbommel
5301 KB
Tel: 0418-712026

Ondeugdelijk apparaat geleverd; recht op inruil. De winkel waar het apparaat gekocht is, dáár heb je een overeenkomst mee. Die moet dus ook voor vervanging zorgen.

Correct Roel, Ik wacht echter gewoon met veel bewondering af of het allemaal zo van een leien dakje zal lopen.:D

Die shop importeert gewoon HK spul waarop ze zelf een "persentje" nemen. Als het zo vlot zal gaan als bij HK zelf dan zijn we nog niet jarig.

Mocht het anders zijn dan bestel ik morgen bij deze shop want Chinezen en customersservice gaan samen als water en olie...

Stevo

Je hebt garantie bij de winkel.. dat staat los of zij het nou wel of niet van HK vandaan halen. zij dienen jou een vervangend exemplaar aan te bieden..

(ik herken dit topic!)

Ik had diezelfde balancer bij HobbyKing gekocht met uiteraard exact hetzelfde euvel als de jouwe. Ik vraag me af of iemand ooit een goed exemplaar heeft onvangen.
Het asje is boterzacht metaal en het puntje aan het asje zit zelfs niet in het midden.

Vervang dat vierkante stuk blauwe metaal door een smaller houten blokje, wat ervoor zorgt dat je goede propbalancer tussen de magneten kan blijven hangen. De perspex zijkanten draai je dan met een houtschroefje (met onderlegringetje tegen het splijten van het plastic) in de zijkanten van het blokje.

Resultaat een smallere prop balancer die in elk geval wel bruikbaar is.

Eigenlijk dacht ik, als ik zelf asje kan vinden/maken dan ben ik klaar. Want voor de rest voldoet het apparaat eigenlijk wel.

Maar goed ik heb nu toch maar een mailtje gestuurd.

Ik had diezelfde balancer bij HobbyKing gekocht met uiteraard exact hetzelfde euvel als de jouwe. Ik vraag me af of iemand ooit een goed exemplaar heeft onvangen.
Het asje is boterzacht metaal en het puntje aan het asje zit zelfs niet in het midden.

Vervang dat vierkante stuk blauwe metaal door een smaller houten blokje, wat ervoor zorgt dat je goede propbalancer tussen de magneten kan blijven hangen. De perspex zijkanten draai je dan met een houtschroefje (met onderlegringetje tegen het splijten van het plastic) in de zijkanten van het blokje.

Resultaat een smallere prop balancer die in elk geval wel bruikbaar is.

Bedankt voor je tip, dat kan ik altijd nog doen dan.

Bij Schweighofer:

Luftschraubenwuchter - Motoren und Zubehör - Modellsport Schweighofer

Gebruik dit modelletje zelf ook tussen twee magneten.

Ja zo 1 heb ik, maar het asje is helaas niet lang genoeg.

Maar heb ondertussen (das snel) heel net mailtje terug gekregen van rc-addicts.
Ik moet de kromme en on-belance onderdelen terug sturen voor vervanging.

Ben benieuwd.

Nu hopen dat niet alle chinezen Asjes en kegeltjes krom en on- gebalanceerd zijn.......

Back