Ziet er leuk uit.
Ik ben echter benieuwd of de folie goed blijft zitten. Bij de Calmato's is dat een ramp.
Ik hoop ook dat de folie wat beter is dan bij de rest van de kyosho vliegtuigen. Het is wel zo dat dit een SQS model is dat is super quality series, ze zeggen dat hier voor ook betere folie is gebruikt.
Ik moest gister ook een klein stukje folie weghalen op de staart en dat groene kleeft heel goed maar grijs en blauw iets minder.
De spitfire heeft geen landingslichten.
Het toestel is ook geen nacht vlieger dus had geen landingslichten nodig. Op de tips van de vleugel, achter de cockpit, uiteinde staart en onder de vleugel zitten navigatie lichten. Dit kun je heel makkelijk afkijken bij een 1:32 plastic schaal model.
Komen er wel retracks in?? of blijft het een toestel met vast landingsgestel.
Verder een mooi toestel, en leuk hoe je de koelers hebt gemaakt onder de vleugel. Komen er ook zo nog de gun druppels op de vleugel? En let dan ook op dat er twee type vleugels zijn bij de mk IX. De C variant en de E variant (ligt vooral aan de bewapening). Daarom ook de type aanduiding mk IX-c of mk IX-e.
Groetjes Rob
PS: leuke link's
Mark styling
Midway Sialor
Dat van die landings lichten dat dacht ik al, misschien dan toch alleen maar navigatie lichten er op maken.
Het toestel kan wel met wat kleine aanpassingen zo worden gemaakt voor retracts, er zijn al onderdelen voor bij geleverd en in de handleiding staat het ook uitgelegt. Dit doe ik in het eerste geval nog even niet, omdat ik die functie nog niet heb op mijn zender (futaba t4exa) maar binnenkort wil ik een mx12 gaan aanschaffen en dan gaat het wel er op komen.
Ik heb al gezien dat het vrijmakkelijk is om het ladingsgestel er weer af te halen en er dan retracts onder te zetten.
Wat bedoel je precies met gun druppel? zijn dat deze? Die druppelvormige puntjes boven op de vleugel achter het kanon? (deze komen er waarschijnelijk niet op omdat dit lastig is met de goede kleur en ik vind het een te klein accent op een vliegtuig met deze schaal (1:13)).

Er komen zowieso boordkanonnen aan de vleugel een lange en een kleine korte er naast.
Laatst bewerkt: