Vooraf:
In begin van dit jaar raadde een clubgenoot mijn aan om te beginnen wedstrijdvliegen. Op 't eerste zicht verklaarde ik hem gek (ik vloog namelijk nog niet zo lang) maar ik bekeek stiekem wel wat F3A filmpjes op het internet. Ik interesseerde me ook wel voor figuren en dus alzo geschiedde.
Een F3A kennismakingsdag viel reuze goed mee en voor ik het wist stond ik in mei m'n eerste wedstrijd te vliegen in de C-categorie. Helaas was ik de enige deelnemer die dag, gedurende de rest van het seizoen zouden er maar drie piloten uitkomen in de C-klasse hier in België.
Gedurende de volgende maanden maakte ik een goede progressie en begon het beestje me toch serieus te bijten. Er is nog zoveel te leren maar het geeft me voldoening. Het competitieve element is voor mij (nog) niet de hoofdzaak, maar het bijleren is het belangrijkste.
Na de voorlaatste wedstrijd sprak ik met m'n mede C-piloot om beiden over te stappen naar de B-reeks (National), daar vloog ook al een goede bevriende piloot en we hadden vooruitzicht op nog wat volk voor het komende seizoen in die reeks.
In het begin vloog ik met 'n Sebart Angel maar die is in de loop van het seizoen vervangen geweest door een Sebart Mythos 50 (na een lichte crash met de Angel). Na wat gewenningsverschijnselen is de Mythos uitgegroeid tot m'n voorlopig favoriete toestel.
Keuzes... :
Maar goed, met het nieuwe seizoen op komst (en ook wel omdat het gewoon kon
) was ik op zoek naar een nieuw toestel. Verschillende opties zijn de revue gepasseerd: enkele tweedehandse toestellen, een galactik 90, Vanquish maar enkele maanden geleden toch maar de knoop doorgehakt om een nieuwe Mythos 125 te bestellen.
Ik kon die vanavond gaan ophalen in Brugge en zal hier een beknopt assemblageverslagje bij te houden, samen met m'n eerste ervaringen. Van bouwen kun je niet echt spreken, het is immers een vergevorderde ARF.
Als setup koos ik voor:
Motor: Hacker A60 7xs
ESC: MasterSpin 99
Prop: 19x10
Servo’s: SC-1257 TG op rudder, SC-1251 MG low profile voor aileron, SH-1350 voor hoogte.
Digiswitch met aparte RX batterij
Lipo’s:2 x 4S 4400 SLS 30C
Wordt vervolgd...
In begin van dit jaar raadde een clubgenoot mijn aan om te beginnen wedstrijdvliegen. Op 't eerste zicht verklaarde ik hem gek (ik vloog namelijk nog niet zo lang) maar ik bekeek stiekem wel wat F3A filmpjes op het internet. Ik interesseerde me ook wel voor figuren en dus alzo geschiedde.
Een F3A kennismakingsdag viel reuze goed mee en voor ik het wist stond ik in mei m'n eerste wedstrijd te vliegen in de C-categorie. Helaas was ik de enige deelnemer die dag, gedurende de rest van het seizoen zouden er maar drie piloten uitkomen in de C-klasse hier in België.
Gedurende de volgende maanden maakte ik een goede progressie en begon het beestje me toch serieus te bijten. Er is nog zoveel te leren maar het geeft me voldoening. Het competitieve element is voor mij (nog) niet de hoofdzaak, maar het bijleren is het belangrijkste.
Na de voorlaatste wedstrijd sprak ik met m'n mede C-piloot om beiden over te stappen naar de B-reeks (National), daar vloog ook al een goede bevriende piloot en we hadden vooruitzicht op nog wat volk voor het komende seizoen in die reeks.
In het begin vloog ik met 'n Sebart Angel maar die is in de loop van het seizoen vervangen geweest door een Sebart Mythos 50 (na een lichte crash met de Angel). Na wat gewenningsverschijnselen is de Mythos uitgegroeid tot m'n voorlopig favoriete toestel.
Keuzes... :
Maar goed, met het nieuwe seizoen op komst (en ook wel omdat het gewoon kon

Ik kon die vanavond gaan ophalen in Brugge en zal hier een beknopt assemblageverslagje bij te houden, samen met m'n eerste ervaringen. Van bouwen kun je niet echt spreken, het is immers een vergevorderde ARF.
Als setup koos ik voor:
Motor: Hacker A60 7xs
ESC: MasterSpin 99
Prop: 19x10
Servo’s: SC-1257 TG op rudder, SC-1251 MG low profile voor aileron, SH-1350 voor hoogte.
Digiswitch met aparte RX batterij
Lipo’s:2 x 4S 4400 SLS 30C
Wordt vervolgd...