Associated SC10 RS 2wd Topic

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat 2WD prima kan hoor.
Ook wel op wat ruwer terrein.
Maar de 4WD die ik had ( Associated RC8Te ) die worstelde zicht met 40 Series banden echt overal doorheen.
Maar goed dat is een hele andere auto.
Ik heb een FG Marder met een bodemspeling van ongeveer 3-4 CM en die gaat ook prima over ruw terrein.
En die is nog zwaarder ook.
Dus ik zou gewoon de 2WD doen.

@ JelcoGhysels : Als je er zelf een hebt kun je dat toch ook zelf uitzoeken?
Dan haal je hem even uit elkaar ( volgens mij heb dat ook al gehad? ) en dan zie je dat zo.
Ik haal mijn auto's binnen een dag uit- en weer in elkaar.
Dus zoveel werk is dat niet als zelfs ik het kan:)

Ruud

Ik denk dat 2WD prima kan hoor.
Ook wel op wat ruwer terrein.
Maar de 4WD die ik had ( Associated RC8Te ) die worstelde zicht met 40 Series banden echt overal doorheen.
Maar goed dat is een hele andere auto.
Ik heb een FG Marder met een bodemspeling van ongeveer 3-4 CM en die gaat ook prima over ruw terrein.
En die is nog zwaarder ook.
Dus ik zou gewoon de 2WD doen.

@ JelcoGhysels : Als je er zelf een hebt kun je dat toch ook zelf uitzoeken?
Dan haal je hem even uit elkaar ( volgens mij heb dat ook al gehad? ) en dan zie je dat zo.
Ik haal mijn auto's binnen een dag uit- en weer in elkaar.
Dus zoveel werk is dat niet als zelfs ik het kan:)

Ruud

Ja ik kan hem idd blindelings terug in elkaar zetten, maar ik heb terug dit probleem

aXNZLSeJjeo[/media] SC10 Transmission failure - YouTube

Ik rij wel altijd met 2s lipo

MVG

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij zegt het zelf al.
Een nieuwe stalen Idler Gear.
Ik zou ook een stalen tandwiel voor op je diff kopen.

Ik heb ook een sc10 rs, 2wd

Je gear diff zelf, is de van plastic of metaal ?

gewoon alles standaart van team asso.
geen aftermarket hopups.

en ja met 3s gaat er snel iets stuk.
wat ik al zij ik rij 2 jaar met de tandwielen en diff.
spur ongeveer een jaar en een pinion een half jaar.
maar dan wel met 2s lipo.

zo'n hard allu tandwiel gaat met zo snel stuk als een plastic.
omdat de stalen aandrijf tandwiel (waar je spur opzit) lekker begint te vreten aan dat allu.
gewoon standaart team asso gebruiken.
en er is niks aan de hand.
alleen bij idd 3s moet je snel onderdellen vervangen.

gr Sander.

jongens jongens jongens,

Ik heb vandaag mijn nieuwe regelaar geplaatst in mijn sc10, ik heb voor de verandering nogmaal de diff opengedaan en samengestokken zoals op het filmpje, en als ik rij kraakt er terug iets, het is alsof de spur net iets te ver van de pinion staat, zo'n lawaai ik weet echt niet meer wat het is ik heb het lawaai al heeeel lang en nu is het mij bui, wat kan het zijn ?

MVG

filmpje
[media=youtube]9aMlFxRqgjM[/media]

Tandwieltjes vervangen en lagers vervangen, dat lijkt me toch duidelijk.
Bestel deze dan toch eens allemaal, oke het kost wat centen, dan is alles nieuw.
Staat wel in Uw handleiding van de auto of op de website van Team associed
Laat anders je vader helpen, Ik help mijn zoon (9jaar) ook met het onderhoud van zijn merv (traxxas mini revo), ook bij die auto worden er tandwieltjes enzo gesloopt. Er bestaat helaas niets dat foolproof is. Zeker niet bij modelbouw.

Mocht het zijn dat je een digidaal foto toestel hebt, maak eens foto's van je kapotte onderdelen, dat helpt en vooral LEES eens wat er van commentaar gegeven wordt, alle antwoorden zijn al gegeven, dus doe er iets mee.

Tandwieltjes vervangen en lagers vervangen, dat lijkt me toch duidelijk.
Bestel deze dan toch eens allemaal, oke het kost wat centen, dan is alles nieuw.
Staat wel in Uw handleiding van de auto of op de website van Team associed
Laat anders je vader helpen, Ik help mijn zoon (9jaar) ook met het onderhoud van zijn merv (traxxas mini revo), ook bij die auto worden er tandwieltjes enzo gesloopt. Er bestaat helaas niets dat foolproof is. Zeker niet bij modelbouw.

Mocht het zijn dat je een digidaal foto toestel hebt, maak eens foto's van je kapotte onderdelen, dat helpt en vooral LEES eens wat er van commentaar gegeven wordt, alle antwoorden zijn al gegeven, dus doe er iets mee.

Ik heb misschien 2weken met de sc10 gereden,
Zou ik dan niet beter dit kopen

-http://www.hobbyetc.com/item.cgi?part_id=60350
-http://www.hobbyetc.com/item.cgi?part_id=60351

kopen ?

Bij een slash heb ik nog nooit zo'n probleem gelezen omdat ze ook zo'n stevige diff etc hebben

MVG

Ik heb geen associed in mijn bezit, lees eens het slash topic door, denk dat je versteld zult staan wat er allemaal stuk kan gaan in zo een auto.
Mijn vraag naar jou toe is eigenlijk simple toch, neem een foto van jouw kapotte onderdelen, bestel deze dan naar eigen zin, doe ik ook altijd.
Dit kan goed zijn , kan ook fout gaan, maar als het dan goed is kan je tenminste uw bevinding van deze onderdelen die je vervangen hebt hier in je topic kwijt, nu zijn er al een aantal blz. onzin verkocht, gewoon omdat je gearbox kraakt
Als mijn gearbox kraakt zoek ik tenminste de oorzaak en probeer dan deze op te lossen door de desbetreffende onderdelen te vervangen door betere aftermarket spullen. Bij mijn brushless inferno heb ik alles al mogen vervangen in de aandrijflijn, dit door gewoon teveel vermogen op de aluminium tandwielen, deze zijn dan ook vervangen door de geharde stalen tandwielen, nu zijn de tandwielen goed maar kan de differentieel behuizing het niet meer aan, zo is het altijd wel wat.

Nu verder over je tandwielen, ik zou de geharde aluminium tandwielen niet nemen, zeker niet in combinatie met brushless motoren, deze trekken gewoon de tanden af van de tandwielen, ja kan het optionele balldiff nemen van asso zelf.
partnr:9853 compleet balldifferentieel 23.04 euro
partnr:9827 compleet tandwieldifferentieel 15.45 euro
partnr:9360 idler gear 1.35 euro
partnr:9601 idler gearshaft 5.25 euro
op Ebay in de U.S.
Zoek al deze onderdelen op in dezelfde shop dan vallen de verzendkosten mee, ik zou gaan voor het ball diff, idle gear en idler gearshaft en alle lagers eens vervangen, kan nooit kwaad.

jongens jongens jongens,

Ik heb vandaag mijn nieuwe regelaar geplaatst in mijn sc10, ik heb voor de verandering nogmaal de diff opengedaan en samengestokken zoals op het filmpje, en als ik rij kraakt er terug iets, het is alsof de spur net iets te ver van de pinion staat, zo'n lawaai ik weet echt niet meer wat het is ik heb het lawaai al heeeel lang en nu is het mij bui, wat kan het zijn ?

MVG

filmpje
9aMlFxRqgjM[/media] Tips - 1:10 Scale Gear Diff Assembly - YouTube

jou filmpje is niet van deze tijd.
??? "waarom niet" denk je ???

omdat bij bijna iedereen bekend is dat het gear diff nog wel eens moeilijk doet.

in het begin bij mij ook.

let op.
als je het diff opbouwt dan moet je een extra ring er tussen doen.
je haalt het diff uitelkaar en begint van vooraf aan.
als je je ouddrive in de diff steekt dan moet je er een grote dunne ring in leggen en deze borgen met het kleine pennetje.

voordat je het pennetje erin stopt moet er nog zo'n ring bij.
dus 2 ringen.
past het pennetje niet door je ouddrive dan haal je het ringetje dat je als eerste op je ouddrive zet er vanaf. (die is iets kleiner dan die binnenin zit. dus voordat je hem in het diff steekt. )

als dit voorelkaar is dan moeten de 2 helfden tegen elkaar.
laat hier de papieren pakking weg.

nu moet het diff goed zijn.
hij moet wel soepel draaien maar je mag de tanden wel iets voelen.

ik rij er al 2 jaar mee zonder problemen.
en ik trek ook wheely's:rolleyes:.

mocht dit niet werken dan is er iets anders aan de hand dan je diff.

succes

gr Sander.

Ik heb geen associed in mijn bezit, lees eens het slash topic door, denk dat je versteld zult staan wat er allemaal stuk kan gaan in zo een auto.
Mijn vraag naar jou toe is eigenlijk simple toch, neem een foto van jouw kapotte onderdelen, bestel deze dan naar eigen zin, doe ik ook altijd.
Dit kan goed zijn , kan ook fout gaan, maar als het dan goed is kan je tenminste uw bevinding van deze onderdelen die je vervangen hebt hier in je topic kwijt, nu zijn er al een aantal blz. onzin verkocht, gewoon omdat je gearbox kraakt
Als mijn gearbox kraakt zoek ik tenminste de oorzaak en probeer dan deze op te lossen door de desbetreffende onderdelen te vervangen door betere aftermarket spullen. Bij mijn brushless inferno heb ik alles al mogen vervangen in de aandrijflijn, dit door gewoon teveel vermogen op de aluminium tandwielen, deze zijn dan ook vervangen door de geharde stalen tandwielen, nu zijn de tandwielen goed maar kan de differentieel behuizing het niet meer aan, zo is het altijd wel wat.

Nu verder over je tandwielen, ik zou de geharde aluminium tandwielen niet nemen, zeker niet in combinatie met brushless motoren, deze trekken gewoon de tanden af van de tandwielen, ja kan het optionele balldiff nemen van asso zelf.
partnr:9853 compleet balldifferentieel 23.04 euro
partnr:9827 compleet tandwieldifferentieel 15.45 euro
partnr:9360 idler gear 1.35 euro
partnr:9601 idler gearshaft 5.25 euro
op Ebay in de U.S.
Zoek al deze onderdelen op in dezelfde shop dan vallen de verzendkosten mee, ik zou gaan voor het ball diff, idle gear en idler gearshaft en alle lagers eens vervangen, kan nooit kwaad.

een ball diff werkt niet in een sc10.
wel in de b4.
heb er ervaring mee. ;).
bij een ball diff heb je ook een andere tandwiel houder nodig omdat deze andere lagers heeft.

ik heb hier ook een ball diff voor de sc10 liggen compleet en al je kan hem zo op de sc10 zetten.

maar voor BL motoren niet echt geschikt.

gr Sander.

het op bouw van het diff in strip ;).

SC10060.jpg

.
SC10061.jpg

.
SC10062.jpg

.
SC10063.jpg

.
SC10064.jpg

.
SC10065.jpg

.
SC10066.jpg

.dit is een nieuw diff dat ik nog heb liggen.
hier moest ik ook de paking er tussen uitlaten.
anders gaan de tanden overelkaar heen tijdens het rijden.
wat waarschijnlijk ook jou probleem is.
let wel op dat je de tanden iets mag voelen.
het beste is van niet.(net niet).

bij de foto van de ringetjes hoefde ik er geen 2 ringen in te doen.
anders voelde ik de tanden heel erg en liep hij zwaar bij het inelkaar zetten van de 2 helfden.

draai de 2 helfden ook kruislinks aan.
dus elk schroefje beetje bij beetje strakker.
SC10067.jpg

gebruik ook staalen pinions.
allu is na 3 min op.
verder gewoon alles van team asso gebruiken.
geen aftermarket onderdellen.

mocht dit niet het probleem zijn dan moet je toch echt verder zoeken.

misschien een tip.
kijk eens naar de lagers van je motor.
zit daar geen spelling in??
dan kan je pinion ook over de spur slippen.

gr Sander.

het op bouw van het diff in strip ;).

.dit is een nieuw diff dat ik nog heb liggen.
hier moest ik ook de paking er tussen uitlaten.
anders gaan de tanden overelkaar heen tijdens het rijden.
wat waarschijnlijk ook jou probleem is.
let wel op dat je de tanden iets mag voelen.
het beste is van niet.(net niet).

bij de foto van de ringetjes hoefde ik er geen 2 ringen in te doen.
anders voelde ik de tanden heel erg en liep hij zwaar bij het inelkaar zetten van de 2 helfden.

draai de 2 helfden ook kruislinks aan.
dus elk schroefje beetje bij beetje strakker.
SC10067.jpg

gebruik ook staalen pinions.
allu is na 3 min op.
verder gewoon alles van team asso gebruiken.
geen aftermarket onderdellen.

mocht dit niet het probleem zijn dan moet je toch echt verder zoeken.

misschien een tip.
kijk eens naar de lagers van je motor.
zit daar geen spelling in??
dan kan je pinion ook over de spur slippen.

gr Sander.

Wat moet er in de diff zelf, nu zit er 30wt shock oil in,
en ik moet dus geen paking gebruiken ?

dat als je de eene kant vast houd en de andere kant draait, dat je dan de tanden door elkaar voelt gaan.
een zordt geratel.

zo niet dan is het goed voel je ze heel licht dan is dat beter ;).

gr Sander.

dat als je de eene kant vast houd en de andere kant draait, dat je dan de tanden door elkaar voelt gaan.
een zordt geratel.

zo niet dan is het goed voel je ze heel licht dan is dat beter ;).

gr Sander.

Wel dan kan ik nu al zeggen dat je bedankt bent,
Dat is wat ik hoor, ik ga het morgen gelijk oplossen

MVG

Back