associated t4 kwaliteit?

hallo,

ik heb gisteren mijn associated t4 binnen gekregen. ik ben vol goede moed eraan beggonnen, maar ik kan het niet helpen dat een gevoel mij binnensluipt: heb ik iets heel verkeerd geleverd gekregen? alle delen zijn niet erg netjes gegoten. de wrenches zijn bij de eerste schroef al kapot, op de wielen zit groene verf van de shocks, en de ball-stud aandraai ding is ook al kapot. turnbuckles gaat nu al wat van de verf af... en net nog een schroef gehad die je zonder enige inspanning kon buigen. die schroef voelde gewoon aan als rubber... ook als je met iets van metaal er tegen aan komt klinkt het niet als metaal. ( hij zit er ook al in, die krijg ik er dus nooit meer uit...) verder heb ik wielen die op de FT horen, en ik heb de gewone ( de team ) iemand anders zo een pakket gehad met dat soort dingen? im was zo blij, maarr dit is niet leuk meer. is dit een miskoop of een fout van associated/ amainhobbies?? ik verwacht voor deze hoeveelheigd geld meer kwaliteit. ik heb hier wel heel lang voor gespaard. snif...

en als dit fout is, heb ik garantie? zoniet heb ik echt een probleem, want dit is geen doen. bijn 200 euro naar de klote...

al helemaal afgesleten. hier krijg je niks meer mee naar binnen. zacht plastic.

groene verf op de wielen, en niet netjes gemaakt. alemaal stukjes die eruit steken of juist eruit zijn.

dit zij de "rubber" schroeven. als je er tegen aan tikt klinkt het dof. en deze schroeven zijn helemaal rond van binnen. gistervond e3rin gedaan, voelde toen normaal. wou ze vandaag aandraaien, meteen rond van binnen.

turnbuckles, niet de beste verf, maar niet heel erg.

een van de wrenches, rond van onder.

insert, niet heel duidelijk, maar is op veel plekken geel uitgeslagen.

ik krijg het er niet duidelijk op, maar het chassis heeft allemaal uitseksls, en niks is mooi glad. body is erg vies geleverd.

m.v.g.
arthur

Laatst bewerkt:
Bel ze even op.. Wij kunnen toch niet beoordelen wat er mis is? Post in ieder geval dan even foto's

Ik denk dat de winkel waar je het gekocht hebt in eerste instantie je aanspreekpunt is. ( teminste, dat is normaalgesproken het geval.)

Dit klinkt allemaal redelijk bekend. Sinds de productie uit de usa is vertrokken is de kwaliteit minder.
De Asso en Losi kits hebben altijd kleine imbus schroeven gehad waar ik ook altijd ruzie mee had. Zorg dat je een goede kwaliteit en goede maat (inch) imbus hebt. De onderdelen is inderdaad een kwestie van goed afbramen en vijlen.

Bij de laatste Losi kit die ik gebouwd heb had ik sons het idee dat ik een houten vliegtuig aan het bouwen was kwa schuur en vijl werk ;-)
Vooral de voorste bulkhead was een grote braam.

Dat is geen verf op de banden van de demper veren, dat is een markering die de compound aangeeft !
Verder alles goed voortappen, een 4-40 tap is erg handig en goedkoop te verkrijgen bij "de vloeibare rc".

Ik zie eigenlijk niks vreemds aan deze kit vergeleken met de rest, het zijn gewoon kits die iets meer werk nodig hebben.

Laatst bewerkt:
eerst en vooral: de helft van je problemen ligt aan de standaard meegeleverde sleutels, bespaar jezelf een hoop miserie en koop er goeie, van gelijk welk merk ipv die kutdingen.

Die groene verf is om de compound van de band aan te geven het soort rubber dus. Compleet normaal.

Die schroeven: hopelijk opgelost door puntje 1

Die turnbuckle verf: niet wenen, kan geen kwaad.

insert: niet erg, zit toch aan de binennkant

chassis en bramen: tjah, China :)

bramen in de banden lijmrand: gewoon 1mm afknippen, doen wij ook altijd met de buggybanden, komt door de mal.

Laatst bewerkt:
voor 200€ verwacht ik toch meer. ik krijg de schroeven er niet goed in. en bina allemaal zoijun ze al uitgedraaid. burs van de wielen zitten niet alleen aan de buitenkant maar overal. en dat je de insert niet ziet maakt niks uit. ze voelen gewoon aan alsof ze al een paar jaar oud zijn. of is dit nou gewoon wat associated heeft bedoeld? een amper een keer bouwwbaar pakket met oude inserts...

p.s. al mijn berings zijn rubber shielded. niet erg hoor, maar waren er niet een paar dat niet?

Welkom in de wondere wereld der modelbouw!!! In sommige gevallen moet je inderdaad meer doen dan gewoon de auto in elkaar schroeven. Dat is bij Associated nu het geval maar ik weet van vroeger exact hetzelfde. Als het dan eenmaal goed in elkaar gebouwd zit is het ook goed!

Goed gereedschap is echter het halve werk en voortappen zoals cooper al aangaf is zeer verstandig...

Enne... Afbramen, schuren, slijpen hoort er nu eenmaal in sommige gevallen gewoon bij... Het is niet anders, dan kan je wel door blijven gaan dat je voor € 200,-- meer verwacht maar ja. Daar veranderd het echt niet mee. Gewoon even de tijd nemen om de kit goed in elkaar te bouwen en dan gaat hij als de brandweer. Als ik je zo hoor dan klinkt het of je niet echt veel ervaring hebt met modelauto's. Je had dan misschien beter een beginnersauto kunnen kopen ipv een kit die toch wel voor de gevorderde rijder bedoeld is...

Laatst bewerkt:
nou, volgende keer dan tamiya voor mij. tenminste fatsoenlijke delen. die schroeven die helemaal uitgedraaid zijn heb ik trouwens wel met een eigen gereedschap gedaan. maar leuk, want dit krijg iki dus niet meer in elkaar. ik ben 13 en kan nu dus weer maanden gaan wachten om geld te sparen voor goed gereedschap. die douane heeft me al een vermogen gekost.\

en o ja, dit is inderdaad pas mijn tweede auto. nog een foutere keuze dus. joepie...

iig bedankt allemaal voor de reactie's. weet niet hoe lang ik op deze manier doorga met modelbouw.

ach kom kom, dat is nu net het leuke !

Het is geen lego meer, je bent 13 !
Zoek desnoods iemand die je goeie raad kan geven en bij je kan zitten tijdens de bouw.
Sleutels kan je ook zeer goedkoop vinden.
En een trukje om je oude sleutels nieuw leven te geven: slijp het afgebotte stukje eraf ;-)

en nu, Hop met de geit :) Je zal zien hoe supercool deze truck is !

sorry, sorry. ben ondertussen gekalmeerd. ik zag het allemaal even niet meer zitten, maar het gevoel om dingen te bouwen komt al weer omhoog kriebelen. heb zlef net nog wat schroevjes met de wrench erin gekregn, door een nieuwe tacktiek. en net *schaam, schaam* gezien dat die "rubberen"schroeven geen schroeven zijn, maar een deel van het plastic. de schroeven gingen er vanaf de achterkant in... oops. blijft de vraag waar de gele inserts vandaan komen, maar dat zal wel een chemisch goedje van de wielen zijn. bedankt voor julie reacties! heeft me er weer bovenop geholpen. zag het even niet meer zitten na zo lang bij de douane, meer moeten betalen dan verwacht, schroefjes die er niet in gingen, en dan deden die rubberen "schroeven"het. hopen maar dat ze bij amainhobbies mijn e-mail niet ontvangen. haha.

nogmaals hartstikke bedankt voor jullie geduld!

p.s. weet iemand of de schroeven van rcscrewz goed zijn?? setje is ongeveer 15€ inc. verzenden. lijkt me wel handig.

Het gaat om de werking van de inserts en niet om de kleur ervan. Het materiaal waar ze van gemaakt zijn verkleurd nu 1 maal snel. Of die dingen nu een week zijn of een half jaar oud. Ze worden gewoon snel geel, heel normaal.

Ik heb zelf al wat schroeven setjes van RCscrews gebruikt en het zijn goede setje met stevige schroeven. Maar ook hier geld weer goed gereedschap gebruiken en rekening mee houden dat het Amerikaanse maten zijn. Met het normale metrische Nederlandse gereedschap zullen deze schroeven net zo slecht zijn als de standaard schroeven. Waarschijnlijk zit je nu ook met je eigen gereedschap ook met Metrische gereedschap te werken. Dan zijn de standaard schroeven inderdaad bagger want zijn Amerikaanse maat schroeven. Met juiste gereedschap zijn ze best aardig qua kwaliteit.

Dus ook hier met de RCscrews gebruik goed gereedschap met de juiste maat.

ok. als ik een keer wat meer geld heb koop ik een setje denk ik. mijn eigen gebruikte gereedschap is ook in inches, dus die pasten wel. gaan alleen niet klein genoeg. sorry, beetje begginers actie dit. ga nu weer lekker bouwen, heb net de gearbox in elkaar :D

Als je nu ergens niet uitkomt... En de bouwbeschrijving gelezen hebt en het nog niet lukt. Vraag het dan even eerst... Er zijn er een hoop hier die ervaring hebben met Associated dus... En desnoods halen we de manual er even bij en dan lossen we het op...

yup, zit goed.

p.s. de ball studs aan de voorte camber turnbuckles, hoe krijg je die er goed in? je kan er echt heel slecht bij en ze steken nu nog een stuk uit. shocktower zit in de weg, :S

Back