Astro 010 voor DD...waar?

Nog leuker: 14T met 3 ultra-high-power Lipo's (Kokam 340 UHD). Lichtste oplossing met veel vermogen.

Bert, bedankt voor de info.
Lijkt me wel wat zo'n combinatie :!:

:?: Weet iemand een manier om de motor verwijderbaar te monteren?
Zou de motor ook graag over kunnen zetten op een andere kist.

Ik monteer in de Holiday's altijd een epoxy buis in de neus van inwendig motordiameter+4mm. De motor wordt op de standaardwijze gemonteerd met 2mm balsa afstand houdertjes om een goede koeling te waarborgen.
Als je de motor wilt verwijderen hoef je alleen de balsa 2x2mm balkjes door te snijden, de epoxybuis voorkomt dat je in het piepschuim uitschiet.

Bert, bij een 14T Astro nog steeds een Günthertje......of is dat snel R.I.P. (Ripped in pieces)...........

Nog leuker: 14T met 3 ultra-high-power Lipo's (Kokam 340 UHD). Lichtste oplossing met veel vermogen.

Bert, bedoel je de "KOK340SHC-3S-3MM" :?:
Heb namelijk even bij DMA Direct gekeken maar kan de UHD's daar niet vinden.

Is FMA overigens een goede/goedkope winkel om Lipo's in USA te bestellen, of heeft iemand nog tips voor andere winkels in USA of NL :?:

.......bedoel je de "KOK340SHC-3S-3MM

Staat er bij, bij FMA "20C discharge" , andere UHD340'ers maakt KOKAM niet.....(althans niet voor de RC markt).....

Op sommige andere sites kom je ze zels tegen als "350 HD" met 7C-10C aangegeven als maximum .....

Volgens KOKAM zelf zijn het 270Mah's (type = "H27HLxxxxxxxx", eerst cijfers duiden de capaciteit aan).....

Ik heb ze bij "Lipoly" http://www.lipoly.de in Duitsland gekocht voor € 11,-- per stuk, daar staan ze overigens ook "fout" op de site.....

@Bert, wat voor controler gebruik je bij 3 Lipo's op de "Holiday".....

Met 2 cellen werkt de Hacker/Jeti "Master" 4A, is lekker klein, maar zou maximaal maar 2 lipo's aankunnen......en ik vind de 8A versie nogal "groot"....

Ik gebruik de Jeti 04 ook gewoon op 3 Lipo's. Bij voldoende koeling kan je er zelfs heel wat meer dan 4 Ampere door heen laten gaan. Overigens ben ik niet helemaal tevreden met het regelgedrag van de 04. Het gaat vaak net even te traag en met te grote stappen. Dat is geen enkel probleem voor een Holiday, maar voor een indoor prophang modelletje ben ik toch maar overgestapt naar de zwaardere 08 die veel mooier doseerbaar is.

Jawel, maar niet in de doseerbaarheid. Probeer de motor maar eens heel rustig op te starten, dat gaat niet. En dat is nu juist zo belangrijk voor het opzetten van een lage hover.

Ik moet wel zeggen dat ik zo langzaam aan de tel ben kwijtgeraakt voor wat betreft de nieuwste software updates. Het is niet uitgesloten dat wat de ene week nog bestond de volgende week niet meer gemaakt wordt.

:ontopic:

Als prima vervanger voor de Astro 010 16T (out of production) kun je de Mega 16/7/12 gebruiken. Weliswaar 10 gram zwaarder maar met een behoorlijk beter rendement. Op 3 Lipo's en Günthertje zelfde toerental (13.700) maar minder stroom (5,5 Amp tegen 6,2 Amp voor de Astro)

En die had ik afgelopen weekend van Jan kunnen kopen?
Wat kost dat ding, en wat voor regelaartje past erbij?

Niek, dat is geen "ding" maar een hoogst precies Tsjechies......ûh....

Kosten Eur 70-80 hangt af van waar je ze koopt.....

Regelaartje 4A Jeti (of Jeti/Hacker "Master") moet kunnen volgens Bert, ook rond de 70 Euri.

Ik heb voor de Holiday op 3 LiPo's met Günther juist de Mega 16/7/12 (bedankt voor het advies Dick) met Jeti 08 tijdens het Holiday weekend gekocht :wink: . Ik twijfelde over de max stroom met de Jeti 08 omdat Dick eigenlijk de Jeti 16 met geripte koelplaat adviseerde, nu niet meer :D !

Beste keuze cellen met langste vliegduur dus 3 high-power Lipo's:
- Kokam 1200HD of
- E-Tech 1200
Geen voorkeur? Ik dacht ze trouwens bij www.lipoly.de te bestellen, verstandig?

Back