asw 19 4m40

kan ik bij het slepen dan ook een beetje welfkleppen gebruiken of is dit niet zo een goed idee.

ben momenteel aan het zoeken voor een goede VARIO voor in de kist te plaatsen.

das een moeilijke vraag, heb geen idee hoe dat bij een model zou gaan.
voorbeeld:
bij de 1:1 ls6 moet je de flaps op +10 zetten, dit om het zicht op het sleepvliegtuig te verbeteren. (de kist gaat wat "voorover" vliegen door de hoge flapstand)

daar hebben we bij een model dus geen last van, je zit er immers niet in. kan me voorstellen dat je met de flaps zorgt dat het model tijdens de sleep vanzelf horizontaal vliegt, en je dus weinig knuppel moet geven.

hoe doen anderen dit eigenlijk, begin wel nieuwschierig te worden :P

Groeten Halmar

Na wat zoeken kwam ik op deze uit : http://www.wstech.de/

is ook vrij goedkoop tegenover andere denk ik.

halmar ; als ik de welfkleppen gebruik bij het slepen zal men zwever wel veel langzamer vliegen veronderstel ik he ? dit is ms handig wanneer hij gesleept word door een trage sleper ? men ASW 19 heeft namelijk een heel smal profiel.

mvg

Ik denk dat ik wel een beetje een antwoord kan geven over de welfkleppen stand tijdens het slepen.

Ik sleep namelijk met een trage sleper met eindelijk te weinig power voor grote zwevers.
Wij hebben het geprobeerd met welfkleppen iets open.
Maar dat vergroot alleen de weerstand.
Want je moet ook weer meer down trimmen
Dat beetje is dan voor mij net te veel.
Dus wij vliegen met zo weinig mogelijk roeren uit de midden :P

Wat ook belangrijk is dat je als zwever en sleper piloot, niet moet klooien tijdens de sleep.
Ik bedoel niet je knuppels loslaten.
Hoe strakker je achter de sleper hangt hoe prettiger het is.
Wel is het natuurlijk zo dat het sterk van de sleper afhangt hoe moeilijk het is.
Ik bedoel dus aantal; cc van de sleper

jos van't bos zei:
met wat voor sleper slepen jullie een 4.5m zwever ??
Een 4.5 meter zwever vind ik erg makkelijk slepen met een 45 cc sleper.
Ik sleep met een husky, maar er zijn makkelijker modellen. zoals een paff.
Maar ik denk dat het met een 26 cc al is het niet aan te raden en erg moeizaam ook al lukt.
Het hangt dus van je eisen en vliegkunst af

ben begonnen met men servotjes in men vleugels te bouwen.

er moeten er namelijk 6 in.

- 2 rolroeren
- 2 flaps
-2 remkleppen.

een hele klus dus :lol:

De ASW 19 heeft vandaag zijn eerste vlucht gemaakt. :lol:

zijn gewicht is 6.6KG ( redelijk veel dus)

Hij vloog door dit gewicht wel redelijk snel en dus moeilijker te landen maar al bij al een prima zwever.

volgende keer maak ik wel enkele foto's

hoi allemaal
over de vario kan ik helder zijn (heb hem nl zelf ook :) )en hij bevalt mij prima
hij doet watie moet doen.
veel extra,s zitten er niet op zoals hoogte doorgeven dmv spraak,maar er zit wel weer een TEK systeem op (dient wel een pitot buis als optie mee besteld te worden )
ook is de gevoeligheid in te stellen evenals de freqentie waarop het toontje word uitgezonden
ik vlieg hem zonder TEK en dat gaat prima .
het gaat mij er om dat een thermiekbel geregistreerd word en dat doetie feilloos, kortom een geweldige uitvinding (die vent verdient een standbeeld :lol: )
groet gertjan

Back