asw17 hype, rolroeren aansluiten

Hallo,

Wie weet hoe je de rolroeren van de asw17 van het merk Hype moet aansluiten? ik heb het vliegtuig net nieuw uit de winkel gekocht, en kom er zelf en met de handleiding niet uit. wie kan me helpen?

Mvg, Haye

Kun je iets duidelijker beschrijven waar je niet uitkomt? Eventueel een fotootje ter verduidelijking

Kun je iets duidelijker beschrijven waar je niet uitkomt? Eventueel een fotootje ter verduidelijking

De vleugels moet je aan de romp vast klikken, en dan een stekkertje door een gat aan de zijkant steken, dat stekkertje moet je aan andere draadjes verbinden, maar ik weet niet welke.

ik kan niet goed uitleggen maar er komt een foto aan.

? Rolroeren aansluiten?
Hype kennende bedoel je "Het steken van de servo stekers die uit de vleugels steken in de ontvanger?" :confused:

De vleugels moet je aan de romp vast klikken, en dan een stekkertje door een gat aan de zijkant steken, dat stekkertje moet je aan andere draadjes verbinden, maar ik weet niet welke.

ik kan niet goed uitleggen maar er komt een foto aan.

Heb je zo'n 2,4 Ghz RTF setje?
Dan moeten deze kabels in de V-kabel.
En die V-kabel in de ontvanger.

Nee, maar dat komt wel goed.
Het zou me verbazen als we met zijn allen zo'n Hype-ding niet aan de praat kunnen krijgen ;)

Wel mooi modelletje trouwens, had er bijna zo 1-tje gekocht voor erbij.

(en toen nam het verstand het gelukkig weer over :p)

Dat zijn je vleugelservokabels voor de ailerons en gaan in je ontvanger met Y-kabel of elk hun kanaal

Riekt naar RTFM

Heb je eigenlijk ervaring met modelvliegen want daar lijkt het niet onmiddelijk op.....

Stevo

ja jaa, dat bedoel ik.

het gaat om deze kabeltjes

Als hetr goed is zit er ook een V-kabel bij.
Dus 1 kabel met 1 steker, mannetje, (zoals de kabeltjes die je bedoelde) en 2 contacten, vrouwtjes.
Deze V-kabel moet in de ontvanger middels de steker en die 2 kabeltjes uit de vleugels moeten in de 2 contacten van de V-kabel.
Welke je gebruikt is nog niet zo belangrijk (je kunt altijd nog omsteken of het kanaal omkeren, maar wel 1 contact even markeren met L of R).

Ik ga er even vanuit dat je een RTF-setje met afstandbediening hebt gekocht of is het een ARF (dus zonder besturing e.d.?

tot nu toe heb ik alles zo zitten als jullie zeggen maar er komt nog steeds geen beweging in de rolroeren

Dutch heeft je reeds een paar vragen gesteld.

Zender?
ontvanger?

Alles geladen?

Enzovoort

Het is niet omdat het licht op het electriciteitsnet is aangesloten dat het ook brand hé, soms moet je de schakelaar gebruiken daarvoor so to speak

Stevo

Als hetr goed is zit er ook een V-kabel bij.
Dus 1 kabel met 1 steker, mannetje, (zoals de kabeltjes die je bedoelde) en 2 contacten, vrouwtjes.
Deze V-kabel moet in de ontvanger middels de steker en die 2 kabeltjes uit de vleugels moeten in de 2 contacten van de V-kabel.
Welke je gebruikt is nog niet zo belangrijk (je kunt altijd nog omsteken of het kanaal omkeren, maar wel 1 contact even markeren met L of R).

Ik ga er even vanuit dat je een RTF-setje met afstandbediening hebt gekocht of is het een ARF (dus zonder besturing e.d.?

het is RTF inderdaad met alles erbij

OP je ontvanger zijn nummers voorzien waar je stekkers kunt instoppen. Die nummers zijn kanalen.

Normaal (bij zenders mode 2) is op de zender de rechter knuppel bedoelt voor ailerons op de vleugels. Deze komen veelal overeen met nummer 1 in de ontvanger.

Lees de gebruiksaanwijzing eens, zoals het nu loopt kom je nooit van de grond en als dat wel al zou lukken doet graviteit dat wel te niet

Stevo

Ik heb een vermoeden dat Ron het nu van me overneemt ;-)
Stevo

Ik zal het wel doen.

Haye.
Je zal met wat mazzel deze schuimwafel best in de lucht krijgen.
Als je dan het geluk hebt dat hij goed uitgewogen uit de doos komt en dat je de roeren de juiste kant op laat draaien e.d..
Zodra hij in de lucht is dan wordt het anders en zal het een kwestie van tijd zijn.
Met tijd bedoel ik niet zozeer een aantal uren zijn dat je moet oefenen maar eerder het aantal seconden dat je hem heel houdt.

Ik probeer je niet te ontmoedigen of standaard vervelend te doen richting iedereen die minder vliegkwaliteiten e.d. dan mij blijkt te hebben maar ik probeer je een teleurstelling te voorkomen en zo ook te voorkomen dat we nu al weer een modelvlieger minder gaan hebben.

Tenslotte is het leuker als er meer enthousiaste modelvliegers komen!

In dit geval is het een beetje lastig omdat je van toeten noch blazen weet en wij vanachter ons toetsenbord niet kunnen weten wat je voor je hebt liggen en wat je allemaal al hebt gedaan?
Heb je idd al een batterij opgeladen?

Hou je er rekening mee dat hoewel Kyosho een yoghurtklopper op de neus heeft gestoken je jezelf er toch best pijn mee kan doen als je zomaar wat aanfrutselt?

Toch ook een handleiding denk ik? Wat zegt die op dit onderdeel?

Die zegt wat ik zeg :p
(Heb hem net gedownload :twisted:)

Maar dan is het wel van belang welke mode zender je hebt?

Aan welke kant zit het gas? Dus welke stick blijft in positie? De linker of de rechter?

Owh, om mijn verhaal even af te maken.

Zo'n Hype vlieger steek je op een half uurtje in elkaar en het vliegt allemaal prima.
Ik ben er van overtuigd dat je er best mee kunt leren zweven en dat je er zelfs je brevet mee kunt halen binnen een half jaar of jaar (afhankelijk van hoeveel je vliegt).
Één voorwaarde, dan moet je wel iemand naast je hebben staan die kan vliegen en weet hoe het werkt!
Anders gaat het wel in de lucht maar komt het of niet meer terug of te vroeg.

Vanuit welk oogpunt heb je deze gekocht? Om echt te starten met het modelvliegen of just for fun?

Back