ASW20

Gisteren het bakje voor de richting-servo gemaakt en in de romp gezet.
Voor de richting gebruik ik een Hitec HS805 BB.

DSC_5582.JPG

DSC_5583.JPG

Die servo komt vlak achter de retract.
Aansturing van richting wordt closed loop.
DSC_5584.JPG

Het servobakje heb ik dan maar gelijk ingelijmd, samen met het achterste retract spant.
DSC_5587.JPG

Vleugelservo's inbouwen.
Per vleugel heb ik twee HS645 voor de flap, één HS645 voor de aileron en één HS5245 voor de remklep.
In de vleugel zitten Multiplex servobakjes, waar een standaard servo normaal in zou moeten kunnen.

Zou, want ik moet de servo een beetje bijwerken vooraleer die past: de lipjes moeten ingekort, het driehoekje dat de lipjes verstevigt moet er af, en dan past de servo mooi in het bakje.
STH70575.JPG

Dit is een servobakje, onderin lijm ik een latje, zodat de servo niet dieper in de vleugel kan.
STH70574.JPG

Voor de remkleppen is er geen bakje ingebouwd, dat maken we dan maar zelf:
STH70573.JPG

en dit is de volledige opstelling
STH70570.JPG

HEY leuk speeltje in de tuin staan.

verleidelijk om daar wat mee te gaan spelen.

Een oud draadje terug eens vanuit de mottenballen halen...
De ASW20 heeft gisteren zijn maiden gehad, met Kurt aan de sticks

Laatst bewerkt door een moderator:
haha, t poppetje lijkt al eerder op het uur een acro vlucht te hebben meegemaakt! haha :)

Een tweede motortest met 10 cellen, en een correct ingestelde timing op de regelaar.

Met de ampéretang 37A gemeten.
Maximaal 37V*37A= 1369 Watt
Nominaal 33V*37A= 1221 Watt

Laatst bewerkt door een moderator:
Om de sterkte van de motor te kunnen bepalen heeft de constructeur van het KTW naast het profiel dat een HQ 2,5/10 mod is, ook het gewicht nodig van de zwever.
Ik heb alles nog eens nagewogen, en kom op een totaalgewicht van circa 16,5kg. Met een vleugeloppervlak van 1,78m² kom ik dan uit op een 92,6 gr/dm².

Moest ik willen besparen op gewicht dan zou ik de pop, het interieur kunnen weglaten, en de 12 cellen batterijen vervangen door lipo's.
Samen geeft dat een gewicht van ongeveer 1,75 kg. Dit moet dan wel gecompenseerd worden door 750 gram lood in het topje van de neus.
Winst = 1kg !

Hoeveel het KTW gaat wegen weet ik nog niet, maar ik vermoed 2kg met nog eens een 200-300 gram in de neus omdat het KTW achter het CG ligt.
Met KTW krijg ik een totaalgewicht van circa 18,8 kg. Dan kom ik uit op 106 gr/dm².

Vóór de vlucht heb ik de zwever op de weegschaal gehad: 18,800 kg.:D
Niet ver van mijn inschatting twee jaar geleden...
Alleen zal er nog een laagje verf over moeten, maar dat had ik initieel niet voorzien. Dus een kilootje zal hij wel zwaarder worden.

asw 20 vluchten

Hé Evert , heb je nog gevlogen met je asw 20 ,en wat zijn je ervaringen ( snelheid , langzaam tot snel > reactie's , reactie op thermiek , te(on)vredennheid over silicone-scharnieren ) kortom enkele algemene indrukken

alvast bedankt ( Zweverfanaat Smac Sint-Truiden )

Zwaar K** dat alle fotos hier verdwenen zijn.

Was een mooi voorbeeld geweest van hoe je een KTW inbouwt . . .

Of zijn die nog wel ergens? :confused:

jan.

Laatst bewerkt:
Je kan als "gewone" forumgebruiker slechts 100 foto's plaatsen...
Die heb je snel , vandaar dat er dikwijls verdwijnen om terug plaats te maken voor nieuwe :idea:
Als vriend van het modelbouwforum kan je er véél meer plaatsen, maar dat kost je 17,5 euro per jaar dacht ik ...

Laatst bewerkt:
Back