asw28 hobbycity

Gezien de zoutaanslag op je bril na een dagje hellingen aan zee, komt er ook zoutaanslag(via koelingsopeningen en spinner) naar binnen. En dit lijkt mij niet goed voor je motor.
Maar de ASw zou het aan de helling ook moeten doen.
In principe kan elke zwever aan de helling gevlogen worden, alleen moet er genoeg wind of juist wat minder wind zijn.

Hans

Als die dijk een beetje lift geeft moet dat makkelijk kunnen. Wat je soms niet op een helling ziet vliegen..
Die mini discus van Graupner is prima om te bouwen en vliegt (aangedreven) best goed. En aan de helling met wat extra gewicht heb ik ze ook al prima zien vliegen!

In principe kan elke zwever aan de helling gevlogen worden, alleen moet er genoeg wind of juist wat minder wind zijn.
Klopt, maar hangt wel enigszins af van de hoogte/eigenschappen van de helling (en wind idd.)
Zo kan je bij geschikte wind met een 1:1 Ka6 of ASK13 nog zelfs aan de duinen vliegen, maar met bijv. een LS-4 lijkt mij dit minder goed te doen. Je hebt wel genoeg stijgen, maar je moet hem nu eenmaal sneller vliegen (hogere overtreksnelheid), dus ook weer grotere draaicirkels....

Maar goed, ik vlieg toch meestal gewoon hier in de weilanden, dus in dat geval geen last van zout, etc.
Meer verhalen over (vlieg)ervaring met deze 28 zijn welkom!

Wat mij verder nog opviel aan dit model, is dat hij (zelfs tijdens het vliegen) nauwelijks een v-stelling heeft. Heeft dat bij dit model nog een negatief effect op de stabiliteit, of valt dat wel mee?
Zie hier onze (club) ASW28, die 'hangt' zoals je ziet veel meer door zijn vleugels..

Laatst bewerkt:
Ik heb het ding inmiddels in mijn handen gehad - maar nog niet zien vliegen.
Hij is inderdaad vrij licht (nou ja, verzwaren kan altijd nog).
De lipo's die HC erbij kado geeft passen niet in de romp; de ruimte in de romp is gemaakt op een lange slanke accu, en deze is vrij breed. We (Dislext en ik) hebben 'm in de cockpitkap gestopt...
De aansturing van de ailerons is wel heel fraai; kan je op de foto's bij HC ook al zien. De servo zit bij de root en bedient via een torsie-as het roer. Mooi systeem dat navolging verdient.

hallo allemaal

heeft hier iemand ervaring met de 2 meter asw28 van hobbycity? het gaat om deze:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ASW28 EPO Electric RTF Plug-n-Play Glider $119.00

alleen nog ontvanger en 2s lipo en wegvliegen maar!

EDIT;
staat er bij mijn bij: 2x gratis zippy 1300mah 20C lipo

prijs is 120 dollar maar als ik inlog 110 dollar?? :?

klopt... erger nog...
als je meer gekocht hebt (vroeger tot nu) dan zal je ook nog meer kortingen krijgen. in de mailing van gisteren of eergisteren was volgende info te vinden:

BONUS POINTS
HobbyKing.com now offers its customers Bonus Points. Allowing you to save more on selected items. To take advantage of the Bonus Points, simply look out for items with the "POINTS" logo. Some items offer as much as 20 points! Thats US$20.00 saved on your next order plus 1% of every order is converted to points, WOW!

Natuurlijk is dit slechts puur voor commerciële doeleinden, maar wie een goedkoper adresje heeft voor gelijkwaardig materiaal (goede copies of elektronica zonder merknaam op) en eenzelfde goede service na verkoop met snelle levering mag me altijd laten weten waar! Voor mij maakt hobbycity m'n hobby tenminste betaalbaar.

Enkel jammer dat sommige van die mooie vliegers enkel bestelbaar zijn in de states!

Hoi allemaal,

Laatst heb ik op de beurs in Dortmund ook die zwever gekocht.
Vliegt echt PERFECT!!!!! Er is niet veel wat mooier is dan dat, ik heb al een heleboel vliegminuten gemaakt, telkens op twee accu'tjes. Gemiddelde vliegtijd was ongeveer 25 minuten. Ook is hij goed met een FlyCamOne erop. Binnenkort staat er een filmpje van op Youtube, onder 'Coenair'. Zoek maar eens op.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Dat zei ik toch, dat er niks mooiers is dan zweven :-)
Ik wens je er veel mooie vluchten mee.
En als het waait/regent lekker aan je Favorit bouwen. Want een schuimpje is leuk maar van je eigen gebouwde balsa ribben vleugels heb je nog veel meer lol :cool:

Vandaag heb ik Coen er mee mogen zien vliegen.
Het is absoluut een leuk ding. Vliegt uitstekend en reageert door het lage gewicht prima op thermiek. Het meest verrast ben ik eigenlijk door het klimvermogen. Gaat echt zeer steil omhoog op 2 cellen en vliegt héél lang op een accu.
De wingtips zijn naar mijn idee een beetje fragiel, net als de servo's maar als je er een beetje voorzichtig mee doet kun je er denk ik heel veel plezier van hebben. Het is EPP maar een stuk zachter dan het Elapor van Robbe of Multiplex. Het voelt een beetje aan als piepschuim.

Coen heeft mijn FCO-2 er even bovenop geknoopt. Dan kun je trouwens ook wel zien dat het lage gewicht bij wat tegenwind een klein nadeel is. Bij windkracht 3 zul je niet veel meer kunnen doen dan stil hangen. Maar voor de lichte dagen een leuk apparaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch maar zo'n ding bestellen dan denk ik. Twijfel nog wel een beetje tussen deze en een van de zwaardere en grotere toestellen uit Duitsland met epoxy romp en ingedekte vleugels. Is echt bedoeld voor lichte warme zomerdagen als de thermiek "overal" is. En dan is een complete kist voor 120 euro natuurlijk een lachtertje. Enige reden om die andere uit Duitsland te nemen zou zijn de spoilers en kraaienkleppen..

PS: wat een prachtig veld hebben jullie daar! Mag je daar staan van de boer of is dat vrij toegankelijk? (met andere woorden, kunnen we daar een keer met meer mensen terecht?)

Dit is Coen z'n privé veld (toestemming van de eigenaar). Inderdaad een prachtige locatie, zéér thermisch en van alle kanten geheel vrij van obstakels. Ik vlieg er eerlijk gezegd nog liever dan op mijn eigen vaste stek.....

Dat ook maar voor mij is dat niet echt een overweging omdat het echt een toestel zal zijn voor kalme zomer/winterdagen. Grootste nadeel van de Duitse kisten is het gewicht. De lichtste is rond de 1200 gram léég.. Natuurlijk een span van 2.65 maar dan nog.

Klopt het dat Hobbycity de ST models ASW28 momenteel niet meer verkoopt? Ik kan er alleen nog maar de losse reserve onderdelen vinden...
Weet iemand een alternatief? (behalve dan die webshops in Australië en Tsjechië, daar zijn ze nog wel te vinden)

Lijkt er wel op, het ding is verdwenen van de website.
Sadkingbilly, had jij 'm nog besteld?

Back